  • 31. Data: 2010-03-16 14:51:43
    Temat: Re: Auto dla kobiety - czemu NIE diesel?
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:hno19q$6li$1@news.onet.pl...

    > Oj, nie czytało się :)
    > "Będzie tym autem jeździć do pracy (3miasto), no i czasem może jakaś trasa
    > na wyjazd wakacyjny (czyli rocznie będzie pewnie robić ze 20 000 km)."

    a masz tu informacje o tym jakie sa jednorazowe przebiegi?

  • 32. Data: 2010-03-16 14:52:35
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 16 Mar 2010 13:47:17 +0000 (UTC), b...@W...gazeta.pl
    napisał(a):

    > dokładnie tak.

    Po raz kolejny - Micra to w prawie połowie Clio, Mazda 2 to w więcej niż
    połowie Fiesta z silnikiem Peugeota.
    W zasadzie Yaris pozostaje japoński, poza tym, że jest produkowany we
    Francji, a jakość Toyoty jest obecnie sporo gorsza od koreańczyków czy
    europejczyków.
    Jeżeli przyczyną tego bezsensownego wyboru jest jakość, to wybierz coś, co
    jeszcze może być określone jako auto z dobrą jakością - np. Hyundaia czy
    Kia (czyli Hyundaia).
    Ale wszystkie współczesne auta w zasadzie mają podobną jakosć, a skoro w
    zasadzie większość producentów w klasie montuje francuskie diesle, to może
    jedna warto kupić to w oryginalnym opakowaniu.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 33. Data: 2010-03-16 15:05:31
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-03-16 13:13, b...@W...gazeta.pl pisze:
    [...]
    > Dojazdy do pracy Reda - Wrzeszcz, czyli 30km w jedną stronę, z czego +/-
    > połowa w korku.

    Jazda klekotem w korku nie należy do najprzyjemniejszych. Tak przy
    okazji, w przypadku jazdy miejskiej wcale nie jest powiedziane, że ten
    disel spali jakoś zauważalnie mniej.

    A.

  • 34. Data: 2010-03-16 15:13:05
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Arek (G) pisze:
    > Jazda klekotem w korku nie należy do najprzyjemniejszych.

    ale to chyba ekstremalnie starym klekotem, mój JTD pracuje bardzo
    kulturalnie.

    Tak przy
    > okazji, w przypadku jazdy miejskiej wcale nie jest powiedziane, że ten
    > disel spali jakoś zauważalnie mniej.

    to fakt :)

    --
    krzysiek82

  • 35. Data: 2010-03-16 15:14:44
    Od: "Chevy" <c...@h...com>

    Użytkownik <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jej
    > wystarczy. Ona chce diesla z powodów ekonomicznych, wydaje mi się, że to
    > jest
    > bez sensu: niby spalanie wg raportów dla tej grupy aut przy tej samej mocy
    > silnika daje średnio 1,5-2l/100km przewagę ropniakom, ale podobno większa
    > awaryjność, podobno większe koszty przeglądów, no i boję się, że skoro to
    > używka to przy dieslu dużo większa szansa, że licznik będzie kręcony.
    >
    > Proszę o jakieś opinie. Nie znam nikogo kto miałby auto tej klasy z
    > wolnossącym dieslem. Jest sens w to się ładowac i czy w ogóle jest to

    diesel w małym autku to tylko marketing albo dla przedstawicieli którzy
    robia 50-60.000 na rok (ale taki przedstawiciel to raczej wiekszym autem
    jezdzi niz te ktore podales)
    Dlaczego ?? Czytaj dalej

