  • 1. Data: 2009-01-27 17:34:05
    Temat: [AvrGCC] Jak zapisac znak specjalny
    Od: "roxy" <k...@o...pl>

    Witam.
    jak zapisac w tablicy znakow znak specjalny np.
    char str[]="Temperatuta 15stC"
    zastępując znaki 'st' znakiem stopnia (koleczko) ?
    W CodeVisionAVR nie mialem problemu - stosowalem zapis np "\x34\x37\xdf" i
    mialem wstawione znaki. Avrgcc niestety wypisuje mi jakies krzaki.

  • 2. Data: 2009-01-27 17:52:45
    Temat: Re: [AvrGCC] Jak zapisac znak specjalny
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    roxy pisze:
> [...]
    > W CodeVisionAVR nie mialem problemu - stosowalem zapis np "\x34\x37\xdf" i
    > mialem wstawione znaki. Avrgcc niestety wypisuje mi jakies krzaki.

    Nie jestem guru od AvrGCC, ale w języku C od zawsze
    istniał zapis _ósemkowy_ \000, na przykład Twoje \xdf
    będzie wyglądać \337.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 3. Data: 2009-01-27 17:56:53
    Od: Marcin <g...@d...TEGO.NIE.MA>

    roxy pisze:
> [...]
    > W CodeVisionAVR nie mialem problemu - stosowalem zapis np "\x34\x37\xdf" i
    > mialem wstawione znaki. Avrgcc niestety wypisuje mi jakies krzaki.

    zamiast
    "\x34\x37\xdf"
    może spróbuj
    "\x34""\x37""\xdf"

    Pozdr. MD

  • 4. Data: 2009-01-27 19:51:10
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik Marcin napisał:

    > zamiast
    > "\x34\x37\xdf"
    > może spróbuj
    > "\x34""\x37""\xdf"

    W WinAVR (a dokładnie w PN) normalnie wstawiam znak specjalny przez lewy
    Alt + (kod ASCII wystukany na klawiaturze numerycznej). W kodzie
    źródłowym pojawia się jakiś śmieszny znaczek, ale w wynikowym jest to co
    trzeba.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 5. Data: 2009-01-27 21:59:02
    Od: max441 <m...@w...pl>

    Użytkownik roxy napisał:
> [...]
    > W CodeVisionAVR nie mialem problemu - stosowalem zapis np "\x34\x37\xdf" i
    > mialem wstawione znaki. Avrgcc niestety wypisuje mi jakies krzaki.

    Powinno działać tak jak piszesz. Jest jedno ale, jeśli używasz znaku
    specjalnego w hex bezpośrednio przed literą z zakresu A-F to tę literę
    też musisz zapisać jako kod np. w Twoim przypadku "Temperatura
    15\xA7\x43". Druga rzecz (tego akurat nie jestem na 100% pewien) być
    może trzeba też używać dużych liter w kodach hex.

    pozdrawiam

    Piotrek

  • 6. Data: 2009-01-27 22:17:22
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    max441 pisze:

> [...]
    > specjalnego w hex bezpośrednio przed literą z zakresu A-F to tę literę
    > też musisz zapisać jako kod np. w Twoim przypadku "Temperatura

    Nie trzeba aż tak cudować, wystarczy zakończyć ciąg znaków cudzysłowem i
    już można rozpocząć kolejny, np:
    printf ("Temperatura 15\xA7" "C");

    > Druga rzecz (tego akurat nie jestem na 100% pewien) być
    > może trzeba też używać dużych liter w kodach hex.

    Wielkość liter w kodach hex jest bez znaczenia.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 7. Data: 2009-01-28 20:02:50
    Od: "roxy" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > już można rozpocząć kolejny, np:
    > printf ("Temperatura 15\xA7" "C");

    > Wielkość liter w kodach hex jest bez znaczenia.

    Dziekuje Panu Adamowi za pomoc.Wlasnie taki ("Temperatura 15\xdf" "C");
    zapis gwarantuje poprawne wyswietlenie znaku.

  • 8. Data: 2009-01-30 23:47:03
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    roxy pisze:

    > Dziekuje Panu Adamowi za pomoc.Wlasnie taki ("Temperatura 15\xdf" "C");
    > zapis gwarantuje poprawne wyswietlenie znaku.

    BTW: Dla lepszej przejrzystości kodu warto od razu zdefiniować np.:
    #define DEG_CHAR "\xDF"
    a może i dodatkowo:
    #define DEG_CENT DEG_CHAR "C"
    po czym używać w programie w ten sposób:
    printf ("Temperatura %d" DEG_CENT, temp);

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/