  • 11. Data: 2010-09-12 10:27:56
    Temat: Re: BOKEH
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "adam" 4c8c1ef9$...@n...home.net.pl

    > Szybciej powstała by dziurka niż późniejsze składanie panoramy z szeroko otwartej
    135.

    Jak szeroko otworzyć, skoro tam jest najjaśniejszą F2? :)
    (czy może mylę się co do jasności?)

    135 mm i F2 to nie jest masakrycznie krótka GO. :)
    (zważywszy na potrzebę przymknięcia choćby o jedną
    niebudowlaną działkę -- czyli przynajmniej do F2.8)
    Podejrzewam, że panorama wyjdzie z tego bez trudu. :)
    (w każdym razie -- pozwolenia na budowę nie potrzeba,
    i robotników do dziurawienie nie potrzeba, i nie wiem,
    czy ten obiektyw ma uszczelnienia -- potrzebne na
    wypadek osypywania się gruzu z dziurki...)

    Z sześciu (bez zakładek) fotek wyjdzie to, co z jednego szkła
    o ogniskowej 50 mm -- z zakładkami potrzeba raptem dwa razy
    więcej pstryknięć. ;)

    (135/55)^2=6,02479338842975

    12 fotek (z brecketingiem to 36) i już...
    Na pewno szybsze to (na jakimś i9 z terabajtem pamięci) niż dziurawienie budynku. :)
    Do scen typu budynek -- jak znalazł, ;) natomiast do fotografowania rzadko rosnących
    drzew chyba nie nadaje się. :)

    A jeśli ktoś chce mieć ,,ekwiwalent'' 20 mm -- to już około setki pstryknięć
    trzeba...
    ,,Dzisiejsze'' komputery osobiste z trudem to przeliczą. ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'