  • 1. Data: 2011-05-30 14:26:35
    Temat: Awaria Eos 5D MK1
    Od: kamil <s...@s...com>

    Problem dotyczy Canona 5D MK1. Po naciśnięciu spustu (nawet jesli
    przełącznik z tyłu body jest w pozycji OFF) migawka strzela dwa razy jak
    w trybie seryjnym co kilka sekund, trwa to aż nie wyjmę baterii.
    Jednocześnie na górnym LCD pojawia się ERR 99 (czyli "coś się popsuło,
    ale nie wiadomo co).

    Testowałem z różnymi, kartami pamięci, dwoma naładowanymi akumulatorami,
    ze wszystkim odpiętym itp, cały czas to samo. Wyciągnąłem akumulator,
    kartę i odpiąłem obiektyw na 24h - też nie pomaga.

    Serwis nawet bez oglądania stawia na płytę główną, ale może ktoś spotkał
    się z podobnym problemem i może coś poradzić?

    Jeśli to płyta, części z robocizną to jakieś 2x cena samej płyty na eBay
    albo od chińczyków z gwarancją. Zaryzykowałbym wymianę samemu, ale
    przeszukałem różne fora i nigdzie nie znalazłem instrukcji, a znając
    takie sprzęty, nie wiedząc z której strony i w jakiej kolejności
    rozbierać, można sporo napsuć.

    Ktoś może spotkał się z jakimiś manualami serwisowymi, albo chociaż
    opisem osoby, która przeprowadzała taki zabieg?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 2. Data: 2011-05-30 15:11:36
    Temat: Re: Awaria Eos 5D MK1
    Od: "Witek Kaszkin" <w...@p...zakopane.pl>

    Użytkownik "kamil" napisał w wiadomości news:is09es$lkh$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > trybie seryjnym co kilka sekund, trwa to aż nie wyjmę baterii.
    > Jednocześnie na górnym LCD pojawia się ERR 99 (czyli "coś się popsuło, ale

    najprawdopodobniej padła Ci po prostu migawka (mechanicznie)

    Witek

  • 3. Data: 2011-05-30 15:48:15
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 30/05/2011 16:11, Witek Kaszkin wrote:
    > Użytkownik "kamil" napisał w wiadomości
    >
    > najprawdopodobniej padła Ci po prostu migawka (mechanicznie)

    Jeśli to mechaniczne uszkodzenie migawki, to dlaczego spust wyzwala ją
    nawet, jeśli aparat jest wyłączony? I skąd ten dziwny tryb dwa
    zdjęcia-przerwa-dwa zdjęcia...

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 4. Data: 2011-05-30 17:06:31
    Od: "Witek Kaszkin" <w...@p...zakopane.pl>

    > Jeśli to mechaniczne uszkodzenie migawki, to dlaczego spust wyzwala ją
    > nawet, jeśli aparat jest wyłączony? I skąd ten dziwny tryb dwa
    > zdjęcia-przerwa-dwa zdjęcia...

    o to już musisz zapytać inzynierów Canona

    dokładnie taki był objaw uszkodzenia migawki w 20D,
    po odłamaniu malutkiej sprężystej pozłacanej blaszki
    i braku styku z tego powodu -
    stąd wnioskuję, że i tu prawdopodobnie będzie to,
    2 takie przypadki udało mi sie naprawić.

    ale oczywiście mogę się mylić, guru nie jestem.

    jak już zlokalizujesz na pewno, daj znać co to, OK ?
    (tak z ciekawości)

    Witek

  • 5. Data: 2011-05-30 20:39:56
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 30/05/2011 18:06, Witek Kaszkin wrote:

> [...]
    > 2 takie przypadki udało mi sie naprawić.
    >
    > ale oczywiście mogę się mylić, guru nie jestem.
    >
    > jak już zlokalizujesz na pewno, daj znać co to, OK ?

    Jutro podrzucę do lokalnego serwisu, już raz mi obiektyw uratowali, więc
    może coś wymyślą. Dam znać jak poszło.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 6. Data: 2011-05-30 20:55:10
    Od: Konrad L <p...@o...pl>

    U mnie w 20d podobne objawy dawala zepsuta migawka.
    Z tym ze podobne, a nie identyczne. Bo aparat sam z siebie strzelal
    nieprzerwana serie i nie bylo to w zaden sposob zalezne od wciskania/nie
    wciskania spustu czy czegokolwiek innego.

    Pozdr.

  • 7. Data: 2011-05-30 22:09:35
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 30/05/2011 21:55, Konrad L wrote:
> [...]
    > nieprzerwana serie i nie bylo to w zaden sposob zalezne od wciskania/nie
    > wciskania spustu czy czegokolwiek innego.

    Wyłączanie też nie pomagało?

    Najgorsze, że za 4 tygodnie koncert Watersa i wolałbym mieć aparat
    naprawiony do tego czasu, zobaczymy co serwis powie..

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 8. Data: 2011-05-31 09:47:51
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Ktoś może spotkał się z jakimiś manualami serwisowymi, albo chociaż
    > opisem osoby, która przeprowadzała taki zabieg?

> [...]

    w sieci jest dokladna instrukcja fotograficzna jak rozebrac aparat i
    naprawic uszkodzenie migawki o ktorym mowa .
    cala seria z dokladnym opisem.
    o ile pamietam to byla migawka 20d naprawiana przez kogos z Polski.
    probowalem znalezc niestety nie udalo mi sie .
    nie jestem calkowicie pewien , ale byc moze na forum canona jesli
    zapytasz , ktos wskaze .

  • 9. Data: 2011-05-31 09:51:03
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 31 Mai, 11:47, XX YY <f...@g...com> wrote:

> [...]
    > probowalem znalezc niestety nie udalo mi sie .
    > nie jestem calkowicie pewien , ale byc moze na forum canona jesli

    a jednak cos znalazlem tutaj :
    http://www.google.com/search?q=naprawa+migawki&rls=c
    om.microsoft:de-at:IE-SearchBox&oe=UTF-8&rlz=1I7SKPB
    _de&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&hl=de&tab=
    wi&biw=1020&bih=616

    google - naprawa migawki / zdjecia.
    po tym dojdziesz byc moze do calej serii.

  • 10. Data: 2011-05-31 12:45:45
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > a jednak cos znalazlem tutaj :http://www.google.com/search?q=naprawa+migawki&rls=
    com.microsoft:de-a...

    > google - naprawa migawki / zdjecia.
    > po tym dojdziesz byc moze do calej serii.

    jest tutaj , wystarczylo kliknac na zdjecie:

    http://www.canon-board.info/showthread.php?t=43617