  • 1. Data: 2013-09-08 13:14:56
    Temat: Auto-konfiguracja telefonu play - coś nie działa?
    Od: jędrek <w...@p...onet.pl>

    Wyrzuciłem sobie w ramach "porządków" konfigurację internetu (generalnie
    wszystko w Menu/Ustawienia/Konfiguracja/Domyślne ustawienia konfiguracji) z
    telefonu nokia 3120 classic
    http://www.mgsm.pl/pl/katalog/nokia/3120classic/
    Telefon w play.
    Obecnie więc nie mam możliwości połączenia się z www przez ten telefon.
    Znalazłem stronę:
    https://konfiguracja.play.pl/hsconfig/public/service
    .do
    Klepię krok po kroku swój nr, wybieram usługę, do której chcę dostać
    autokonfigurację - zgodnie z instrukcjami na stronie.
    Dziwnym trafem zaptaszkowując "INTERNET" dostaję tylko informacyjny sms na
    telefon, że przyjdzie konfiguracja, ale ona w ogóle nie przychodzi.
    Co ciekawe zaznaczając "MMS" za chwilę przychodzi konfiguracja dla MMS i
    można ją sobie zapisać w telefonie. Zaznaczają w oba MMS i INTERNET - nadal
    przychodzi tylko sam sms do konfiguracji MMS
    Czemu ustawienia dla "INTERNET" zaptaszkowane na tej stronie nie przychodzą?
    Jakiś błąd na stronie? O czymś zapomniałem?

    Dziwnym trafem do wyboru mam nokię "3120 Classic" i 3120 Classicb" z literą
    "b" na końcu nazwy - to jakiś bubel na stronie? dla starszej nokii 3120 (tej
    bez classic) też jest do wyboru druga pozycja "3120b" z literą "b" - też
    jakiś bubel?

    Tak w ogóle co jest wyznacznikiem, że dla świeżo odpalonej karty SIM
    pierwszy raz wstawionej do telefonu od razu przychodzą takie sms
    konfiguracyjne z automatu. Da się takie coś wywołać samoczynnie? Bez żadnej
    strony?
    Jakie warunki muszą być spełnione aby stacja bazowa po wykryciu mojej
    obecności z automatu dała cynk do centralnego serwera, że moja słuchawka
    potrzebuje takiej konfiguracji.

  • 2. Data: 2013-09-08 13:34:00
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 8 Sep 2013 13:14:56 +0200, jędrek napisał(a):

    > Dziwnym trafem zaptaszkowując "INTERNET" dostaję tylko informacyjny sms na
    > telefon, że przyjdzie konfiguracja, ale ona w ogóle nie przychodzi.

    Ty lepiej autokonfiguracji w tej firmie nie ufaj.
    Dla przykładu - konfigurację internetu dla gejfonów wysyłają w postacji
    linku do strony www wklejonym do smsa. Bo tak.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 3. Data: 2013-09-08 15:50:12
    Od: Trybun <I...@j...pl>

    W dniu 2013-09-08 13:14, jędrek pisze:

    > Jakie warunki muszą być spełnione aby stacja bazowa po wykryciu mojej
    > obecności z automatu dała cynk do centralnego serwera, że moja
    > słuchawka potrzebuje takiej konfiguracji.

    Wydaje się że sama karta SIM ma zapisy do samodzielnego skonfigurowania
    APN-ów danego operatora. Próbowałeś wprowadzić konfigurację ręcznie?
    Jeżeli nie ma opisu na stronie Play, to zajrzyj na www.orange.pl tam
    powinien być opis gdzie co należy wpisać w tym modelu telefonu.