  • 1. Data: 2010-11-01 20:17:03
    Temat: Avensis 2001r - blokujący się pedał gazu
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    Hej,

    Avensis T22, rok produkcji 2001.
    Jakieś 2 tygodnie temy zaczęła błyskać kontrolka niskiego ciśnienia
    oleju (fakt, trochę umknęło mi, żeby to kontrolować, ale człowiek
    sprawdza raz w miesiącu - poziom bez zmian - to w końcu zapomina).
    Sprawdziłem - bagnet suchy. Dokupiłem olej tego samego typu, dolałem
    do poziomu max.
    Około 2 dni później (tyle stał nieużywany) zauważyłem, że nie mogę
    wcisnąć pedału gazu (po uruchomieniu silnika). Po dwukrotnym mocnym
    wdepnięciu pedału, ten się odblokował i działał poprawnie cały czas...
    ...do czasu, kiedy samochód znowu nie postał sobie około 24h.
    Ta sama historia - pedał gazu twardy, ale po mocnym jego wdepnięciu,
    odblokował się i pracował poprawnie.
    Jak samochód stoi około 2h nieużywany, to efektu tego nie ma.

    Wątpię, żeby miało to jakikolwiek związek z wymianą oleju, ale taka była
    historia problemu.

    Teraz jestem na etapie obserwowania, czy po zapaleniu silnika
    i odczekaniu około 2-5 minut, pedał będzie pracował poprawnie,
    a następnym krokiem będzie sprawdzenie czy da się pociągnąć za linkę
    gazu (pod maską) - to mi wykluczy blokowanie się samego pedału.

    Samochód garażowany.

    Co może być przyczyną i na co zwrócić uwagę?

    Jacek

  • 2. Data: 2010-11-01 20:58:17
    Temat: Re: Avensis 2001r - blokujący się pedał gazu
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 1 Nov 2010 19:17:03 +0000 (UTC), Jacek Kalinski wrote:
    >Co może być przyczyną i na co zwrócić uwagę?

    2001 ? To chyba nie to
    http://www.meritum-news.com/MOTORYZACJA/?p=472

    J.

  • 3. Data: 2010-11-01 21:50:03
    Od: Mumin <m...@T...onet.pl>

    W dniu 2010-11-01 20:17, Jacek Kalinski pisze:

    > Co może być przyczyną i na co zwrócić uwagę?
    >
    > Jacek

    Miałem tak kiedyś w Maździe 323, przyczyną był brud na lince gazu, który
    powodował, że przyklejała się gdzieś przy przepustnicy i nie chciała
    puścić. Oczyszczenie zlikwidowało cały problem.

    --
    Pozdrawiam,
    Mumin

  • 4. Data: 2010-11-01 22:19:10
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

> [...]

    > a następnym krokiem będzie sprawdzenie czy da się pociągnąć za linkę
    > gazu (pod maską) - to mi wykluczy blokowanie się samego pedału.

    Wygląda jak dość typowe objawy przetarcia się linki gazu.

    Gdzieś w pancerzu linka gazu się przetarła i wystają z niej teraz "wszy"
    które przy odrobinie pecha blokują się w pancerzu.

    W tej chwili blokuje się Ci się w pozycji wciskania, ale równie dobrze
    może się linka zablokować w drugą stronę i wtedy wciśniesz gaz i on już
    nie wyskoczy.

    Wbrew temu co się lansuje w mediach, zacinające się pedały gazu to wcale
    nie najnowszy wynalazek Toyoty, a przypadłość wszystkich samochodów z
    linką gazu - jak się zlekceważy pierwsze objawy takie jak masz, to potem
    na drodze depniesz i tak już zostanie.

  • 5. Data: 2010-11-02 10:34:24
    Od: Alpin <a...@g...com>

> [...]

    > a następnym krokiem będzie sprawdzenie czy da się pociągnąć za linkę
    > gazu (pod maską) - to mi wykluczy blokowanie się samego pedału.

    Witam, czy na pewno masz linkę gazu. W dieselku T22 (d-4d) na przykład
    nie ma.

    Przy okazji zapraszam na forum http://avensis.info/.

    Pozdrawiam,
    Alpin

  • 6. Data: 2010-11-02 14:24:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w
> [...]
    > samochodów z linką gazu - jak się zlekceważy pierwsze objawy
    > takie jak masz, to potem na drodze depniesz i tak już zostanie.

    Tylko wiesz - w dacii linka sie .. trudniej poruszala ponizej -20,
    w scierce sie nie zacinala wcale, mimo pelnoletnosci.

    A Toyota ... te nowe co to sie zacinaja - w ogole maja linke ?

    J.

  • 7. Data: 2010-11-02 16:59:52
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    J.F. wrote:
    > A Toyota ... te nowe co to sie zacinaja - w ogole maja linke ?

    Przy okazji: czy pedał gazu był w jakimś samochodzie w układzie
    hydraulicznym tak jak niektóre sprzęgła są? Poważnie pytam :)

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 8. Data: 2010-11-02 18:57:10
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-11-02 14:24, J.F. pisze:

    > A Toyota ... te nowe co to sie zacinaja - w ogole maja linke ?

    Te nowe to AFAIK są elektroniczne, ale pedał zacina się mechanicznie
    gdzieś tam chyba na ograniczniku wciśnięcia.

  • 9. Data: 2010-11-03 09:02:22
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <4ccf2ecd$0$27028$65785112@news.neostrada.pl>, Tomasz Pyra
    napisał(a):

    > Wygląda jak dość typowe objawy przetarcia się linki gazu.
    >
    > Gdzieś w pancerzu linka gazu się przetarła i wystają z niej teraz "wszy"
    > które przy odrobinie pecha blokują się w pancerzu.

    Możliwe.
    Kontaktowałem się również z mechanikiem, który opiekuje się nim
    od wielu lat i zrobił tylko duże oczy jak usłyszał objawy.
    I skomentował, że to jest rzeczywiście "coś dziwnego" :)

    Podjechałbym do niego jak najszybciej, ale trochę km do niego mam.

    Jacek