-
51. Data: 2013-12-05 00:52:31
Temat: Re: Czy ludzie juz zatracili kompletnie rozum?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Gotfryd,
Wednesday, December 4, 2013, 11:45:22 PM, you wrote:
>> Opisuję najgroźniejszą z możliwych sytuacji na drodze - czyli brak
>> widoczności na autostradzie. Karambole w takiej sytuacji zdarzają się
>> w każdym kraju i nie znalazł się jeszcze mądry, który by temu zaradził
>> w RZECZYWISTOŚCI.
> Ergo, w ŻADNYM kraju nie jest przestrzegany przepis o "dostosowaniu
> do warunków".
Dostosowanie do warunków mgły oznaczałoby całkowite zatrzymanie ruchu.
Bo jeśli nie stoją, to prędzej czy później ktoś się w kogoś wpieprzy a
potem już idzie po kolei.
A ponieważ każdy inaczej będzie traktował zarówno moment, w którym po
prostu trzeba zjechać do rowu i uciekać jak i prędkość, z jaka należy
jechać jak jeszcze coś widać, to takie a nie inne są efekty.
O takich drobiazgach ja sprawność i włączanie świateł przeciwmgłowych
szkoda gadać. Część włącza jak jeszcze nie potrzeba i inni
zastanawiają się, co ustawodawca miał na myśli pisząc o "widoczność
50m).
>> Bo pieprzyć zza monitora każdy potrafi. A wystarczy
>> RAZ się przejechać w takich warunkach, żeby unikać tego jak ognia
> Ale to z powodu "ktoś do mnie wjedzie".
> Czyli obawy o zdarzenia BEZ własnej winy.
Na przykład.
> Właśnie usprawiedliwołeś "geniuszy chodnikowców" jadących
> rowerem po chodniku 30kmph "bo na jezdni strach".
Ale w pełnej mgle na autostradzie nie ma miejsca na normalny ruch
samochodów. Tak samo jak nie należy próbować lądować we mgle w
Smoleńsku ze zresetowanym wysokościomierzem barycznym, polegając
tylko na radiowysokościomierzu i zapominając o rzeźbie terenu na
ścieżce podejścia.
>> i nie pieprzyć głupot o niedostosowaniu prędkości.
> Czy tych którzy zaparkowali ze sporym ujemnym przyspieszeniem
> w karamnbolach w Belgii czy Niemczech sądy głaszczą z komentarzem
> "no pech, nic nie było widać a jechał tylko 110"? ;)
Ciężarówki 110 nie pojadą a to one wyrządzają najwięcej szkód i
zabijają ludzi w karambolach na autostradach w czasie mgły.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
52. Data: 2013-12-05 08:16:36
Temat: Re: Czy ludzie juz zatracili kompletnie rozum?
Od: hisjusz <h...@w...pl>
W dniu 2013-12-04 13:28, Jan45 pisze:
> W dniu 2013-12-04 00:56, mk4 pisze:
> > (...)
> > i tak sie zastanawiam - Belgia, cywilizowany kraj, ludzie, wszystko
> > pieknie.
> >
> > (...)
> > Jakos nie wyobrazam sobie, ze normalni kierowcy poruszajac sie po
> > autostradzie przepisowo oraz uwzgledniajac panujace warunki moga
> > doprowadzic do takich nastepstw.
> >
>
> Nadejszła pora, na co? Otóż na auta bez kierowców, na automat.
> Odległości mierzone akustycznie lub radarem. Wpisałbym ja sobie
> trasę i się zdrzemnął. I na końcu budzik z odpowiednio dobranym
> tonem by mnie przywołał do przytomności. Skoro samoloty latają
> i na dodatek lądują we mgle z prędkością większą od samochodowej,
> przy zastosowaniu autopilota, samochody tym bardziej mogą być
> kierowane przez auto-kierowcę. Czyli przez program. A już na
> autostradzie to jest dość proste do zrobienia.
>
> Jan
>
Pierwsze czytam o lądowaniu na autopilocie!
---
Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania, ponieważ
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.
http://www.avast.com
-
53. Data: 2013-12-05 08:34:31
Temat: Re: Czy ludzie juz zatracili kompletnie rozum?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Thu, 05 Dec 2013 08:16:36 +0100, hisjusz napisał(a):
> W dniu 2013-12-04 13:28, Jan45 pisze:
>> Nadejszła pora, na co? Otóż na auta bez kierowców, na automat.
>> Odległości mierzone akustycznie lub radarem. Wpisałbym ja sobie
>> trasę i się zdrzemnął. I na końcu budzik z odpowiednio dobranym
>> tonem by mnie przywołał do przytomności. Skoro samoloty latają
>> i na dodatek lądują we mgle z prędkością większą od samochodowej,
>> przy zastosowaniu autopilota, samochody tym bardziej mogą być
>> kierowane przez auto-kierowcę. Czyli przez program. A już na
>> autostradzie to jest dość proste do zrobienia.
