-
71. Data: 2015-08-06 17:21:13
Temat: Re: Autostrady za darmo w szczycie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 2 Aug 2015 21:00:19 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
> Ale wracajac do drugiej czesci mojej wypowiedzi - uwarunkowania biznesu
> czasem sie zmieniają, wiec nie widze w tym nic dziwnego gdyby dookreslono
> standard autostrady płatnej o maksymalny czas postoju na bramkach.
> To nie jest zmiana ktora w jakis drastyczny sposób wpływa na ten biznes.
Ja sie juz pogubilem, ale jesli chodzi o A1, to jesli sie nie myle:
a) obie strony ustalily cene budowy i stala rate, ktora GTC przez
wiele lat bedzie otrzymywac od GD. Czy tam niezbyt stala, ale zalezna
od kursow i odsetek bankowych.
b) w ramach eksploatacji GTC obsluguje bramki, tylko ze kwota z nich
niejako wplywa do GD - tzn pewnie nie wplywa, ale zmniejsza rate do
wplacenia.
W kazdym badz razie "otwarcie bramek" nie wplywa na biznes GTC, tylko
na GD/budzet panstwa.
J.
-
72. Data: 2015-08-06 17:23:25
Temat: Re: Autostrady za darmo w szczycie
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2015-08-06 o 16:59, J.F. pisze:
> Proponujesz ludziom, zeby na wczasy nad morze pojechali w grudniu ?
> Czy zeby planowali dotarcie na miejsce o 2-4 w nocy ?
Po pierwsze - po co takie skrajności?
Po drugie - opłaty mają pomagać w kształtowaniu decyzji. No i co byłoby
złego w tym, aby ci, którzy chcą oszczędzić, mogli pojechać nad to morze
w nocy?
--
Liwiusz
-
73. Data: 2015-08-06 17:23:51
Temat: Re: Autostrady za darmo w szczycie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Mon, 3 Aug 2015 07:35:31 +0200, Ghost napisał(a):
> Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup
>>i potrafisz zmienić te gówniane umowy z operatorami, które zostały
>>zawarte na samym początku?
>
> Ale jest z tym jakiś kłopot? Krwią podpisane czy co?
No, poniekad - pamietasz jak minister usilowal GTC pozbawic koncesji ?
Chcesz cos zmienic, druga strona nie chce stracic, tylko na zmianie
zarobic, a ty/panstwo "nie ma pieniedzy aby zaplacic wiecej".
W normalnym panstwie wtedy do zmian nie dochodzi :-)
J.
-
74. Data: 2015-08-06 17:45:37
Temat: Re: Autostrady za darmo w szczycie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Mon, 3 Aug 2015 09:35:57 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a):
>> Kłopot może być, bo do zmiany umowy potrzeba woli dwóch stron. A umowy
>> podpisuje się atramentem. Jeszcze masz coś wartościowego do napisania? ;)
>
> No ale Sejm - wladza ustawodawcza, moze nie wiedziec jaka jest tresc
> tajnej umowy pana Wasacza, czy innego przekretacza z panem wlascicielem
> autostrady. No i teraz pytanie do prawnikow, czy umowa miedzy dwoma
> panami moze byc nadrzędna w stosunku do ustawy.
Tylko jesli miedzynarodowa, zawarta przez Rzeczpospolita i
ratyfikowana przez Sejm.
Z tym, ze zazwyczaj nie ma takich problemow, ustawy sobie, a umowy
sobie, i nie koliduja ze soba.
Tutaj to nie wiem - mialby Sejm wywlaszczyc te autostrady, czy przepis
konsumencki wprowadzic, ze w razie oczekiwania dluzszego niz 5 minut
oplata za przejazd nie moze byc pobrana ?
No, troche bylo trenowane na A4, np brak informacji o remontach drogi.
