  • 71. Data: 2016-04-06 05:27:56
    Temat: Re: Autonomiczne samochody i kolizja Google-car
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "janusz_k" <J...@o...pl> wrote in message
    news:ne12no$1274$1@gioia.aioe.org...
> [...]
    plains-how-its-autonomous-lexus-ran-into-a-bus-video

    > A tam kaczka, a ci rowerzyści z 25.17 szczególnie ten jadący pod prąd?
    > https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedde
    d&v=Uj-rK8V-rik#t=1517

    Pisałem o nich w akapicie tuż przed kaczką...
    Bo też na mnie (nawiasem mówiąc rowerzyście) zrobił ten
    fragment wrażenie i pomyślałem sobie że być może mniej
    rowerzystów ginęłoby na drodze gdyby auta miały automatykę
    i rowerzystów widziały jako zielone "płotki" wielościanów.

  • 72. Data: 2016-04-06 05:34:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AlexY" <a...@i...pl> wrote in message news:ne1dkt$59f$1@dont-email.me...
> [...]
    l...

> [...]
    > jak dotąd) to autobus był cały czas na swoim pasie jadąc na wprost,
    > autonom na prawoskręcie omijał 2 worki z piaskiem leżące przy prawym
    > krawężniku.
    > Błąd pierwszy: zahaczył o pas autobusu robiąc błędne założenie że zostanie
    > przez autobus przepuszczony - ten kardynalny błąd o którym wspomniałem.
    > Błąd drugi: po kiego grzyba omijał te worki na prawie metr? Być może
    > algorytm tak ustawiony na wypadek gdyby worek okazał się być jakimś
    > skunksem, spanikował i rzucił się do ucieczki wprost pod koła, IMHO

    Oglądnij ten fragment jeszcze raz.
    Oba pojazdy były na JEDNYM i tym samym oznaczonym prawym pasie.
    Ten prawy pas jest tam w wielu miastach poszerzony celowo, aby
    między skrzyżowaniami było miejsce na zaparkowanie auta
    przy krawężniku a przy samych skrzyżowaniach było miejsce
    na zrobienie manewru skrętu w prawo - w tym przypadku
    na prawym, szerokim pasie są dwa pojazdy i tak było z tym
    autobusem. Tak samo jest ulica zaprojektowana w Chicago...

    Oczywiście Polak potrafi i Polacy w Chicago wykorzystują ten
    szeroki pas nie do skrętu w prawo tylko do ścigania się z autem
    obok: ruszają z zielonego szybciej i tuż przed stojącymi za moment
    autami przy krawężniku wjeżdzają na lewą stronę pasa, przed
    wyprzedzany przez nich z prawej strony auto które rusza wolniej... :-)
    Jak się z przedmieści do Chicago przyjedzie to się dużo takich
    szpeców widzi, a potem dostrzegasz na jego Pontiaku polską
    nalepkę z flagą albo nalepkę z tańczącym góralem z ciupaską
    i już wiadomo że "nasi" :-)

  • 73. Data: 2016-04-06 05:45:27
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Teraz powiem to, co kiedyś powiedział dyrektor Poczty Jej
    > Królewskiej Mości -- "Telefon? To może dobre u was w Ameryce.
    > U nas w Anglii dość mamy chłopców na posyłki". Jeśli to troska
    > o niepełnosprawnych by moała być powodem prac nad samochodami
    > bez kierowcy, to ja wolę, by pieniądze na badania poszły dla
    > ludzi, którzy chcą i potrafią się nimi zaopiekować. Nie tylko
    > zawiozą gdzie będzie trzeba, ale porozmawiają, potraktują jak
    > drugiego człowieka, coś miłego powiedzą.

    Nie jest to z pewnością jedynym powodem ale jednym z wielu.
    A co do "zaopiekowania się" to nic nie stoi na przeszkodzie aby
    człowiek niewidomy miał przyjaciela, opiekuna, rozmówcę
    a jednak nie był od tej drugiej strony UZALEŻNIONY za każdym
    razem jak chce gdzieś pojechać. Poznałem kilka osob niepełnosprawnych
    i powiem Ci, że często bardziej ich boli utracona godność i uzależnienie
    od innych ludzi niż taka utracona kończyna na przykład.

    Twój argument brzmi trochę tak jakbyś argumentował: po co
    podjazdy dla wózków inwalidzkich w szpitalach, kinach czy
    urzędach - przecież za te pieniądze na beton i barierki można
    zapłacić osiłkom aby wnosili takiego inwalidę po schodach...
    Nie o to chodzi.