>>
> Pierwsze czytam o lądowaniu na autopilocie!
Chyba juz proby robili i zasadniczo dziala, ale wola nie uzywac na
codzien i zostawic pilotom troche satysfakcji :-)
Chociaz ... piloci tez sie myla przy ladowaniach i w czasie lotu,
i mozna to wyeliminowac.
Tylko technika jest troche inna - samolot schodzi po prostej wzdluz
wiazki radiowej, trafic trzeba w pole 60x500m, komputer ma czujnikow
za 100 tys $ ...
No - oni laduja dokladniej
http://defensetech.org/2011/07/07/navy-one-step-clos
er-to-uav-carrier-ops/
Prace nad automatycznym samochodem trwaja.
Ale ... po co takie marnotrawstwo - wsiadasz w pociag/samolot,
wysiadasz, na ostatnie kilometry wypozyczasz auto na dworcu ..
J.
-
54. Data: 2013-12-05 08:35:06
Temat: Autopiloty Re: Czy ludzie juz zatracili kompletnie rozum?
Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>
W dniu 2013-12-04 13:28, Jan45 pisze:
> W dniu 2013-12-04 00:56, mk4 pisze:
> > (...)
> > i tak sie zastanawiam - Belgia, cywilizowany kraj, ludzie, wszystko
> > pieknie.
> >
> > (...)
> > Jakos nie wyobrazam sobie, ze normalni kierowcy poruszajac sie po
> > autostradzie przepisowo oraz uwzgledniajac panujace warunki moga
> > doprowadzic do takich nastepstw.
> >
>
> Nadejszła pora, na co? Otóż na auta bez kierowców, na automat.
> Odległości mierzone akustycznie lub radarem. Wpisałbym ja sobie
> trasę i się zdrzemnął. I na końcu budzik z odpowiednio dobranym
> tonem by mnie przywołał do przytomności. Skoro samoloty latają
> i na dodatek lądują we mgle z prędkością większą od samochodowej,
> przy zastosowaniu autopilota, samochody tym bardziej mogą być
> kierowane przez auto-kierowcę. Czyli przez program. A już na
> autostradzie to jest dość proste do zrobienia.
Jeszcze nie tak szybko, choć może za Waszego życia.
Nie chce mi się teraz szukać. Jakieś rok-dwa temu czytałem w TIME
reportaż z prób (zawodów?) takich automatycznie sterowanych aut w USA.
Nagroda była gruba, bo to i badania i nakłady na prototypy niemałe, a
efekty były takie-sobie. Założeniem było, że auta mają być autonomiczne,
czyli nie korzystać z zewnętrznych składników (np. drut w nawierzchni),
a co najwyżej jedynie z GPSa. No i te najlepsze radziły sobie jako-tako
przy prędkościach rzędu 20 mph.
Jeśliby jednak wzdłuż każdej poważnej drogi biegł sobie "cieknący kabel"
z danymi (wszak to elektronika, która jak wiadomo nic nie kosztuje -
jedynie robocizna na ułożenie), to radykalnie zmieniło by uwarunkowania.
Sygnalizować wyprzedzająco można byłoby "wszystko", łącznie z krową
Maciejowej, która przerwała siatkę...
Ale podejrzewam, że wtedy zbyt wielu zainteresowanych straciłoby źródła
przychodu i nieprędko to się wcieli w życie (a jak mówił Pietrzak, w
życie (i w pszenicy) nieźle się wciela).
Są jeszcze inne aspekty - takie samochody byłyby z natury naszpikowane
inwigilacją, co już teraz może się wielu (w tym mnie) nie podobać.
Jakoś-tak wolę selekcję naturalną. :)
--
Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.
-
55. Data: 2013-12-05 09:51:35
Temat: Re: Czy ludzie juz zatracili kompletnie rozum?
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Thu, 5 Dec 2013, RoMan Mandziejewicz wrote:
> Hello Gotfryd,
>
>> Ergo, w ŻADNYM kraju nie jest przestrzegany przepis o "dostosowaniu
>> do warunków".
>
> Dostosowanie do warunków mgły oznaczałoby całkowite zatrzymanie ruchu.
Umówmy się, że w praktyce jadący akceptują jakiś poziom ryzyka
związanego z niezupełnym dostosowaniem do warunków.
I to jest powód wypadków - jedzie się szybciej, niż tak naprawdę
"da się bezpiecznie". Ściślej, to ci szybciej jadący:
> Bo jeśli nie stoją, to prędzej czy później ktoś się w kogoś wpieprzy
...są "wpieprzajacymi się".
