  • 41. Data: 2022-04-29 17:18:31
    Temat: Re: Auta elektryczne
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 28.04.2022 o 14:18, Cavallino pisze:

    > W każdym w powyższych góruje.
    > Do tego stopnia że przez zakupem Soula, wolałem jeździć elektrycznym
    > Smartem niż wypasionym C-HR.
    >
    > Różnice są kolosalne, jak ktoś kupuje małego bev do miasta, to rok
    > później kupuje większego i sprzedaje spaliniaka.

    To by musiał mieć za dużo pieniądzy bo póki co lepsze elektryki kosztują
    grubo więcej niż mój RS.

  • 42. Data: 2022-04-29 17:18:36
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W piątek, 29.04.2022 o 16:34, trybun napisał:

    > Na dzień dzisiejszy dla siebie nie widzę lepiej ulokowanej kasy niż
    > inwestycja w elektryka.

    Plus PV do kompletu i PC.

    --
    Collie

  • 43. Data: 2022-04-29 17:19:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Apr 2022 17:02:51 +0200, ii wrote:

    > To może nie powinni ich montować? :-)

    Awaryjnie chyba sa potrzebne.

    P.S. wroclawscy motorniczy wykorzystywali awaryjne hamulce szynowe
    do normalnej jazdy.
    Ale im zabronili, bo powinni uzywac awaryjnie :-)

    J.

  • 44. Data: 2022-04-29 17:21:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Apr 2022 17:02:02 +0200, ii wrote:

    > Jaki dochód miałby przynieść elektryk?

    oszczednosci na benzynie, parkingach, czy czasie ... bo u mnie moga po
    buspasach :-)

    J.

  • 45. Data: 2022-04-29 17:27:46
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 29.04.2022 o 17:19, J.F pisze:

    > Awaryjnie chyba sa potrzebne.
    >
    > P.S. wroclawscy motorniczy wykorzystywali awaryjne hamulce szynowe
    > do normalnej jazdy.
    > Ale im zabronili, bo powinni uzywac awaryjnie :-)

    Chyba nie wszystkie elektryki mają równie skuteczny e-pedal. Nieraz ten
    hamulec przy dynamicznej jeździe swoje robi i się zużywa jak w każdym
    samochodzie. W Twizy np zużywa się. Ale to jest pierdoła przy tym ile
    kosztują różne inne naprawy dużego samochodu spalinowego. A przede
    wszystkim paliwo którym się go zalewa.

  • 46. Data: 2022-04-29 17:35:55
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 29.04.2022 o 17:21, J.F pisze:

    > oszczednosci na benzynie,

    W cenie akunulatora trakcyjnego. 27 tys Twizy.

    > parkingach,

    Jak parking jest zajęty to co za różnica czy masz go za darmo czy nie :-)

    > czy czasie ... bo u mnie moga po
    > buspasach :-)

    Elektryki mogą po buspasach w całej Polsce na mocy ustawy. Niczego
    wielkiego to nie wnosi do szybkości przejazdu. Może jakbym mógł jeździć
    po chodnikach i ścieżkach rowerowych to by było szybciej :-)

  • 47. Data: 2022-04-29 17:38:57
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 29.04.2022 o 17:18, Collie pisze:

    > Plus PV do kompletu i PC.

    Pisał, że PV ma. Ja myślę, że indywidualnie PV nie ma sensu do
    elektryka. Bo jak Ci energii zbywa to samochód niekoniecznie jest
    rozładowany. Trzeba by mieć jakieś rozwiązanie zużywające tę energię
    każdej nocy. Ale do tego wystarczy akumulator w off-gridzie.

  • 48. Data: 2022-04-29 18:31:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Apr 2022 17:35:55 +0200, ii wrote:

    > W cenie akunulatora trakcyjnego. 27 tys Twizy.

    > Jak parking jest zajęty to co za różnica czy masz go za darmo czy nie :-)

    To trzeba zapostulowac podniesienie oplat :-)

    A to masz jakies kiepskie buspasy :-)

    J.

  • 49. Data: 2022-04-29 18:51:33
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-04-2022 o 16:32, trybun pisze:

    > Że wybrałeś Smarta to akurat nic dziwnego, autko poręczniejsze od C-HRa

    Źle zrozumiałeś.
    Smarta miałem równolegle, bo od razu elektryka brakowało.

    No i wyszło, że hybryda się nie nadaje na dłuższą metę, bo za mało
    przypomina bev.
    Zmieniłem więc na drugiego elektryka.

    > Ale chyba nie chcesz powiedzieć że są jakieś różnice na plus np w
    > zawieszeniu czy wygody foteli na linii elektryk-slalinowiec?

    Tak.
    Auta są dużo cięższe, to i zawiecha często inna.
    Ale nie o to chodzi, tylko o brak zbędnego hałasu i wibracji.

    To bierze Teslę.
    Ich wartość rośnie zamiast spadać.

  • 50. Data: 2022-04-29 18:54:15
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-04-2022 o 17:38, ii pisze:

    > Pisał, że PV ma. Ja myślę, że indywidualnie PV nie ma sensu do
    > elektryka. Bo jak Ci energii zbywa to samochód niekoniecznie jest
    > rozładowany.

    Jak masz prosumenta, to możesz ładować kiedy chcesz.