  • 131. Data: 2022-05-04 15:56:22
    Temat: Re: Auta elektryczne
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 4 May 2022 15:37:02 +0200, Myjk wrote:
    > Tue, 3 May 2022 13:16:20 +0200, J.F
    >
    > Gucio ci to da, skoro plastiki, krzesła itp. są rozgrzane do >60sC.

    Przewietrzysz, to zrobia sie rozgrzane do 40C.
    Tylko to trwa, wiec jedziesz i cierpisz, albo czekasz.
    Albo kupujesz BEV ze zdalnym startem, albo zestaw wiatraczkow
    z solarem do ICE :-

    > No tak, bo przecież materiał to się nie grzeje, jest czarodziejski.

    Jakos tak mniej grzeje.

    > Zadziwiające to jest że notorycznie zaprzeczasz rzeczywistości.

    > No to policz ile w tym czasie zużyje energii wiedząc że kompresor ciągnie w
    > porywach 300W, wentylator chłodnicy 100W i wentylator kabiny 100W.

    A jaki ma COP?
    bo z 300W kompresora to bym sie spodziewal 1kW "zimna".
    Sloneczko dostarcza ponad 1kW na kazdy metr kw ...

    > Ale nie ma, znaczy nikt nie potrzebuje. hehe

    Jak widac jest, wiec ktos potrzebuje.

    Tzn jest jak sie dokupi.

    J.

  • 132. Data: 2022-05-04 22:23:37
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 4 May 2022 06:53:55 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Pojawiły się phevy z elektrycznymi grzałkami.

    Mój Outlander PHEV ma grzałkę elektryczną.
    Moc dobierana płynnie, max bodajże 6 lub 6,5 kW.
    Klima zresztą też elektrycznie napędzana. Już kilkanaście sekund po
    uruchomieniu autka dmucha zimnym.
    Ale zarówno chłodzenie jak i ogrzewanie mogę włączyć zdalnie lub zegarem.

    Nowsze autka już miewają pompę ciepła.
    Zaleta: większa oszczędność (wydajność?). Wada: dłużej startuje. Grzałka to
    sekundy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 133. Data: 2022-05-05 08:18:14
    Od: Piotr <c...@g...com>

    W dniu 2022-05-04 o 15:56, J.F pisze:

    > A jaki ma COP?
    > bo z 300W kompresora to bym sie spodziewal 1kW "zimna".
    > Sloneczko dostarcza ponad 1kW na kazdy metr kw ...

    dostarcza i ten 1kW nagrzewa samochód, a ty z panela uzyskasz może 10%
    tego ze względu na jego sprawność i położenie nieidealnie prostopadłe do
    promieni

    Więc jakby kompresor miał cop 10 to wtedy byłby w stanie zrównoważyć
    nagrzewanie czyli utrzymać temperaturę a to jeszcze daleko do stanu
    obniżania

    Avast.

  • 134. Data: 2022-05-10 12:55:31
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 30.04.2022 o 14:56, ii pisze:

    > To na czym polega inwestycja?

    Minimalizacja strat od posiadanego kapitału.

  • 135. Data: 2022-05-10 12:55:57
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 01.05.2022 o 06:33, Cavallino pisze:

    > Problem jest inny - czy potrafi podać pełną moc TYLKO z elektryka przy
    > pełnym obciążeniu.
    > Czyli jeździć jak bev.
    > Mało która umie.
    > Dopiero plugin Toyoty ma taką możliwość, zachowuje przy tym całkiem
    > niezłe osiągi.

    Tak, chyba nawet większość, a nawet zdecydowana większość plug-inów
    potrafi jechać na maksa na elektryce.

    > Po pierwsze - najlepsze elektryki to takie, które nie mają wersji
    > spalinowych.
    > Po drugie - nawet te które mają, nastawy zawieszeń mają inne.

    Tego akurat nie bylem świadomy, aczkolwiek dość słabo znam elektryki od
    strony technicznej. Zresztą od użytkowej też niewiele więcej.

    > Ale wraz z liniowo rozwijaną mocą, najwyażniejsze.

    No, ale w takiej Dacii Spring to chyba nie może być brane jako atut?

    > Bo?

    Pierwsze wejście do auta, rzut oka na deskę rozdzielczą i już widać że
    trzeba biegłego tłumacza na fotelu pasażera.

  • 136. Data: 2022-05-10 12:57:49
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 30.04.2022 o 15:31, Marcin N pisze:

    > Dlaczego nie może? Wszystko zależy od sterowania. Być może po
    > uderzeniu mocą tak się nagrzewa, że na chwilę komputer redukuje osiągi
    > dając czas dojść do siebie. Albo jest jakiś inny powód do
    > zredukowania. Nie można tego wykluczyć, czyż nie?

    Możliwe, jechałem niestety tym autem tylko kilka km, być możne później,
    po  zdjęciu nogi z gazu akumulator za jakiś czasie wraca do stanu
    równowagi, i znowu można mieć odczucie normalnej mocy.

  • 137. Data: 2022-05-10 12:58:41
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 30.04.2022 o 17:58, Marcin N pisze:

    > Co to za plotka? Przekładnia planetarna to jak mechanizm różnicowy -
    > nie ma, co się zepsuć.

    Mechanik z serwisu Toyoty rozsiewa plotki? Chodziło mu m.in o
    standardową, przewidziana w serwisowaniu  wymianą jakichś pasków. Zakres
    prac porównywalny do demontażu i rozbiórki normalnej, manualnej skrzyni.

  • 138. Data: 2022-05-10 12:59:11
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 01.05.2022 o 06:36, Cavallino pisze:

    > Ktoś Cię chyba  w maliny wpuścił.
    > Jaki to przebieg i jakie koszty?
    > Nigdy o czymś takim nie słyszałem.

    Możliwe. Coś około 100 000km, koszt części dość przystępny, za to sama
    wymiana już nie.

  • 139. Data: 2022-05-10 12:59:27
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 29.04.2022 o 17:02, ii pisze:

    > Jaki dochód miałby przynieść elektryk?

    Dla mnie wystarczy mniej tracić.

  • 140. Data: 2022-05-10 13:05:31
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 01.05.2022 o 14:37, Myjk pisze:
    > Sat, 30 Apr 2022 13:15:39 +0200, trybun

    > Nie ma takiego warunku, jak będzie PC to mniej z PV będzie na EV.
    > Dla przykładu ja mam w nowym domu 10kWp, 3500kWh idzie na PC,
    > 3000kWh idzie na prąd bytowy i zostaje raptem 3000-4000kWh
    > na PHEVa -- a ten pożera mi 5000kWh rocznie. W drugim domu
    > mam PV 4,5kWp, ale że to stary durszlak to tu sama pompa
    > pożera 7000kWh, więc ani na bytowy ani na EV nie wystarczy
    > z PV, więc idzie w 2T, jeśli się ładuje samochód.

    Wszystko widać miałeś policzone. Natomiast ja trzymałem się zasad albo
    albo. Założyłem panele z których za dużo prądu aby umrzeć a za mało aby
    żyć. Koniec końców okazało się że mam za dużo prądu jak na domowe
    potrzeby a za mało aby z tego jeszcze całorocznie ogrzać chałupę.
    Nadwyżek prądu powinno za to wystarczyć na użytkowanie elektrycznego auta.