> A ponieważ każdy inaczej będzie traktował zarówno moment, w którym po
> prostu trzeba zjechać do rowu i uciekać jak i prędkość, z jaka należy
> jechać jak jeszcze coś widać, to takie a nie inne są efekty.
Ja nie o tym - jakby 100% kierujących jechało z prędkością dającą
możliwość zatrzymania za poprzednikiem (a odstęp jest ograniczony
widocznością), mielibyśmy "dostosowanie do warunków".
> O takich drobiazgach ja sprawność i włączanie świateł przeciwmgłowych
> szkoda gadać. Część włącza jak jeszcze nie potrzeba i inni
> zastanawiają się, co ustawodawca miał na myśli pisząc o "widoczność
> 50m).
Zgoda :)
Dlatego wychodzi mi wniosek jak wyżej.
Przestrzeganie ograniczeń formalnych, narzuconych dlatego że
są łatwe do zmierzenia (np. prędkość ograniczona znakiem)
skutkuje tym, że wszyscy (i kierowcy i kontrola ruchu) na
tym się skupia.
>> Ale to z powodu "ktoś do mnie wjedzie".
>> Czyli obawy o zdarzenia BEZ własnej winy.
>
> Na przykład.
Oczywiscie.
>> Właśnie usprawiedliwołeś "geniuszy chodnikowców" jadących
>> rowerem po chodniku 30kmph "bo na jezdni strach".
>
> Ale w pełnej mgle na autostradzie nie ma miejsca na normalny ruch
> samochodów.
Zależy od definicji "normalnosci".
Jeśli akurat da się 15km/h to tyle się da.
Jazda 40 będzie prośbą o karambol - i zdarzają się dlatego, że
w sumie działa mechanizm "wszyscy mogą, to co, ja nie mogę" :>
> Tak samo jak nie należy próbować lądować we mgle w
> Smoleńsku ze zresetowanym wysokościomierzem barycznym, polegając
> tylko na radiowysokościomierzu i zapominając o rzeźbie terenu na
> ścieżce podejścia.
E, przykład jest trochę zły - przy lądowaniu trudno ZAWCZASU
zwolnić do 15 km/h :>
> Ciężarówki 110 nie pojadą a to one wyrządzają najwięcej szkód
> i zabijają ludzi w karambolach na autostradach w czasie mgły.
Też trudno się nie zgodzić.
Ale w "zwykłych" wypadkach kierujący i pasażerowie pewnie też
mają podobne "wyniki" w zderzeniu z ciężarówką.
pzdr, Gotfryd
-
56. Data: 2013-12-05 09:55:24
Temat: Re: Czy ludzie juz zatracili kompletnie rozum?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello hisjusz,
Thursday, December 5, 2013, 8:16:36 AM, you wrote:
>> > i tak sie zastanawiam - Belgia, cywilizowany kraj, ludzie, wszystko
>> > pieknie.
>> > (...)
>> > Jakos nie wyobrazam sobie, ze normalni kierowcy poruszajac sie po
>> > autostradzie przepisowo oraz uwzgledniajac panujace warunki moga
>> > doprowadzic do takich nastepstw.
>> Nadejszła pora, na co? Otóż na auta bez kierowców, na automat.
>> Odległości mierzone akustycznie lub radarem. Wpisałbym ja sobie
>> trasę i się zdrzemnął. I na końcu budzik z odpowiednio dobranym
>> tonem by mnie przywołał do przytomności. Skoro samoloty latają
>> i na dodatek lądują we mgle z prędkością większą od samochodowej,
>> przy zastosowaniu autopilota, samochody tym bardziej mogą być
>> kierowane przez auto-kierowcę. Czyli przez program. A już na
>> autostradzie to jest dość proste do zrobienia.
> Pierwsze czytam o lądowaniu na autopilocie!
Teoretycznie możliwe. W praktyce zabronione.
> ---
> Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego
> oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.
> http://www.avast.com
Na czorta ten spam?
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
57. Data: 2013-12-05 13:06:02
Temat: Re: Czy ludzie juz zatracili kompletnie rozum?
Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>
W dniu 2013-12-04 22:37, J.F pisze:
> Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
> W dniu 2013-12-04 21:26, J.F pisze:
>> Jakoś tak średnio.
>
> To musisz odszukac i sprawdzic :-P
Nie. Dość dobrze pamiętam Twoje opowieści.
>> Tak Ci się tylko wydaje. Trzymały wystarczająco na Twoje koniki,
>> a wiele ich tam nie ma.
>
> Wiele nie ma. Ale do wypadniecia ze sliskiej drogi wystarczy.
Do wypadnięcia to nawet koników nie potrzeba.
