  • 21. Data: 2012-06-01 13:54:29
    Temat: Re: Automat jak DSG ale nie z grupy VW?
    Od: Franc <s...@w...pl>

    Dnia Fri, 01 Jun 2012 12:50:01 +0200, Qlfon napisał(a):

    > fakt:)

    > Jadam mało ale pijam i to jest "must have":)

    Oj oj tam. Widziałem ostatnie proste rozwiązanie - podręczny trzymak na
    napoje, który montuje się w kratkę wentylacyjną. Uniwersalny.

    Nie ma tam jakiegoś miejsca wyprofilowanego w środkowej tunelu? U mnie w C4
    jest takie miejsce koło dzwigni od ręcznego.

    --
    Franc

  • 22. Data: 2012-06-01 14:27:35
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    W dniu 2012-06-01 13:54, Franc pisze:

    > Nie ma tam jakiegoś miejsca wyprofilowanego w środkowej tunelu? U mnie w C4
    > jest takie miejsce koło dzwigni od ręcznego.

    Ano właśnie: w C4 i w Picasso to jest a we "flagowym" modelu nie:( A
    może w C6 jest?

    --
    Qlfon, Lublin
    Triumph Sprint ST 1050

  • 23. Data: 2012-06-01 15:59:44
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    > Łeee, oczywiste, że z ręczną skrzynią sprawa byłaby dużo pewniejsza.

    No nie wiem, nie wiem...
    jeździłem Primerą (od nowości) z ręczną skrzynią - padła po 160kkm,
    zmieniłem
    na używaną i przejeździłem jeszcze 100kkm przed sprzedaniem.

    Potem jeździłem Primerą z automatem CVT (też od nowości) padła po 160kkm :)
    zmieniłem na używaną (z przebiegiem 70kkm) i przejeździłem już 150kkm (czyli
    łącznie 220kkm).
    Ale pilnuję zmianoleju po 60-70kkm chociaż oficjalny serwis Nissana (oraz
    niektórych innych marek) nie przewiduje (!!) wymiany oleju w tym automacie.

  • 24. Data: 2012-06-01 16:09:04
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    W dniu 2012-06-01 15:59, michalek pisze:

> [...]
    > niektórych innych marek) nie przewiduje (!!) wymiany oleju w tym automacie
    O nie, tylko nie CVT miałem to w Roverku 25 - jazda jak tramwajem:)

    --
    Qlfon, Lublin
    Triumph Sprint ST 1050

  • 25. Data: 2012-06-01 17:12:58
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    > O nie, tylko nie CVT miałem to w Roverku 25 - jazda jak tramwajem:)

    Co masz na myśli "jak tramwajem" - małe przyśpieszenie?
    CVT to jest mniej więcej to samo co TipTronic (czy jak się tam pisze)u VW.
    Można jechać automatycznie, a można jak sie chce przyśpieszyć sekwencyjnie
    przełączać. Zapewniam Cie, że wtedy dynamike miała ta Primera jak
    poprzednia z ręczną skrzynią (albo i lepiej)
    Ale ja nie namawiam na CVT.
    Sam jestem zwolennikiem starszych technologii, ręcznych, nieelektronicznych.

  • 26. Data: 2012-06-01 17:44:43
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    W dniu 2012-06-01 17:12, michalek pisze:

    > Co masz na myśli "jak tramwajem" - małe przyśpieszenie?

    jak w tramwaju: stałe obroty a prędkość rośnie:) Wiem, że te skrzynie
    mają "zaprogramowane" przełożenia na stałe ale to tylko po to by dać
    namiastkę zmieniania biegów. Miałem i drugi raz nie chcę:)
    --
    Qlfon, Lublin
    Triumph Sprint ST 1050

  • 27. Data: 2012-06-02 03:32:07
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 01 Jun 2012 17:44:43 +0200 osobnik zwany Qlfon
    wystukał:

    w tramwaju to niemożliwe

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 28. Data: 2012-06-02 07:59:09
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    W dniu 2012-06-02 03:32, masti pisze:
    > Dnia pięknego Fri, 01 Jun 2012 17:44:43 +0200 osobnik zwany Qlfon
    > wystukał:

    > w tramwaju to niemożliwe

    Nie znam się na budowie tramwajów, do najbliższego mam jakieś 160km:)
    Ale z CVT wrażenie z jazdy jest jak z tramwaju stąd tez porównanie
    --
    Qlfon, Lublin
    Triumph Sprint ST 1050

  • 29. Data: 2012-06-02 10:49:23
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 01 Jun 2012 12:34:02 +0200, AL napisał(a):
    > tak w C5 dali dupy - uchwyt na napoje masz w schowku (podlokietniku) -
    > totalny bezsens.

    W C5 (a w zasadzie w citroenie) to ze wszystkim dali dupy. Nowe C4 zupełnie
    straciło drapieżny wygląd i teraz prezentuje się jak mniejszy C5, w C5
    zlikwidowali wersję liftback która miała genialny pojemny bagażnik (że nie
    wspomnę o tylnej wycieraczce - dla mnie coś niezbędnego), w C5 ckombi
    zrezygnowali z możliwości otwarcia samej szyby i trzeba otwierać całą
    klapę... Generalnie klapa na całej linii :( A szkoda, bo nikt nie robi
    w tej klasie takiego zawieszenia - najbliżej to chyba są wypasione wersje
    merca E, jakieś 2-3x droższe od C5 :-/

    > Aczkolwiek ja ni pijam i nie jem w aucie - wiec mnie to akyrat nie
    > przeszkadza.

    Ja też niespecjalnie korzystam z uchwytów na napoje, ale na dłuższą trasę
    lubię sobie rzucić pod rękę jakąś mniejszą lub większą butelkę - i w C5 się
    wala po samochodzie zamiast grzecznie czekać pod ręką.

    > Jeszcze pytanie: jezdziles C5 z klasycznym (=szwabskim) zawieszeniem czy
    > hydro?

    C5 warto brać wyłącznie dla zawieszenia hydro - bez niego to auto nie ma
    w sobie niczego wartego uwagi.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 30. Data: 2012-06-03 00:46:16
    Od: Dman-666 <d...@t...o2.pl>

    Tak se patrze i patrze jak Qlfon nawija makaron na uszy:
    > kto oprócz VW i jego kolesi używa
    > dwusprzęgłowych skrzyń? Rozglądam się za samochodem z takim wynalazkiem
    > bo trochę Passatami z taką skrzynią jeździłem i byłem więcej niż
    > zadowolony z jakości jazdy. Ponieważ jednak samochodami z grupy VW
    > jeżdżę już zbyt długo to może jest jakaś alternatywa u innych
    > producentów w postaci szybkiego i płynnego automatu w połączeniu z
    > dieslem powyżej 160KM? Czy coś dobrego można powiedzieć o automatach w
    > nowych Accordach lub Mondeo?

    Jesli cenisz sobie swiety spokoj i pokonywane kilometry bez stresu
    zostan przy DSG. Na rynku od dekady, sprawdzone, dziala, zapizdza,
    uprzyjemnia...
    Niestety nikt poki co do DSG nie dorosl...a jesli tak mowia w reklamach
    to zadaj sobie pytanie "czy jestes gotow byc tym krolikiem
    doswiadczalnym..."

    --
    Dman-666
    AUY ASB