  • 51. Data: 2017-12-28 16:57:58
    Temat: Re: Awaryjne zasilanie w domku jednorodzinnym.
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2017-12-28 o 10:03, Yakhub pisze:

    > On tam ma prawie 5000 sztuk tych ogniw.
    >
    > Zakładając, że chccesz użyć używanych ogniw z odzysku, to kosztują one na
    > Allegro około 3-4zł/sztukę. Zakładając (skrajnie optymistycznie), że
    > wszystkie kupione ogniwa nie będą sprawiały problemów, to wydasz 15-20
    > tysięcy *na same ogniwa*.

    I takie akumulatory to w ogóle mają jakąś pojemność? Ja raczej
    doświadczam zajechania laptopów do śmierci akumulatorów (aż w końcu
    laptop działa tylko podłączony do prądu)...

    MJ

  • 52. Data: 2017-12-28 18:47:50
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On Thursday, December 28, 2017 at 4:58:05 PM UTC+1, Michal Jankowski wrote:

    > I takie akumulatory to w ogóle mają jakąś pojemność? Ja raczej
    > doświadczam zajechania laptopów do śmierci akumulatorów (aż w końcu
    > laptop działa tylko podłączony do prądu)...

    Może zupelnie pada jedno ogniwo, a reszta jeszczeużywalna.

    pzdr
    bartekltg

  • 53. Data: 2017-12-28 18:59:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jest jak napisales. Pada jedno a jak sa laczone po dwa rownolegle to padniete psuje
    to co ma w parze. Kilka tak padnietych baterii od laptopow mialem. Ale jest myk. Te
    co zostaja i trzymaja wzorcowe napiecie nie maja nominalnej pojemnosci tylko sporo
    mniej. Uzywam w elektrycznym papierosie akumulatorkow 18650. Kupuje tylko markowe
    akumulatorki. W elektrycznym papierosie po roku czyli po jakis 350 ladowaniach
    pojemnosc i oddawany prad sa ze 30% mniejsze niz w nowym.

  • 54. Data: 2017-12-28 19:30:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 28 Dec 2017 09:47:50 -0800 (PST), bartekltg napisał(a):

    > Może zupelnie pada jedno ogniwo, a reszta jeszczeużywalna.

    Tak jakos. Pada jedno, to to ktore jest rownolegle musi pracowac za
    dwa. Albo za poltora jesli sa 3 rownolegle.
    Wiec zaraz padaja wszystkie w tej sekcji, ale pozostale sekcje
    polaczone szeregowo moga byc dobre.
    Tylko w nich sie pewnie tez jedno ogniwo zuzyte bardziej :-)

    No coz, Tesla jakos sobie poradzila.

    J.

  • 55. Data: 2017-12-28 20:59:50
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 28 Dec 2017 16:26:11 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Jak chcemy, aby
    > -amplituda byla 324V (wazne dla zasilaczy impulsowych)
    > -wartosc skuteczna byla 230V (wazne dla rezystorow, zarowek, troche
    > transformatorow)
    > to musi byc dlugie zero.

    Pytam, bo widziałem przebieg z ups, gdzie albo było tego zera klub
    było bardzo krótkie.

    --
    Marek

  • 56. Data: 2017-12-28 21:05:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pewno kazde ogniwo ma swoj klucz i jak w czasie sprawdzania przez komputer ktores
    okaze sie zle to jest odlaczane. Jak sie popsuje za duzo to samochod chce na przeglad
    akumulatora. W czasie przegladu i w ramach gwarancji wymieniaja popsute na dobre i
    dziala dalej. Klient moze o tym nie wiedziec bo i po co mialby wiedziec jak gwarancja
    na akumulatory jest dluga.

  • 57. Data: 2017-12-28 21:37:20
    Od: Dąbrowski <n...@a...pl>

    W dniu 2017-12-28 o 15:56, yabba pisze:

    > Prosto i niedrogo, to UPS-y do każdego z tych urządzeń. Najlepiej z
    > funkcją automatycznego startu po zaniku zasilania.

    W robocie (nastawnia kolejowa) mam oddzielny UPS do każdego urządzenia.
    Razem siedem sztuk. Z chwilą zaniku napięcia robi się taka kakofonia
    pisków i buczenia, że najchętniej wyrzuciłbym te pudła za okno.
    Najgorzej że nie można tego wyłączyć bo wszystko plombowane.

  • 58. Data: 2017-12-28 22:22:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 28 Dec 2017 12:05:43 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
    > Pewno kazde ogniwo ma swoj klucz i jak w czasie sprawdzania przez
    > komputer ktores okaze sie zle to jest odlaczane.

    Pewnie tak, ale jak jest kilka rownolegle polaczonych, to robi sie
    pewna techniczna trudnosc.

    > Jak sie popsuje za
    > duzo to samochod chce na przeglad akumulatora. W czasie przegladu i
    > w ramach gwarancji wymieniaja popsute na dobre i dziala dalej.

    A to tez moze byc trudne, jesli dobrze zapakowane i pozgrzewane.

    > Klient moze o tym nie wiedziec bo i po co mialby wiedziec jak
    > gwarancja na akumulatory jest dluga.

    Czas przegladu bedzie znal.
    Lepiej robic dobre ogniwa, co nie padaja.

    J.

  • 59. Data: 2017-12-28 22:24:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 28 Dec 2017 20:59:50 +0100, Marek napisał(a):

    > Pytam, bo widziałem przebieg z ups, gdzie albo było tego zera klub
    > było bardzo krótkie.

    Moze jakis uproszczony, bo to jest IMO typowy przebieg.

    J.

  • 60. Data: 2017-12-28 22:53:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Moga calosc wymieniac na zregenerowana.