    Roznica w cenie 2.000 - 3.000 PLN
    Cena benzyny: 4.4
    Cena ropy: 4.0
    Roczny koszt paliwa diesel: 4000 PLN
    Roczny koszt paliwa benzyna: 5280 PLN
    Roznica w paliwie (1280PLN)
    3000 - 1280 = 1720
    Jak widac kupujac samego benzyniaka zostaje ci w kieszeni. Do tego nie
    liczylem kosztow ekploatacji ktore sa duzo wieksze niz benzynie.
    Diesel do miasta sie nie nadaje jezeli chodzi o ekonomie.
    Jak chcesz zaoszczedzic nie kupuj diesla do miasta, bo pozniej bedziesz
    tylko narzekac i wyrobisz zla opinie o tych silnikach. To sa silniki w trase
    nie na miasto!

    pozdro

  • 36. Data: 2010-03-16 15:20:42
    Od: "Tomek" <t...@t...pl>

    --
    Dodałbym chyba łatwiejsze ruszanie - diesel ma większy moment przy
    niewielkich obrotach, a panie czasem mają kłopoty ze sprzęgłem (zwłaszcza

  • 37. Data: 2010-03-16 15:23:19
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 16 Mar 2010 11:44:22 +0000 (UTC), b...@g...SKASUJ-TO.pl
    napisał(a):

    > Proszę o jakieś opinie. Nie znam nikogo kto miałby auto tej klasy z
    > wolnossącym dieslem. Jest sens w to się ładowac i czy w ogóle jest to oszczędność?

    Rozwiązanie nasuwa się jedno - kup jej któregoś ze słowackich bliźniaków -
    Toytoa Aygo/Citroen C1/Peugeot 107.
    Wszystkie są robione w fabryce Toyoty, jeżeli chcesz być ortodoksyjny, to
    weź Toyotę, choć dość powszechnie jest uważana za najbrzydszą z nich
    wszystkich.

    Autko ma bardzo dobrą opinię, a jego silnik wręcz rewelacyjną - mam na
    myśli silnik benzynowy. Jest to chyba jedyny przypadek, że wersja benzynowa
    pali w zasadzie tyle samo albo i mniej niż równoważny mu osiągami model
    diesla (1.4HDi, ten sam co w Mazdzie, niedostępny oficjalnie w Polsce).
    To doskonałe miejskie autko za rozsądne pieniądze.

    Różnica w cenach modeli pozwoli ci wybrać wersję lepiej wyposażoną.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 38. Data: 2010-03-16 15:23:40
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Chevy napisał(a):
    > Jak chcesz zaoszczedzic nie kupuj diesla do miasta, bo pozniej bedziesz
    > tylko narzekac i wyrobisz zla opinie o tych silnikach. To sa silniki w trase
    > nie na miasto!
    Takich bredni które mają odwieźć od kupna auta z silnikiem
    diesla, dawno nie czytałem.
    --
    Krzysiek

  • 39. Data: 2010-03-16 15:24:03
    Od: "Tomek" <t...@t...pl>

> [...]
    > Jak chcesz zaoszczedzic nie kupuj diesla do miasta, bo pozniej bedziesz
    > tylko narzekac i wyrobisz zla opinie o tych silnikach. To sa silniki w

    Rozumiem, że diesel po 3 latach jest do przodu finansowo? :-)
    Ps. Nie uwzględniłeś niższego spalania diesla, więc różnica w kosztach jest
    troszkę (choć nieznacznie większa). Dołożyłbym jeszcze te 220 zeta i mamy po
    2 latach koszty wyrównane, a dalej na korzyść diesla.
    Co do awaryjności - mój ma przebieg 200 tys. km i na razie - odpukać - bez
    awarii. To np. dla tej pani co najmniej 10 lat jeżdżenia.
    Tomek

  • 40. Data: 2010-03-16 15:38:26
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-03-16 14:51, *szerszen* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > a masz tu informacje o tym jakie sa jednorazowe przebiegi?

    Maksimum 40 km w jedną stronę :)
    Lecz to nie bardzo ma znaczenie, bo tak samo w przypadku benzyny będzie
    przez kawałek tej trasy do pracy jechać na zimnym silniku. Gdyby pytanie
    było o spalanie to owszem, jednorazowe przebiegi mają jakieś znaczenie,
    ale takie nie padło.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l