  • 1. Data: 2011-08-23 14:20:13
    Temat: Auto gaśnie na luzie
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Witam. Pacjent to MG ZR (Rover 25) 1.4 16V.

    Auto jest zagazowane instalacją BRC, ale to chyba nieistotne.

    Problem: Samochód zapala normalnie, i jeździ normalnie. Jeżeli jednak
    nagle puszczę pedał gazu, to czasami gaśnie.

    Na obrotomierzu wygląda to tak:
    - wskazówka na biegu jałowym pokazuje ~1k
    - wciskam gaz - wskazówka podskakuje np. do 2,5k
    - puszczam gaz - wskazówka najpierw spada do ~0,5k, potem podskakuje
    do ~1.2k, po czym opada spowrotem do ~1k. Podczas tego pierwszego
    spadku, jest jakieś 50% szansy, że silnik zgaśnie.

    Problem RACZEJ nie dotyczy instalacji gazowej, bo występuje zarówno
    przy zasilaniu gazem, jak i benzyną.

    Problem RACZEJ nie dotyczy zapłonu - pół roku temu miałem z tym
    problem, pomogła wymiana jednej cewki i kabla WN, poza tym, wyglądało
    to inaczej.

    Co jeszcze może być przyczyną takich oscylacji obrotów? Silnik krokowy?

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 2. Data: 2011-08-23 14:23:49
    Temat: Re: Auto gaśnie na luzie
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-08-23 14:20, Yakhub pisze:

    > Co jeszcze może być przyczyną takich oscylacji obrotów? Silnik krokowy?

    Tak.

    --
    Karolek

  • 3. Data: 2011-08-23 15:57:28
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2011-08-23 14:20, Yakhub wrote:
    > Co jeszcze może być przyczyną takich oscylacji obrotów? Silnik krokowy?

    silniczek krokowy albo lewe powietrze.

  • 4. Data: 2011-08-23 16:15:16
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    http://forum.roverki.eu/index.php

  • 5. Data: 2011-08-23 17:56:51
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 23 Aug 2011 14:20:13 +0200, Yakhub napisał(a):

    > Witam. Pacjent to MG ZR (Rover 25) 1.4 16V.
    >
    > Auto jest zagazowane instalacją BRC, ale to chyba nieistotne.

    Istotne.

    > Problem RACZEJ nie dotyczy instalacji gazowej, bo występuje zarówno
    > przy zasilaniu gazem, jak i benzyną.

    Zawór sterujący biegu jałowego może byc przytarty.

    --
    ___________ (R)

  • 6. Data: 2011-08-24 08:15:16
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2011-08-23 15:57, Olo pisze:

    > silniczek krokowy albo lewe powietrze.

    Gdyby bylo lewe powietrze to obroty by rosly.

  • 7. Data: 2011-08-24 18:09:40
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2011-08-24 08:15, Robson wrote:

    > Gdyby bylo lewe powietrze to obroty by rosly.

    Skąd to wziąłeś? Jak jest lewe powietrze to komputer głupieje i
    zazwyczaj obroty "latają" w gorę i w dół...

  • 8. Data: 2011-08-26 09:54:11
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2011-08-24 18:09, Olo pisze:

    > Skąd to wziąłeś? Jak jest lewe powietrze to komputer głupieje i
    > zazwyczaj obroty "latają" w gorę i w dół...

    Ale nie gaśnie.