  • 11. Data: 2013-01-06 11:53:51
    Temat: Re: B327 a stal nierdzewna.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Jan 2013 03:32:25 +0100, Anerys napisał(a):
    > Powiem - wierzę ci.
    > Po tym, jak mi skorodował (dokładniej - zaśniedział mocno) w środku
    > wodoszczelny zegarek, to mnie to już nie zdziwi.

    Ale jaki wodoszczelny ?
    http://reloj.pl/klasy-wodoszczelnosci-pm-16.html

    Zwykly "WR" to odporny na lekki deszczyk.

    zeby poplywac, bez nurkowania, potrzebujesz taki "WR 50m".

    J.

  • 12. Data: 2013-01-06 14:42:03
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 6 stycznia 2013 02:18:21 UTC+1 użytkownik BolekW napisał:

    > A ja widzialem piec ze stali nierdzewnej z totalnie skorodowanymi
    >
    > elementami . Ale widaomo dodatkowo wysoka temperatura i kwasne srodowisko.

    Bo to tylko nierdzewna stal była. Nierdzewna koroduje wolniej niż klamkowa. Ale
    koroduje. Na dodatek odporna jest na korozję jak jest wypolerowana. kiedyś się
    zastanawiałem dlaczego nie robi się pieców do domów ze stali kwasoodpornej. Jest
    dostępna. droższa ale w zwykłych piecach stosuje się grube blachy żeby była rezerwa
    na korozję. Przy tej samej trwałości zamiast szóstki jedynka by była w sam raz.
    Cenowo wyszło by taniej.

  • 13. Data: 2013-01-06 15:41:21
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Ale jaki wodoszczelny ?

    Do 30 metrów. Już go dawno nie mam, od dłuższego czasu nie noszę zegarków w
    ogóle.

  • 14. Data: 2013-01-10 01:36:14
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2013-01-05 20:47:09 +0100,
    =?ISO-8859-2?Q?Grzegorz_Brz=EAczyszczykiewicz?= <g...@o...pl> said:

    > Pytam bo chcę w czymś umieścić czujnik temperatury.

    A nie lepiej szkło? Też można zrobić taką tulejkę, tyle że na gorąco...

    --
    DJ

  • 15. Data: 2013-01-10 15:12:24
    Od: Swift <p...@g...com>

    W dniu niedziela, 6 stycznia 2013 02:18:21 UTC+1 użytkownik BolekW napisał:
    > A ja widzialem piec ze stali nierdzewnej z totalnie skorodowanymi
    > elementami . Ale widaomo dodatkowo wysoka temperatura i kwasne srodowisko.

    Zgadza się, głównie wysoka temperatura. Stale nierdzewne o wysokiej zawartości
    chromu, w podwyższonych temperaturach, są bardzo podatne na korozję
    międzykrystaliczną. Na granicach ziaren tworzy się węglik chromu, czyli zawartość
    chromu na granicach ziaren spada i po granicach ziaren postępuje korozja. Do pracy w
    podwyższonych temperaturach, powinny być stosowane stale nierdzewne z dodatkiem np.
    tytanu, jak popularna niegdyś 1H18N9T, wówczas zjawisko korozji międzykrystalicznej
    jest ograniczone, bo z węglem związuje się tytan, a zawartość chromu na granicach
    ziaren, nie maleje.
    PP