    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Automatyczne skrzynie biegow w Audi A4 B5/B6
    Date: Sun, 20 Jun 2010 07:39:05 -0500

    "Robson" <r...@...pl> wrote in message news:hvker8$7qd$1@news.onet.pl...

    > trzeba poznac swoja skrzynie :)
    > Moja A604 ma wade konstrukcyjna: brak bezposredniego smarowania ukladu
    > roznicowego. Zabojstwem dla niej jest ruszanie z mocno wcisnietym gazem na
    > skreconych kolach. W tym momencie uklad roznicowy pracuje na sucho. po
    > pewnym czasie walek w nim sie zaczyna obracac i sie wysuwa. Rozwala
    > obudowe skrzyni, wychlapuje caly olej, skrzynia sie pali, koniec. W
    > pozniejszym modelu jest juz rurka, ktora podaje olej bezposrednio na
    > dyferencjal.

    No ale jak proponujesz "poznać swoją skrzynię"? :-)
    Jak mam "poznać" swoją, którą mam w swoim aucie?
    To auto to Acura TL-S 2007, pomożesz mi ją poznac?

    > To tylko taki przyklad, jest tego wiecej, ale zwiazane z eklsploatacja
    > wiekszosci automatow, np. zakopanie sie w sniegu czy piachu. szybkie
    > wajchowanie R-D to szybka smierc skrzyni, parkowanie na pochylosci itd.

    Czy możesz mi wyjaśnić dlaczego szybka podmiana R-D miałaby zabijać
    skrzynię? Wiem, że to jeden z dobrych sposobów na sprawdzenie
    sprawności skrzyni przy zakupie używanego auta: jeśli przy przestawianiu
    R-D dzieją się jakieś dziwne rzeczy, trzepie samochodem, słychać jakieś
    dziwne odgłosy czy biegi załączają się zbyt powoli to są to symptomy
    zużycia skrzyni.

    A co do parkowania na pochyłości - chodzi Ci o spoczywanie auta na
    tym zatrzasku w skrzyni który wsuwa w tryby pozycja P (Park)?
    Zawsze można wspomóc skrzynię w tym zadaniu parkując na ręcznym
    hamulcu, ale z tego co czytałem skrzynie są projektowane aby nie
    przeszkadzało im zawieszenie auta na tym Park nawet przy pochyłościach
    typowych dla zachodniego wybrzeża USA, gdzie ulice San Francisco
    czy Seattle mają kilkunastostopniowe kąty wzniesienia :-)