> A i tak bylem najszybszy na drodze :-P
Skoro masz taką potrzebę.
>> Stąd tez wypadki, niemniej widać.
>
> Nie widac. Jezdza jak po suchym.
Gdyby tak było, to wypadków by było więcej.
>>>> Cóż, opony takie same mamy,
>>> Niekoniecznie.
>> Mamy w zasadzie dokładnie taką samą ofertę.
>
> Tylko ze my kupujemy Debice, Kormoran, Dayton, a podejrzanym okiem
> patrzymy sie na jakies chinskie wynalazki,
> a oni kupuja Conti, Michelin, Pirelli i podejrzanym okiem patrza sie na
> jakies wynalazki jak Debica, Sava :-P
Ciekawe - my jak najbardziej kupujemy Conti, Michelin, Pirelli, a oni
np. Tigar, Ceat, czy inny Uni???? (musiałbym sprawdzić), który w Polsce
są w zasadzie egzotyką.
>>> Oni jednak moga wybrac opony z gornej polki klasy sredniej.
>> My dokładnie tak samo.
>
> My mozemy, a oni wybieraja.
My wybieramy, oni również wybierają i często wcale nie z najwyższych
półek, jakby co się wydawało.
> Masz jakies dane o sprzedazy ? Chetnie zobacze.
Nie ma czasu szukać - tutaj jakieś z 2006
http://www.autocentrum.pl/opony/struktura-rynku-opon
-zimowych/
> Ale ... u Niemcow widac tez kryzys i nawet ADAC zaczal wynalazki
> testowac :-)
Nie wynalazki, a normalne opony istniejące na rynku.
>> Jak to na Navigatorach. Znaczy ja do nich nic nie mam, ale jak założysz
>> naprawdę dobre opony sezonowe to zobaczysz, że można jednak szybciej
>> pognać i kierownicy wyrywać nie będzie.
>
> Nie wyrywa.
Parę dni temu wyszło, a nie wiesz co to znaczy nie wyrywa.
> Tylko ja wiem jak sie moze skonczyc ostre hamowanie na mokrym.
Pewnie nie tylko Ty.
> A oni ... albo nie wiedza, albo wiedza lepiej niz ja :-)
Pewnie też wiedzą.
-
58. Data: 2013-12-05 15:05:20
Temat: Re: Autopiloty Re: Czy ludzie juz zatracili kompletnie rozum?
Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>
Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości
news:52a02caa$0$2179$65785112@news.neostrada.pl...
> czyli nie korzystać z zewnętrznych składników (np. drut w nawierzchni),
> a co najwyżej jedynie z GPSa. No i te najlepsze radziły sobie jako-tako
> przy prędkościach rzędu 20 mph.
> Jeśliby jednak wzdłuż każdej poważnej drogi biegł sobie "cieknący kabel"
GPS jest za bardzo zależny od armii USA więc to nie tedy droga. Bardziej
rozpoznawanie obrazu.
J. -
59. Data: 2013-12-05 15:06:20
Temat: Re: Autopiloty Re: Czy ludzie juz zatracili kompletnie rozum?
Od: AZ <a...@g...com>
On 2013-12-05, Jan Koval <j...@o...pl> wrote:
>> czyli nie korzystać z zewnętrznych składników (np. drut w nawierzchni),
>> a co najwyżej jedynie z GPSa. No i te najlepsze radziły sobie jako-tako
>> przy prędkościach rzędu 20 mph.
>> Jeśliby jednak wzdłuż każdej poważnej drogi biegł sobie "cieknący kabel"
>
> GPS jest za bardzo zależny od armii USA więc to nie tedy droga. Bardziej
rozpoznawanie obrazu.
>
No i jak on z tym rozpoznawaniem w tej mgle pojedzie? ;-)
--
Artur
ZZR 1200
-
60. Data: 2013-12-05 15:11:40
Temat: Re: Autopiloty Re: Czy ludzie juz zatracili kompletnie rozum?
Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>
Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości
news:l7q18s$dua$2@node1.news.atman.pl...
> On 2013-12-05, Jan Koval <j...@o...pl> wrote:
>>> czyli nie korzystać z zewnętrznych składników (np. drut w nawierzchni),
>>> a co najwyżej jedynie z GPSa. No i te najlepsze radziły sobie jako-tako
>>> przy prędkościach rzędu 20 mph.
>>> Jeśliby jednak wzdłuż każdej poważnej drogi biegł sobie "cieknący kabel"
>>
>> GPS jest za bardzo zależny od armii USA więc to nie tedy droga. Bardziej
rozpoznawanie obrazu.
>>
> No i jak on z tym rozpoznawaniem w tej mgle pojedzie? ;-)
Nie samym światłem widzialnym urządzenia widzą.
J.