  • 81. Data: 2022-05-03 05:27:31
    Temat: Re: Auta elektryczne
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-05-2022 o 21:47, J.F pisze:

    > "w standardzie", bo moze byc takowe i w spaliniaku.

    Spotkałeś się z chłodzeniem postojowym w spaliniaku?

  • 82. Data: 2022-05-03 05:29:16
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-05-2022 o 21:51, Myjk pisze:
    mnie brak skrzyni to zaleta, okupiona większym zużyciem paliwa dla

    > Nie jest wcale większe zużycie paliwa. A już z pewnością jest zdecydowanie
    > mniejsze niż czysty ICE, przynajmniej na przykładzie Outlandera.

    Porównania z RAV4 Plugin tego nie potwierdzają.

  • 83. Data: 2022-05-03 05:30:20
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-05-2022 o 22:45, Myjk pisze:
    > Mon, 2 May 2022 22:01:12 +0200, J.F

    > Do 140/h pali mniej niż ICE

    Ale nie w porównaniu do hybrydy.

  • 84. Data: 2022-05-03 06:17:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 3 May 2022 05:27:31 +0200, Cavallino wrote:

    > Spotkałeś się z chłodzeniem postojowym w spaliniaku?

    https://www.youtube.com/watch?v=BrrCeIbXyJ4

    A jesli nie to, to
    https://www.volvocars.com/pl/support/manuals/s60/201
    4w46/uruchamianie-silnika-i-jazda/uruchamianie-silni
    ka-i-jazda/funkcja-zdalnego-uruchomienia-silnika-ers

    Przy czym na dobrą sprawe nawet nie trzeba silnika wlaczac -
    okna/szyberdach uchylic i nawiew wlaczyc ...

    Moja stara vectra tez ma jakis system chlodzenia postojowego, ale on
    raczej po zgaszeniu silnika dziala.
    https://forum.vectraklub.pl/topic/26187-residual-air
    -conditioning-on-klimatyzacyjne-py/

    P.S. Czego to amerykancy nie wymysla
    https://trans.info/pl/ciekawe-rozwiazanie-prosto-z-a
    meryki-gasisz-silnik-na-parkingu-a-klimatyzacja-i-za
    silanie-dziala-200726

    J.

  • 85. Data: 2022-05-03 06:34:25
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-05-2022 o 06:17, J.F pisze:

> [...]
    4w46/uruchamianie-silnika-i-jazda/uruchamianie-silni
    ka-i-jazda/funkcja-zdalnego-uruchomienia-silnika-ers

    Bez spaliny nie działa.
    A w Polsce ice na postoju pracować nie może.

    > Przy czym na dobrą sprawe nawet nie trzeba silnika wlaczac -

    Jasne, klima zadziała z aku 12V....

    > okna/szyberdach uchylic i nawiew wlaczyc ...

    I to też jest w spaliniakach sterowane z aplikacji?
    Obstawiam, że taniej będzie jednak kupić elektryka, niż spaliniaka z
    taką funkcją.

  • 86. Data: 2022-05-03 08:10:01
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 03.05.2022 o 06:34, Cavallino pisze:

> [...]
    >
    > I to też jest w spaliniakach sterowane z aplikacji?
    > Obstawiam, że taniej będzie jednak kupić elektryka, niż spaliniaka z

    Skoro w samochodach taka funkcja jest praktycznie niedostępna - to może
    nie ma na nią popytu, nie sądzisz?
    Jeśli zależy mi na ochłodzeniu wnętrza, bo postawiłem samochód latem na
    słońcu - to najpierw otwieram zdalnie wszystkie okna a potem mogę
    włączyć silnik i dać pół minuty klimie czekając na zewnątrz.

    Jeśli kazaliby mi zapłacić za taki bajer choćby tysiaka - to bym nie
    zapłacił.

    Mam wrażenie, że wiele funkcji samochodów elektrycznych powstało "bo
    można" a nie "bo jest na to popyt".

    --
    MN

  • 87. Data: 2022-05-03 08:39:00
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-05-2022 o 08:10, Marcin N pisze:

    4w46/uruchamianie-silnika-i-jazda/uruchamianie-silni
    ka-i-jazda/funkcja-zdalnego-uruchomienia-silnika-ers

    > Skoro w samochodach taka funkcja jest praktycznie niedostępna - to może
    > nie ma na nią popytu, nie sądzisz?

    Za cenę którą trzeba by za nią zapłacić w ice, to się nie dziwię.
    W normalnej jest to technicznie nie do zrobienia.

  • 88. Data: 2022-05-03 09:18:37
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 03.05.2022 o 08:39, Cavallino pisze:

    > Za cenę którą trzeba by za nią zapłacić w ice, to się nie dziwię.
    > W normalnej jest to technicznie nie do zrobienia.

    Audi ma ten problem rozwiązany trywialnie:
    bateria słoneczna, która napędza wiatraczek, który wentyluje kabinę.

    Proste i skuteczne.
    Oczywiście nie schłodzi wnętrza do 25 stopni, ale na pewno nie będzie w
    kabinie 50 st - jak to często bywa latem.

    --
    MN

  • 89. Data: 2022-05-03 09:55:34
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 2 May 2022 23:07:28 +0200, J.F

    > A tak konkretnie ile ?

    140 - 10L
    120 - 8L
    i w dół aż do 7-6L z pustą baterią
    Oczywiście im więcej jazdy miejskiej tym mniej paliwa na plus dla PHEV, bo
    ICE w mieście potrafi łyknąć nawet 12, a PHEV w tych samych warunkach (bez
    naładowanej wcześniej baterii 7L).

    > to wcale nie jest takie oczywiste.

    Jest to logiczne, a nawet empirycznie udowodnione.

    > A skad ta roznica? "zle" dobrane przelozenie?
    > Bo chyba nie jakies opory?

    W którym źle dobrane przełożenie? PHEV nie ma przełożeń, ma dobrane
    optymalnie obroty dla najczęściej wykorzystywanego przedziału, skutkiem
    tego jest mniejsza Vmax (brakuje już obrotów ew. przełożenia którego po
    prostu dla tych 20km/h się nie opłacało dokładać).

    > i dlatego ma predkosc 170km/h :-)

    I tak rzadko kto z takimi prędkościami jeździ, poza skrajnymi oszołomami.

    > Moze po prostu badania rynkowe wykazaly, ze klient czesto wyjezdza z
    > miasta :-)

    Weź otwórz oczy jak będziesz następnym razem zapieradalać i sprawdź z
    jakimi prędkościami na autostradzie WIĘKSZOŚĆ jedzie. Ja jeżdżę z Vmax 120
    i nie jestem najwolniejszy, notorycznie muszę wyprzedzać takich co jadą
    100-110.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 90. Data: 2022-05-03 09:59:32
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 3 May 2022 06:17:48 +0200, J.F

    > https://www.youtube.com/watch?v=BrrCeIbXyJ4

    Tak tak, uruchom to sobie w domowym garażu... Nie wspominając że wg
    przepisów silnik nie może być uruchomiony gdy w pojeździe nikogo nie ma i
    że nei może na postoju pracować dłużej niż minutę.

    > Przy czym na dobrą sprawe nawet nie trzeba silnika
    > wlaczac - okna/szyberdach uchylic i nawiew wlaczyc ...

    Buehehe. Już widzę jak przy takim "chłodzeniu" ci się siedziska,
    rozgrzane w słońcu do 60sC, ochłodzą.

    --
    Pozdor
    Myjk