    > Powiedcie mi, że to nieprawda! Te systemy śledzenia pasa ruchu
    > naprawdę działają na tej zasadzie?! Jeszcze tego Forda nie
    > puścili z torbami, tak jak teraz chcą to zrobić z Volkswagenem?
    > Pomysłodawcy nie zamknęli jeszcze w szpitalu dla obłąkanych?

    Nie wiem o którym Fordzie mówisz... Ja wspomniałem Hondę Civic.
    http://www.digitaltrends.com/cars/2016-honda-civic-d
    emonstrates-safety-tech-videos/
    To są tylko fragmenty, komponenty systemu pokazanego przez Google.
    Nie ma porównania do tamtej komplikacji i integracji.
    Ktoś się orientuje w roczniku 2016 Civica w Europie czy
    te systemy Honda oferuje w naszym kraju?

  • 74. Data: 2016-04-06 05:47:27
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ACMM-033" <v...@i...pl> wrote in message

    > Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Gdzie mogę się pod tymi słowami podpisać?
    > Ja tam nie chcę, jak mój brat cioteczny zrobił, zostawiać matki w Domu
    > Starców, bo była niewygodna. Mimo, że miał kto się nia opiekować, za
    > znaczn ie mniejszą sumę. Ale, pod pozorem "pozwolenia lekarzowi na
    > wypisywanie recept", podpisała przepisanie mieszkania... I w tym DS
    > ostatecznie zachorowała, umarła w szpitalu. Bliscy okazyjnie, a tak w
    > zasadzie sama ze sobą.

    A co to ma wspólnego z autonomicznymi samochodami?

    > Parę pomysłów na zrobienie systemu w chuja (pardon le mot) mam... Nie,
    > broń Boże, nie po to, aby kogokolwiek skrzywdzić. Ale przeciwnie, po to,
    > aby znaleźć słabe punkty, ktore przy próbach mogą mieć marginalne
    > znaczenie, ale już puszczone w żywy organizm ruchu, mogą mieć tragiczne
    > następstwa.

    Gdybyś obejrzał prezentację to dowiedziałbyś się że płacą ludziom
    za takie próby...

  • 75. Data: 2016-04-06 05:48:31
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > W tym przypadku po prostu realistą. Wiele razy słyszałem w radiu
    > reklamy samochodów, co to same trzymają się pasa ruchu, więc są
    > bezpieczniejsze od innych. Reklamom, to ja z zasady nie wierzę,
    > ale spodziewałem się, że to jednak jest jakiś rozsądny układ
    > samosterujący lub przynajmniej jego namiastka. W życiu bym nie
    > przypuszczał, że ktoś, kto kupuje wypasioną brykę i wierzy w jej
    > cudowne właściwości, tak naprawdę oddaje swój los w ręce pijanego
    > ziutka w golfie na łysych oponach, który akurat jedzie przed nim.

    To chyba nie jest tak jak napisałem wcześniej...
    Zerknij na linka do www jaki podałem obok.

  • 76. Data: 2016-04-06 05:55:34
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Niech jedzie nie na parking, tylko wozić innych będących w potrzebie.
    > Ja takiego auta na własność mieć nie chcę, bo na co mi takie? Przecież
    > nie poturlam się nim do innego miasta.

    Czemu nie? Ja bym się chętnie poturlał... I czemu "poturlam"?

    Wszystko ma plusy i minusy - napewno będą sytuacje gdzie
    wolałbyś mieć swój, zadbany samochód który nie będzie
    przypominał publicznego tramwaju obrzyganego po Sylwestrze.
    A w innych sytuacjach, tam gdzie dziś jeździsz taksówką,
    możesz użyć samochodu publicznego z guglotronem na pokładzie.

    > Ludzie się czepili tych aut
    > jakby to była jedyna możliwość. W wielu europejskich miastach i tak
    > nie da sie inaczej, niż transportem zbiorowym. W innych najlepiej
    > jest wszędzie pieszo (te lubię najbardziej). Do Los Angeles może taki
    > transport pasuje.

    Ale nie chodzi tylko o Los Angeles.
    Wiele osób jeździ długie dystanse codziennie do pracy...
    To jest nurząca strata czasu którą może przejąć automat.
    Dawno temu, gdy mieszkałem w Krakowie na Woli Duchackiej
    dojeżdzałem do pracy za północne granice miasta do Bibic.
    Wyleczyło mnie to na zawsze z odczuwania przyjemności
    z jazdy w długich korkach po mieście.
    Naprawdę nie trzeba Los Angeles aby pomarzyć o automatach.

