  • 31. Data: 2010-06-12 00:29:05
    Temat: Re: Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-06-12 00:18, megrims wrote:
    > Silnik 2,2.
    > http://www.autokrata.pl/artykul/auto-dnia-opel-zafir
    a-2-2-7826

    Ale czekaj to jest Zafira A a mnie interesuje raczej Zafira B.

  • 32. Data: 2010-06-12 06:02:12
    Od: pwz <p...@o...eu>

    (...)

    > _NIE_ jest tak postrzegane. bez względu na fakty.

    Wiem, że wdaję się już niepotrzebnie w szczegóły, ale bardzo mnie ten
    wątek zainteresował [nie jestem w sposób zawodowy z tą marką związany;
    po prostu prywatna ciekawość]. Jakieś badania na ten temat
    znasz/prowadziłeś?
    pwz

  • 33. Data: 2010-06-12 07:39:40
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-06-12 06:02, pwz wrote:
> [...]
    > wątek zainteresował [nie jestem w sposób zawodowy z tą marką związany;
    > po prostu prywatna ciekawość]. Jakieś badania na ten temat

    Żadnych. To wyłącznie moja opinia bazująca na kilkunastu puknieciach się
    w czoło kiedy rzucałem hasło "hmmm a moze Dacie" wśrod znajomych. Napis
    Renault nic nie pomaga.

  • 34. Data: 2010-06-12 09:31:03
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-06-11 21:47, *Sebastian Biały* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:
    > a) Zafira II. Powinienem dac rade kupić z początków produkcji II za
    > 30tyś (2005-6). Mialem okazje oglądac to w środku i podoba mi się.

    Dobry wybór :), choć z tym ładna w środku to bym nie przesadzał ;) -
    niedługo wchodzi Zafira C i ta będzie naprawdę fajniutka.
    Pamiętaj też, że przy rozłożonych tylnych fotelach bagażnik jest malutki.

    > Jakich silników unikać? Machnicy pobąkuja żeby brać wersję silników od
    > Fiata, ale nie wiem czy to dotyczy Zafiry II. Ponadto interesuje mnie
    > chyba jednak benzyna _O ILE_ jest tańsza w naprawach od deisla. Może
    > ktoś rzucić jakich silników szukac a jakich unikać żebym miał
    > rozeznanie? To zdecydowany faworyt z mojej strony w tym konkursie ale
    > chyba tylk odlatego że ten akurat samochód dokładnie sobie obejrzałem.
    Co do silników to jedyne co bym *ewentualnie* odradzał to 1.6 16v bo
    jest po prostu troszkę za słaby. Jednak jeździć się da i na dodatek nie
    pali zbyt wiele (twinport).
    Z diesli spokojnie polecam 1.9 CDTI 120KM - ma tą zaletę w porównaniu do
    wersji 150KM, że sporo dłużej wytrzymuje koło dwumasowe. W obu wersjach
    są filtry DPF - jeśli nie jeździsz ciągle na krótkich trasach po mieście
    to nawet nie zauważysz, że coś takiego tam jest. Przy krótkich trasach
    czasem włącza się wypalanie w mieście i warto wtedy pojeździć po
    osiedlu, żeby wypalanie się skończyło.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 35. Data: 2010-06-12 09:33:58
    Od: "glang" <g...@o...pl>

> [...]
    > a) Zafira II. Powinienem dac rade kupić z początków produkcji II za b)
    > Dacia Logan - niestety nowa 40tyś i nie wiem czy fotele chowają się w c)
    > Espace. Niewiele wiem o tym samochodzie w wersji 7 miejsc. Chowane w d)
    > Laguna I - odpada - za stare i tylna lawka tyłem do kierunku jazdy. e)
    > Seat Alhambra - niewiele o nim wiem poza tym że stoi taki jeden u f)
    > Chrystler Voyager - wszyscy odradzają twierdząc ze nieudany. Nic Nie wiem
    > czy jest coś jeszcze godnego uwagi, proszę o typy. Tak naprawde zamierzam
    > o kazdym poczytać, ale chciałbym jakiś rozsądny wykaz.

    VW TOURAN?
    tylko dobrze szukaj
    pzdr
    GL

  • 36. Data: 2010-06-12 09:36:37
    Od: megrims <m...@i...pl>

    a-2-2-7826

    > Ale czekaj to jest Zafira A a mnie interesuje raczej Zafira B.

    OK. Tak czy inaczej 2.2 benzyna. Chyba ze robisz na prawdę duże
    przebiegi rocznie to Diesel. Policz to. Diesel jest bardziej
    wymagający podczas eksploatacji: jakość paliwa, chłodzenie
    turbiny itp. Z drugiej strony mocny diesel z dużym momentem
    obrotowym daje dużo frajdy.

    pozdrowienia

  • 37. Data: 2010-06-12 10:04:48
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-06-12 09:36, megrims wrote:
    > OK. Tak czy inaczej 2.2 benzyna.

    OK. To jest dokladnie ten sam silnik co w A czy sa jakieś modyfikacje?

    > Z drugiej strony mocny diesel z dużym momentem
    > obrotowym daje dużo frajdy.

    Mam 150km dci w tej chwili. Frajda jest ale do pierwszej awarii :) Czy
    ten 2.2 benzyna ma turbo ? Bo wolałbym juz sobie turbodoładowanie
    darować na przyszłość...

  • 38. Data: 2010-06-12 10:10:25
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-06-12 09:31, Mirek Ptak wrote:

    > Dobry wybór :), choć z tym ładna w środku to bym nie przesadzał ;) -
    > niedługo wchodzi Zafira C i ta będzie naprawdę fajniutka.

    Za droga jako nowa.

    > Pamiętaj też, że przy rozłożonych tylnych fotelach bagażnik jest malutki.

    7 miejsc jest awaryjnie. Jesli po złożeniu 3-go rzedu będe miał podobną
    ilośc miejsca jak w Lagunie II Kombi to bede szczęśliwy.

    > Z diesli spokojnie polecam 1.9 CDTI 120KM

    Wolę w kolejności: benzyne bez turbo, diesla z turbo, benzyne z turbo.
    Jesli tylo znajde wspomniany benzynowy 2.2 - biorę. Diesli mam dość.
    Turbodziura przeszkadza. Na codzień pomykam równiez Seicento 1.1.
    Zdecydowanie przyjemniej mi się tym jeździ po miescie niż 2.2dci ;)

  • 39. Data: 2010-06-12 10:10:57
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-06-12 09:33, glang wrote:
    > VW TOURAN?
    > tylko dobrze szukaj

    3-ci rząd wciskany w podłogę? Jak nie to odpada.

  • 40. Data: 2010-06-12 10:28:04
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "Sebastian Biały"

    > Zadanie: 7 miesc siedzących, dwa moga być niepełnowymiarowe.

    Przypomniał mi się jakiś program w TV w którym testowali 7 miejscówkę
    podczas uderzenia w tył. Nie pamietam modelu auta, ale wnioski z testu
    oczywiste - ci z 3 rzędu foteli zginęli, drugi rząd i pierwszy
    nietknieci. Zdaje się, że winne jest umiejscownienie oparć foteli 3
    rzędu zbyt blisko szyby, więc może przy wyborze auta zwróć uwagę na to
    by ta odległośc była możliwie duża.

    Pozdrawiam.