> Np. umawiam sie z pracodawca i ZUSem, ze bede pracowal do 65 roku zycia
> (jak dozyje), a tu ni z tad ni z owad przychodzi pan Tusk i powiada, ze
> moja umowe ma w dupie i kaze mi robic do 67, bo on wlasnie sie wybiera
> do Brukseli zyc za moja kase, tylko wieksza, a ze dba o innych (kumpli),
Ale to nie tak - z pracodawca sie umawiales, ze bedzies pracowal, a on
bedzie ci placil pensje i skladke.
Z ZUS sie nie umawiales na nic :-)
Ta ustawa w kwestiach umownych zmienia w zasadzie tylko tyle, ze
pracodawca moze niektorych 63-latkow wyp*, bo przestali byc w okresie
ochronnym, a inni 64-65- latkowie nie zwolnia stanowiska w planowanym
czasie ...
> to innym tez nie bedzie zalowal. I co? mozna zmienic prawo "w locie"?
> Jak widac mozna. Jesli pan Wasacz pojdzie tedy do sadu o utracone zyski,
> to zaraz za nim ustawi sie pare mln Polakow, ktorym sie meta w czasie
> biegu przesunela.
Jak widac emerytow mozna bezkarnie okrasc :-)
Z drugiej strony - z pustego i Salomon nie naleje, cos ten Sejm musi
dzielic w granicach mozliwosci.
J.
-
75. Data: 2015-08-06 17:48:50
Temat: Re: Autostrady za darmo w szczycie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Mon, 3 Aug 2015 07:40:34 +0000 (UTC), masti napisał(a):
> Ghost wrote:
>> Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup
>>>i potrafisz zmienić te gówniane umowy z operatorami, które zostały
>>>zawarte na samym początku?
>>
>> Ale jest z tym jakiś kłopot? Krwią podpisane czy co?
>
> spróbuj. Na razie nikomu się nie udało.
No nie, z AW dwa razy zmieniano, raz przy okazji winiet dla
ciezarowek, drugi przy okazji ich likwdacji.
Wiec sie da, ale oczywiscie operator bedzie dbal o swoje.
J.
-
76. Data: 2015-08-06 18:01:24
Temat: Re: Autostrady za darmo w szczycie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Mon, 03 Aug 2015 21:21:57 +0200, Shrek napisał(a):
> On 2015-08-03 21:05, masti wrote:
>> nie chce mi się teraz szukać ale były próby rządowe
>> <http://www.dziennikbaltycki.pl/artykul/3888701,nowy
-system-poboru-oplat-na-autostradzie-a1-ruszy-dopier
o-w-2018-roku,id,t.html>
>
> Ale tam jest napisane wręcz coś dokładnie na odwrót - Amber One (ponoć)
> chce, ale ministerstwo "nie kazało". Dokładnie jak z tum Żydem.
Ja tam mysle, ze znow chodzi o pieniadze :-)
Minister by chcial, ale placic Kapschowi za rozbudowe systemu nie
chce, tudziez kaucji za transpondery.
Amber by chcial, pod warunkiem, ze im minister zaplaci za odprawy
kasjerow :-)
J.
-
77. Data: 2015-08-06 18:05:41
Temat: Re: Autostrady za darmo w szczycie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 2 Aug 2015 23:07:46 +0200, re napisał(a):
> Użytkownik "Budzik"
>> Nie prościej w ogóle ich nie montować ?
>
> W jakim sensie?
> Bo oczywiście ze łatwiej, tylko ze ktos jednak chce pobierac kase za
> przejazd...
> ---
> Dyskutując o pobieraniu nie ma sensu rozważać w ogóle ich otwierania
Dlatego otwieranie jest chwilowe.
A kasa za przejazd ... ciekaw jestem, czy naklady nie byly wieksze niz
przychod z bramek.
Na A4 trzeba bylo podwojne wiadukty stawiac.
Z drugiej strony - bezrobocie mamy, lepiej zeby ludzie siedzieli na
bramkach, budowali te bramki, wiadukty itp :-)
J.
-
78. Data: 2015-08-06 18:12:41
Temat: Re: Autostrady za darmo w szczycie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Mon, 03 Aug 2015 20:44:02 +0200, Shrek napisał(a):
> On 2015-08-03 19:08, Tomasz Gorbaczuk wrote:
>> Co powiesz na 10-20km korki przed bramkami we Francji i Hiszpanii?
>> Punkt poboru opłat na AP7 w ES przed Barceloną ma ze 20-30 szlabanów w
>> każdą stronę a korki i tak na 10-20km.
No, Barcelona ma 1.6mln mieszkancow, a Trojmiasto 0.75mln
> Powiem, że oni _prawdopodobnie_ te szlabany budowali na długo przed
> nami. Od tego czasu świat poszedł naprzód i mamy drugą dekadę wieku
> informacji - to da się zrobić w lepszy sposób. I dało się już w
> momencie, gdy nasi wpadli na pomysł, żeby stosować archaiczny system. Co
> to za pomysł, żeby obecnie stawiać bramki w poprzek autostrady?
Winietki ?
> Masz rację co do winet, choć obecnie można pójść dalej i np zapłacić
> wcześniej kartą za przejazd konkretną autostadą - linie lotnicze tak
> działają i nie ma z tym większych problemów. Twój nr rejestracyjny idzie
> do bazy danych, kamera czyta przed bramką, bramka się otwiera.
Ale nadal sa bramki :-)
> W
> fotoradarach da się tylko w drugą stronę - najpierw czytają tablicę,
> potem płacisz, więc w czym problem? Tak naprawdę da się nawet bez szlabanu.
A potem drobna pomylka w wezle, jedziesz gdzie nie chciales, system
cie nie wpuszcza. A wczesniej wielkie korki przy terminalach, no chyba
ze przez internet ... a gdzies tam kamera sie pomyli i mandat do domu
...
Te transpondery to dobry pomysl ... ale faktycznie powinien jeden na
cala EU wystarczyc.
J.
-
79. Data: 2015-08-06 20:24:24
Temat: Re: Autostrady za darmo w szczycie
Od: masti <g...@t...hell>
J.F. wrote:
> Dnia Mon, 3 Aug 2015 07:40:34 +0000 (UTC), masti napisał(a):
>> Ghost wrote:
>>> Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup
>>>>i potrafisz zmienić te gówniane umowy z operatorami, które zostały
>>>>zawarte na samym początku?
>>>
>>> Ale jest z tym jakiś kłopot? Krwią podpisane czy co?
>>
>> spróbuj. Na razie nikomu się nie udało.
>
> No nie, z AW dwa razy zmieniano, raz przy okazji winiet dla
> ciezarowek, drugi przy okazji ich likwdacji.
> Wiec sie da, ale oczywiscie operator bedzie dbal o swoje.
podsypując dużą kasę to każdy głupi potrafi
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
80. Data: 2015-08-06 21:00:43
Temat: Re: Autostrady za darmo w szczycie
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
>>> i potrafisz zmienić te gówniane umowy z operatorami, które zostały
>>> zawarte na samym początku?
>> Nie mam pojecia jakie zostały zawarte.
>> Zapewne to kwestia negocjacji ale skoro teraz daje im sie kase za
>> damski... to byc moze mniejszym kosztem mozna te umowy renegocjowac.
>> Poza tym prawo czesto zmienia sie w czasie funkcjonowania biznesu.
>> Co w tym dziwnego.
>> Prowadzisz firme i nagle wprowadzaja ci via toll. Czy ktos sie pytał
>> spedytorom, czy dadza rade renegocjowac umowy z firmami spedycyjnymi?
>
> A zawarli je na 5 lat, z gwarancja ceny ? To idioci :-)
>
Zapewne nie, ale patrzac w druga strone - taki spedytor inwestuje kupujac
samochód na conajmniej 5 lat.