  • 1. Data: 2017-12-14 10:53:21
    Temat: Bandytyzm na drogach
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    Tylko znowu cudem  nie pozabijali ludzi ci nasi "stróże prawa"

    https://wiadomosci.wp.pl/uciekal-przez-dwa-wojewodzt
    wa-rannych-czterech-policjantow-6198197773522561a

    Powód, - ściąganie jakichś groźnych bandytów - nie - nie zatrzymali się
    do "rutynowej kontroli".. q*wa, czy my żyjemy w stanie wojny żeby
    policja czy wojsko musieli zaczepiać ludzi na drogach?

  • 2. Data: 2017-12-14 11:17:34
    Temat: Re: Bandytyzm na drogach
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-12-14 o 10:53, Trybun pisze:
    > ściąganie jakichś groźnych bandytów - nie
    A to skąd wiesz? Bo z artykułu nie wynika.
    No i jak powinni według Ciebie zareagować? Gdyby to była Teska, to może
    zdalnie by ją wyłączyli. :-)

    Robert

  • 3. Data: 2017-12-14 11:58:50
    Od: Poldek <p...@i...eu>

> [...]
    > do "rutynowej kontroli".. q*wa, czy my żyjemy w stanie wojny żeby
    > policja czy wojsko musieli zaczepiać ludzi na drogach?

    Jak ktoś się nie zatrzymuje, to Policjanci powinni mu pomachać lizakiem
    "pa, pa" na drogę. Powinni kontrolować tylko tych, co sami się zgłoszą i
    wyciągną dłonie, żeby założyć im bransoletki.

  • 4. Data: 2017-12-14 12:22:04
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 14 Dec 2017 11:58:50 +0100, Poldek napisał(a):

    > Jak ktoś się nie zatrzymuje, to Policjanci powinni mu pomachać lizakiem
    > "pa, pa" na drogę. Powinni kontrolować tylko tych, co sami się zgłoszą i
    > wyciągną dłonie, żeby założyć im bransoletki.

    Nie ironizuj. Powinni ustanawiając posterunek do kontroli, postawić
    kilometr dalej drugi z stosownym wyposażeniem. Kolczatka, broń,
    elektroniczne gadżety do palenia komputerów w autach itd. Mogliby
    wypuścić drona i śledzić uciekiniera z powietrza, po cichu, bez jego
    wiedzy. Tymczasem organizują blokady z drogich aut służbowych albo sami
    je rozbijają, pół biedy jeśli tylko sami się przy tym pozabijają. No,
    ale kto się spodziewa po psach rozumu.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2017-12-14 13:43:07
    Od: Poldek <p...@i...eu>

> [...]
    > elektroniczne gadżety do palenia komputerów w autach itd. Mogliby
    > wypuścić drona i śledzić uciekiniera z powietrza, po cichu, bez jego

    Do każdej rutynowej kontroli mają brać drony, kolczatkę, broń, drugi
    posterunek, elektroniczne gadżety itp.? O ile trzeba zwiększyć budżet
    drogówki, żeby w taki sposób przeprowadzać każdą rutynową kontrolę? To
    była rutynowa kontrola. Facet się nie zatrzymał. Co - mieli za nim nie
    jechać?

    > wiedzy. Tymczasem organizują blokady z drogich aut służbowych albo sami
    > je rozbijają, pół biedy jeśli tylko sami się przy tym pozabijają. No,
    > ale kto się spodziewa po psach rozumu.

    Pytanie za 3 pkt. dlaczego człowiek nie zatrzymał się do kontroli - ?

    a. Nie zauważył sygnałów świetlnych i oznakowanego radiowozu. Potem nie
    zauważył, że ściga go radiowóz i dalej jechał spokojnie, zgodnie z
    przepisami, aż do samego dzwona, gdy przywalił w drugi radiowóz.
    b. Miał coś na sumieniu i nie chciał być poddany kontroli. Np. nie
    wrócił do ZK z przepustki, był pod wpływem środka odurzającego i/lub
    alkoholu, miał w bagażniku przedmioty pochodzące z przestępstwa i/lub
    narkotyki.
    c. Inne - jakie? Nic sensownego mi nie przychodzi do głowy, co by
    nadawało sens nie zatrzymaniu się do kontroli, jeżeli nie jest się
    przestępcą - jakieś pomysły?

  • 6. Data: 2017-12-14 14:01:23
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-12-14 o 13:43, Poldek pisze:
    > c. Inne - jakie?
    Oj... można by tworzyć.
    Rodząca... przekonanie, że to przebierańcy... blokada pedału gazu... :-)

    Robert

  • 7. Data: 2017-12-14 14:08:54
    Od: p...@g...com

    Żeby zatrzymać uciekający samochód, na drodze ustawiliśmy trzy policyjne auta. Jedno
    z nich sprawcy ominęli, ale uderzyli w drugie, a następnie w trzecie. Zaczęli uciekać
    pieszo i chwilę później ich zatrzymano - mówiła Wrona (http://www.tvn24.pl)

    Trochę dużo tych przebierańców a z tych dwóch kolesi raczej żaden nie jest w ciąży
    ;-) pewnie kibole wyklęci na dragach lub bagażnik pełen fantów ;-)

  • 8. Data: 2017-12-14 14:14:05
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 14 Dec 2017 13:43:07 +0100, Poldek napisał(a):

    > Do każdej rutynowej kontroli mają brać drony, kolczatkę, broń, drugi
    > posterunek, elektroniczne gadżety itp.? O ile trzeba zwiększyć budżet
    > drogówki, żeby w taki sposób przeprowadzać każdą rutynową kontrolę?
    O nic, ponieważ auta rozbite w trakcie tych pożałowania godnych pościgów
    i blokad wychodzą drożej niż te rzeczy o których mówiłem wcześniej.

    > była rutynowa kontrola. Facet się nie zatrzymał. Co - mieli za nim nie
    > jechać?
    Juz powiedziałem co powinni zrobić. Pomyśleć zawczasu.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 9. Data: 2017-12-14 14:19:18
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

> [...]

    > jechać?
    Juz powiedziałem co powinni zrobić. Pomyśleć zawczasu.

    PS. Właśnie słucham w TV - rozbita blokada z samochodów służbowych, 4
    psów w szpitalu. Policz ile to kosztuje? A wystarczyło kilometr dalej
    postawić psa z spluwą, co celniej strzela. Daliby cynk przez
    krótkofalówkę a choćby przez komórkę, pies rozwaliłby oponę i po
    pościgu.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 10. Data: 2017-12-14 15:47:49
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    > postawić psa z spluwą, co celniej strzela. Daliby cynk przez
    > krótkofalówkę a choćby przez komórkę, pies rozwaliłby oponę i po

    Z tego co widzę po informacjach w sprawie strzelanin nie maja takich
    co potrafili by strzelać. Co gorsza nie mają wypracowanych metod
    zatrzymania pojazdu przy pomocy broni.
    W efekcie zabili by kogoś z zatrzymywanego samochodu lub co gorsza
    z jakiegoś innego który przejeżdżał.

    Zadał bym pytanie do czego mają służyć rutynowe kontrole?
    poza szykanowaniem przejeżdżających pechowców?