    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Autostrady za darmo w szczycie
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 6 Aug 2015 17:45:37 +0200

    Dnia Mon, 3 Aug 2015 09:35:57 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a):

    > No ale Sejm - wladza ustawodawcza, moze nie wiedziec jaka jest tresc
    > tajnej umowy pana Wasacza, czy innego przekretacza z panem wlascicielem
    > autostrady. No i teraz pytanie do prawnikow, czy umowa miedzy dwoma
    > panami moze byc nadrzędna w stosunku do ustawy.

    Tylko jesli miedzynarodowa, zawarta przez Rzeczpospolita i
    ratyfikowana przez Sejm.

    Z tym, ze zazwyczaj nie ma takich problemow, ustawy sobie, a umowy
    sobie, i nie koliduja ze soba.
    Tutaj to nie wiem - mialby Sejm wywlaszczyc te autostrady, czy przepis
    konsumencki wprowadzic, ze w razie oczekiwania dluzszego niz 5 minut
    oplata za przejazd nie moze byc pobrana ?

    No, troche bylo trenowane na A4, np brak informacji o remontach drogi.

    > Np. umawiam sie z pracodawca i ZUSem, ze bede pracowal do 65 roku zycia
    > (jak dozyje), a tu ni z tad ni z owad przychodzi pan Tusk i powiada, ze
    > moja umowe ma w dupie i kaze mi robic do 67, bo on wlasnie sie wybiera
    > do Brukseli zyc za moja kase, tylko wieksza, a ze dba o innych (kumpli),

    Ale to nie tak - z pracodawca sie umawiales, ze bedzies pracowal, a on
    bedzie ci placil pensje i skladke.
    Z ZUS sie nie umawiales na nic :-)

    Ta ustawa w kwestiach umownych zmienia w zasadzie tylko tyle, ze
    pracodawca moze niektorych 63-latkow wyp*, bo przestali byc w okresie
    ochronnym, a inni 64-65- latkowie nie zwolnia stanowiska w planowanym
    czasie ...

    > to innym tez nie bedzie zalowal. I co? mozna zmienic prawo "w locie"?
    > Jak widac mozna. Jesli pan Wasacz pojdzie tedy do sadu o utracone zyski,
    > to zaraz za nim ustawi sie pare mln Polakow, ktorym sie meta w czasie
    > biegu przesunela.

    Jak widac emerytow mozna bezkarnie okrasc :-)

    Z drugiej strony - z pustego i Salomon nie naleje, cos ten Sejm musi
    dzielic w granicach mozliwosci.

    J.