eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Mirek <i...@z...adres>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Back EMF
    Date: Fri, 11 Nov 2016 14:15:18 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 14
    Message-ID: <o04g96$pl4$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 195-43-85-210.multinet24.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1478870118 26276 195.43.85.210 (11 Nov 2016 13:15:18
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 11 Nov 2016 13:15:18 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:38.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/38.3.0
    X-Mozilla-News-Host: news://news.onet.pl:119
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:708216
    [ ukryj nagłówki ]

    Jest sobie silniczek sterowany z L293D. Na wejścia ENABLE podawany jest
    PWM. Problemem jest oczywiście uzyskanie stabilnych niskich obrotów przy
    małym współczynniku wypełnienia.
    Można podłączyć bieguny silnika pod ADC i mierzyć różnicowo napięcie.
    Pytanie teraz jak to należy robić? Mierzyć pomiędzy impulsami PWM i
    uśrednić, mierzyć w konkretnym momencie (np, tuż przed początkiem
    kolejnego impulsu?) - sprawa się komplikuje jeśli używam sprzętowego PWM.
    A może jest gotowy scalak do takiego rozwiązania a ja próbuję wyważać
    otwarte drzwi? Muszę mieć sterowanie prawo. lewo. stop i choćby
    dwustopniową regulację prędkości.

    --
    Mirek.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: