  • 1. Data: 2013-09-05 10:58:22
    Temat: BAD SECTORY - narzedzie
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    mam sobie taki dysk przenosny 500GB jako magazyn roznych kopii (na
    czas instalacji, troche potrzebnych i niepotrzebnych plikow, cos
    trzeba zrzucic na jakis czas z obcego kompa).

    Ale czasami przy kopiowaniu zaczynal stukac....wiec po przeskanowaniu
    HD Tunem okazalo sie, ze ma kilkanascie "czerwonych" blokow po 160MB
    (ta przynajmniej pokazuj HD Tune).

    Czasami probilaktycznie byl juz (tak w ciemno) potraktowany
    skandiskciem (windowsowym win xp prof), ale on nie wyswietla czy cos
    tam naprawil......

    Szukam takiego narzedzia do dysku, ktory bedzie relokowal dane,
    sektory zaznaczal na dysku ze sa BAD, wyswietli pozycje uszkodzonych
    sektorow (ew. bedzie porownywal kolejne skany powierzchni czy cos nie
    przyrasta....., narzedzie ktore nie bedzie robilo krzywdy danym na
    dysku

    wiem, ze temat byl wiele razy walkowany, ale moze ktos ma swoje
    przemyslenia i typy?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2013-09-05 15:23:59
    Temat: Re: BAD SECTORY - narzedzie
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    <a...@p...pl> wrote in message
> [...]
    > sektorow (ew. bedzie porownywal kolejne skany powierzchni czy cos nie
    > przyrasta....., narzedzie ktore nie bedzie robilo krzywdy danym na

    zadne narzedzie nie tylko nie zagwarantuje ale nawet nie moze probowac
    zagwarantowac ze sytuacja sie nie pogorszy jezeli uszkodzenia sa mechaniczne

    do pustego dysku znakomicie sie nadaje hddscan

  • 3. Data: 2013-09-05 16:37:50
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    http://hddguru.com/software/HDD-LLF-Low-Level-Format
    -Tool/

  • 4. Data: 2013-09-05 16:58:21
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > http://hddguru.com/software/HDD-LLF-Low-Level-Format
    -Tool/

    To ma być żart? Ten program wykasuje wszystkie dane i wyzeruje dysk.
    Właściciel dysku nie chce kasować danych.

    Jeśli już zabawa z dyskiem to bym spróbowal "HDD Regenerator" z płyty
    "Hirens Boot CD"

    Program naprawia błędy logiczne skanując dysk sektor po sektorze. Trwa to
    bardzo długo ale sie opłaca poświęcić trochę czasu. Można przerwać
    skanowanie i wznowić od momentu w którym zostało one przerwane. Trzeba
    wcześniej zapisać sobie gdzie się przerwało.

    Jeśli stuka to może świadczyć o uszkodznonej mechanice a wtedy to HDD
    regenerator nie pomoże. Monitorowanie uszkodzonych sektorów można robić
    jakimś programem do odczytu S.M.A.R.T. np: "Speedfan" "HD Tune"

  • 5. Data: 2013-09-05 19:31:11
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    >
    > Ale czasami przy kopiowaniu zaczynal stukac....wiec po przeskanowaniu
    > HD Tunem okazalo sie, ze ma kilkanascie "czerwonych" blokow po 160MB

    Sciagnac Hirens Boot Disk (najlepiej w wersji 10.1 lub nizszej),
    przeskanowac MHDD, zanotowac, które sektory sa uszkodzone, potem wyjsc i
    uruchomoc HDD Regenerator z tej samej plytki, spróbowac owe sektory naprawic
    (nie ma sensu skanowac calego dysku, bo bedzie to trwalo wieki :-) ). Jak
    nie pomoze to jest opcja regeneracji okreslonego zakresu i wtedy nalezy
    zregeerowac obszaru przed i po uszkodzonym sektorze (powiedzmy +-100
    sektorów, bo tez dlugo to trwa). Jak to nie pomoze to MHDD i opcja remap, o
    ile juz caly obszar na relokowane sektory nie jest wykorzystany, bo inaczej
    to nie pomoze. :-)

  • 6. Data: 2013-09-05 22:05:26
    Od: a...@p...pl

    dzieki za sugestie...ale w takim razie co robi windowsowy scandisk z
    opcja "skanuj dysk i probuj odzyskac utracone sektory"?

    Gdzies zapisuje na dysku (w jakiejs tablicy relokacji), ze ten i ten
    sektor je "be" i nie nalezy go uzywac czy to tylko jakas taka sciema?

    --
    ThinkXtra

  • 7. Data: 2013-09-05 22:52:40
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    <a...@p...pl> wrote in message
    > dzieki za sugestie...ale w takim razie co robi windowsowy scandisk z
    > opcja "skanuj dysk i probuj odzyskac utracone sektory"?

    probuje odczytac i przeniesc dane do innego sektora a nastepnie oznacza
    je jako bady ale tylko w systemie plikow a to ma szereg minusow
    (glownie objawiajacych sie zwisem komputera po natrafieniu na
    'fizycznego' bada)

    poprawnie dzialajaca realokacja wykonywana przez firmware dysku
    powinna powodowac ze bady dla uzytkownika znikaja (po nieudanej
    probie zapisu) jezeli jest inaczej to tylko odwlekanie nieuniknionego

    najlepsze co mozesz zrobic to zgrac dane o ile jeszcze dasz rade
    a nastepnie kilka razy potraktowac dysk zapisem w hddscan

    jezeli dysk jest sprawny (a bady sa efektem zapisu przerwanego
    utrata zasilania itd.) to nie powinien miec duzych czasow dostepu
    do zadnego z nich, slowem - nie powinno byc badow wogole

    jezeli dalej beda to znaczy ze dysk nie nadaje sie do przechowywania
    czegokolwiek co chcialbys jeszcze kiedys odczytac

  • 8. Data: 2013-09-06 04:05:10
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2013-09-05 16:58, rageofhonor pisze:

> [...]
    > regenerator nie pomoże. Monitorowanie uszkodzonych sektorów można robić
    > jakimś programem do odczytu S.M.A.R.T. np: "Speedfan" "HD Tune"

    Lepiej tym programem nie, poczytaj sobie o nim na elektrodzie.

  • 9. Data: 2013-09-06 18:45:51
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-09-05 19:31, nom pisze:

    > Sciagnac Hirens Boot Disk (najlepiej w wersji 10.1 lub nizszej),

    Strzelanie z lewej armaty do muchy. Ciekawe dlaczego autor nie hostuje
    tej kompilacji. Czyżby dlatego że nie ma licencji na rozpowszechnianie
    WinXP PE, he?
    Starsze miały AFAIR nawet komercyjny soft nortona (ghosta chyba).

    MHDD polecam ale ze strony producenta - parę MB i nagranie na USB/CD/FDD:
    http://hddguru.com/software/2005.10.02-MHDD/

    > przeskanowac MHDD, zanotowac, które sektory sa uszkodzone, potem wyjsc i
    > uruchomoc HDD Regenerator z tej samej plytki, spróbowac owe sektory

    Kolejny płatny soft o wątpliwej skuteczności. Po co, skoro MHDD ma
    możliwość skanowania i naprawy/relokowania bądź oznaczenia jako
    uszkodzone sektorów w jednym z trybów.

    --
    /MB

  • 10. Data: 2013-09-06 19:05:23
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Michal" napisał w wiadomości grup
    > Kolejny płatny soft o wątpliwej skuteczności. Po co, skoro MHDD ma
    > możliwość skanowania i naprawy/relokowania bądź oznaczenia jako
    > uszkodzone sektorów w jednym z trybów.

    I co on takiego robi, skoro zajmuje się tym elektronika dysku?