  • 71. Data: 2015-08-06 17:21:13
    Temat: Re: Autostrady za darmo w szczycie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 2 Aug 2015 21:00:19 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Ale wracajac do drugiej czesci mojej wypowiedzi - uwarunkowania biznesu
    > czasem sie zmieniają, wiec nie widze w tym nic dziwnego gdyby dookreslono
    > standard autostrady płatnej o maksymalny czas postoju na bramkach.
    > To nie jest zmiana ktora w jakis drastyczny sposób wpływa na ten biznes.

    Ja sie juz pogubilem, ale jesli chodzi o A1, to jesli sie nie myle:
    a) obie strony ustalily cene budowy i stala rate, ktora GTC przez
    wiele lat bedzie otrzymywac od GD. Czy tam niezbyt stala, ale zalezna
    od kursow i odsetek bankowych.

    b) w ramach eksploatacji GTC obsluguje bramki, tylko ze kwota z nich
    niejako wplywa do GD - tzn pewnie nie wplywa, ale zmniejsza rate do
    wplacenia.

    W kazdym badz razie "otwarcie bramek" nie wplywa na biznes GTC, tylko
    na GD/budzet panstwa.

    J.

  • 72. Data: 2015-08-06 17:23:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-06 o 16:59, J.F. pisze:
    > Proponujesz ludziom, zeby na wczasy nad morze pojechali w grudniu ?
    > Czy zeby planowali dotarcie na miejsce o 2-4 w nocy ?

    Po pierwsze - po co takie skrajności?

    Po drugie - opłaty mają pomagać w kształtowaniu decyzji. No i co byłoby
    złego w tym, aby ci, którzy chcą oszczędzić, mogli pojechać nad to morze
    w nocy?

    --
    Liwiusz

  • 73. Data: 2015-08-06 17:23:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 3 Aug 2015 07:35:31 +0200, Ghost napisał(a):

    > Ale jest z tym jakiś kłopot? Krwią podpisane czy co?

    No, poniekad - pamietasz jak minister usilowal GTC pozbawic koncesji ?

    Chcesz cos zmienic, druga strona nie chce stracic, tylko na zmianie
    zarobic, a ty/panstwo "nie ma pieniedzy aby zaplacic wiecej".

    W normalnym panstwie wtedy do zmian nie dochodzi :-)

    J.

  • 74. Data: 2015-08-06 17:45:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 3 Aug 2015 09:35:57 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a):

    > No ale Sejm - wladza ustawodawcza, moze nie wiedziec jaka jest tresc
    > tajnej umowy pana Wasacza, czy innego przekretacza z panem wlascicielem
    > autostrady. No i teraz pytanie do prawnikow, czy umowa miedzy dwoma
    > panami moze byc nadrzędna w stosunku do ustawy.

    Tylko jesli miedzynarodowa, zawarta przez Rzeczpospolita i
    ratyfikowana przez Sejm.

    Z tym, ze zazwyczaj nie ma takich problemow, ustawy sobie, a umowy
    sobie, i nie koliduja ze soba.
    Tutaj to nie wiem - mialby Sejm wywlaszczyc te autostrady, czy przepis
    konsumencki wprowadzic, ze w razie oczekiwania dluzszego niz 5 minut
    oplata za przejazd nie moze byc pobrana ?

    No, troche bylo trenowane na A4, np brak informacji o remontach drogi.

    > Np. umawiam sie z pracodawca i ZUSem, ze bede pracowal do 65 roku zycia
    > (jak dozyje), a tu ni z tad ni z owad przychodzi pan Tusk i powiada, ze
    > moja umowe ma w dupie i kaze mi robic do 67, bo on wlasnie sie wybiera
    > do Brukseli zyc za moja kase, tylko wieksza, a ze dba o innych (kumpli),

    Ale to nie tak - z pracodawca sie umawiales, ze bedzies pracowal, a on
    bedzie ci placil pensje i skladke.
    Z ZUS sie nie umawiales na nic :-)

    Ta ustawa w kwestiach umownych zmienia w zasadzie tylko tyle, ze
    pracodawca moze niektorych 63-latkow wyp*, bo przestali byc w okresie
    ochronnym, a inni 64-65- latkowie nie zwolnia stanowiska w planowanym
    czasie ...

    > to innym tez nie bedzie zalowal. I co? mozna zmienic prawo "w locie"?
    > Jak widac mozna. Jesli pan Wasacz pojdzie tedy do sadu o utracone zyski,
    > to zaraz za nim ustawi sie pare mln Polakow, ktorym sie meta w czasie
    > biegu przesunela.