    No właśnie... i znowu dobry przykład.

  • 77. Data: 2016-04-06 07:43:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-04-06 o 01:45, ACMM-033 pisze:

    > wiadomości news:ne1g7f$708$1@node2.news.atman.pl...
    >
    > Właśnie, będzie... Pierwszy i ostatni raz.

    No właśnie o tym piszę.

    > Poza tym, brak myślenia - nie
    > podoba mi się to.

    Tym bardziej powinieneś być za wyeliminowaniem human-kierowców.

    > Cały czas to komputer. Durny i głupi gomputer. Mój
    > laptop jest absolutnie durny, głupi, bezmyślny, i tak dalej. To maszyna,
    > realizuje sztywny program. Co z tego, że może monitoruje każdy
    > scalaczek, czy się nie przegrzewa. Ale jak mu powiem "tej, komputer,
    > smutno mi", to nie mając programu, który to zinterpretuje, najwyżej
    > zazgrzyta modemem i zrealizuje STOP 0x7F (0, 0, 0, 0), czyli błąd
    > dzielenia przez zero. Tak, ja wiem, że ludzie robią błędy. Kto ich nie
    > robi?

    Ja tu raczej widzę marne narzekanie "nie potrafię sobie wyobrazić, więc
    tak nie może być".

    --
    Liwiusz

  • 78. Data: 2016-04-06 08:23:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan AlexY napisał:

    > Niektórzy z nich chcą trochę samodzielności, nie są aż takimi
    > roślinkami że nawet nie zaprogramują samochodu dokąd ma pojechać.

    Zupełnie zdrowi ludzie też miewają swoich kierowców. To są rzeczy
    całkiem niezależne, a argument z osobami niepełnosprawnymi jest
    przy promowaniu autonomicznych pojazdów całkiem bezużyteczny.

    --
    Jarek

  • 79. Data: 2016-04-06 08:32:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > To chyba nie jest tak jak napisałem wcześniej...
    > Zerknij na linka do www jaki podałem obok.

    Storo istnieją podstawowe problemy z ustaleniem jak co działa,
    to tym bardziej niejestm czymś takim zainteresowany. Po prostu
    nie widzę możliwości, by takie wynalazki w czymś mi pomogły,
    a że będą przeszkadzać, mogę sobie wyobrazić.

    --
    Jarek

  • 80. Data: 2016-04-06 08:49:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > Czemu nie? Ja bym się chętnie poturlał... I czemu "poturlam"?

    Nawet w przypadku nieautonomicznych samochodów jazda na dłuższych
    trasach miejskim modelem wydaje mi sie takim sobie pomysłem.

> [...]
    > A w innych sytuacjach, tam gdzie dziś jeździsz taksówką,
    > możesz użyć samochodu publicznego z guglotronem na pokładzie.

    No to w sumie już jest podobnie. Mam swój samochód (nie pamiętam
    kiedy w nim sprzątałem, ale na pewno przed sylwestem, może nawet
    nie tylko przed tym ostatnim), czasem jadę taksówką (wolę), czasem
    tramwajem (też wtedy wolę) itd.

> [...]
    > dojeżdzałem do pracy za północne granice miasta do Bibic.
    > Wyleczyło mnie to na zawsze z odczuwania przyjemności

    Ja na przykład jeżdżę. Tyle że moje problemy *znacznie lepiej*
    może rozwiązać metro obok domu lub inne dobrze poznane sposoby
    transportu.

    > Naprawdę nie trzeba Los Angeles aby pomarzyć o automatach.

    Ludzie, który marzą o autonomicznych samochodach są jak autorzy
    wiekowych bajek dla dzieci. Były tam marzenia o żelaznym koniu,
    który zaprzężony do pługa w jeden dzień obrobi całe pole gospodarza,
    o żelaznym parobku, który od świtu do zmierzchu wali cepem w boisku
    jakby sześciu parobków waliło, a wymłócone zboże samo się sypie do
    skrzyni. To anachroniczne myślenie ludzi, którzy nie umieją wyjść
    poza ciasny krąg tradycyjnego myślenia o znanych im rzeczach.
    Zadania stawiane guglowozom da się prościej rozwiązać innymi
    sposobami. Tyle że wymagającymi otwartego umysłu -- to jest pewne
    ograniczenie.

    --
    Jarek