    Jak widac emerytow mozna bezkarnie okrasc :-)

    Z drugiej strony - z pustego i Salomon nie naleje, cos ten Sejm musi
    dzielic w granicach mozliwosci.

    J.

  • 75. Data: 2015-08-06 17:48:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 3 Aug 2015 07:40:34 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > spróbuj. Na razie nikomu się nie udało.

    No nie, z AW dwa razy zmieniano, raz przy okazji winiet dla
    ciezarowek, drugi przy okazji ich likwdacji.
    Wiec sie da, ale oczywiscie operator bedzie dbal o swoje.

    J.

  • 76. Data: 2015-08-06 18:01:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 03 Aug 2015 21:21:57 +0200, Shrek napisał(a):
> [...]
    -system-poboru-oplat-na-autostradzie-a1-ruszy-dopier
    o-w-2018-roku,id,t.html>

    > Ale tam jest napisane wręcz coś dokładnie na odwrót - Amber One (ponoć)
    > chce, ale ministerstwo "nie kazało". Dokładnie jak z tum Żydem.

    Ja tam mysle, ze znow chodzi o pieniadze :-)

    Minister by chcial, ale placic Kapschowi za rozbudowe systemu nie
    chce, tudziez kaucji za transpondery.
    Amber by chcial, pod warunkiem, ze im minister zaplaci za odprawy
    kasjerow :-)

    J.

  • 77. Data: 2015-08-06 18:05:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 2 Aug 2015 23:07:46 +0200, re napisał(a):
    > Użytkownik "Budzik"
    >
    > W jakim sensie?
    > Bo oczywiście ze łatwiej, tylko ze ktos jednak chce pobierac kase za
    > przejazd...
    > ---
    > Dyskutując o pobieraniu nie ma sensu rozważać w ogóle ich otwierania

    Dlatego otwieranie jest chwilowe.

    A kasa za przejazd ... ciekaw jestem, czy naklady nie byly wieksze niz
    przychod z bramek.
    Na A4 trzeba bylo podwojne wiadukty stawiac.

    Z drugiej strony - bezrobocie mamy, lepiej zeby ludzie siedzieli na
    bramkach, budowali te bramki, wiadukty itp :-)

    J.

  • 78. Data: 2015-08-06 18:12:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 03 Aug 2015 20:44:02 +0200, Shrek napisał(a):
> [...]

    No, Barcelona ma 1.6mln mieszkancow, a Trojmiasto 0.75mln

    > Powiem, że oni _prawdopodobnie_ te szlabany budowali na długo przed
    > nami. Od tego czasu świat poszedł naprzód i mamy drugą dekadę wieku
    > informacji - to da się zrobić w lepszy sposób. I dało się już w
    > momencie, gdy nasi wpadli na pomysł, żeby stosować archaiczny system. Co
    > to za pomysł, żeby obecnie stawiać bramki w poprzek autostrady?

    Winietki ?

    > Masz rację co do winet, choć obecnie można pójść dalej i np zapłacić
    > wcześniej kartą za przejazd konkretną autostadą - linie lotnicze tak
    > działają i nie ma z tym większych problemów. Twój nr rejestracyjny idzie
    > do bazy danych, kamera czyta przed bramką, bramka się otwiera.

    Ale nadal sa bramki :-)

    > fotoradarach da się tylko w drugą stronę - najpierw czytają tablicę,
    > potem płacisz, więc w czym problem? Tak naprawdę da się nawet bez szlabanu.

    A potem drobna pomylka w wezle, jedziesz gdzie nie chciales, system
    cie nie wpuszcza. A wczesniej wielkie korki przy terminalach, no chyba
    ze przez internet ... a gdzies tam kamera sie pomyli i mandat do domu

    Te transpondery to dobry pomysl ... ale faktycznie powinien jeden na
    cala EU wystarczyc.

    J.

  • 79. Data: 2015-08-06 20:24:24
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > No nie, z AW dwa razy zmieniano, raz przy okazji winiet dla
    > ciezarowek, drugi przy okazji ich likwdacji.
    > Wiec sie da, ale oczywiscie operator bedzie dbal o swoje.

    podsypując dużą kasę to każdy głupi potrafi

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 80. Data: 2015-08-06 21:00:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > A zawarli je na 5 lat, z gwarancja ceny ? To idioci :-)

    Zapewne nie, ale patrzac w druga strone - taki spedytor inwestuje kupujac
    samochód na conajmniej 5 lat.