  • 11. Data: 2010-09-01 12:07:52
    Temat: Re: Astra II - uszkodzony komputer
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > jakby ktoś nie wiedział w lewej pieście przedniej. Takie trochę dziwne
    > rozwiązanie opel zastosował.

    po prostu wykorzystał czujnik ABSu, ale są też A-G z czujnikiem na skrzyni,
    a że autor wątku nie pisze oznaczenia silnika, ani innych danych to
    rozważania mogę być tylko ogólno-teoretyczne,

    brat

  • 12. Data: 2010-09-01 12:19:45
    Od: krzysiek82 <o...@c...pl>

    W dniu 2010-09-01 12:07, bratPit[pr] pisze:
    >ale są też A-G z czujnikiem na skrzyni,

    a dzięki, nawet nie wiedziałem.

    --
    krzysiek82

  • 13. Data: 2010-09-01 16:40:28
    Od: "Jarek" <j@j>

> [...]
    > rozpędza się jak ślimak, czasami obroty skaczą pod 5,6 tys. a
    > przyśpieszenia jak nie było tak nie ma. Samochód stoi na luzie, a
    > szybkościomierz potrafi pokazywać np. 30 km/h. Co chwila zapala się i
    > gaśnie ikona uszkodzonego silnika. Od czasu do czasu zapala się i
    > gaśnie później ikona ABS, choć akurat nie wiem czy ma to coś wspólnego
    > z powyższym... Podłączony komputer serwisowy podobno nie pokazuje
    > żadnych błędów. ECU jako winowajcę wskazał fachowiec na podstawie
    > samych symptomów, a że nie do końca temu ufam chciałbym to
    > zweryfikować zanim wpakuję się w kosztowną naprawę...

    Prawdopodobnie usterka jest w ABSie, a kontrola trakcji ogranicza moc.
    Wyłącz na próbę TCS i zobacz czy się coś zmieni.

  • 14. Data: 2010-09-02 10:58:12
    Od: Jakub Gdula <j...@g...com>

    On 31 Sie, 11:31, krzysiek82 <o...@c...pl> wrote:
    > dowolny, wymiana sprzęgła to banalna sprawa i nie powinna kosztować
    > więcej jak 200zł za robociznę. żeby mieć pewność, że to sprzęgło wrzuć 3
    > i spróbuj ruszyć, jak się uda to się ślizga powinien zgasnąć.

    Serwis potwierdził że to sprzęgło. Natomiast pytany o koszty
    stwierdził że w tym samochodzie występują dwa rodzaje sprzęgła i póki
    nie zostanie ono wyjęte to nie wiadomo które z nich jest zamontowane.
    Koszt jednego to około 500 zł, a drugiego to 1600. Może ktoś
    potwierdzić lub zaprzeczyć?

  • 15. Data: 2010-09-04 21:56:54
    Od: Mumin <m...@T...onet.pl>

    W dniu 2010-09-02 10:58, Jakub Gdula pisze:

> [...]
    > nie zostanie ono wyjęte to nie wiadomo które z nich jest zamontowane.
    > Koszt jednego to około 500 zł, a drugiego to 1600. Może ktoś

    Coś chyba kombinują. Przecież po to są komputerowe katalogi części żeby
    po numerze nadwozia można było sprawdzić jaka dokładnie część jest w
    danym egzemplarzu. Chyba, że Opel nie ma takich rzeczy...

    --
    Pozdrawiam,
    Mumin

  • 16. Data: 2012-03-16 08:44:10
    Od: Performers <s...@w...pl>

    Witam!
    Czy faktycznie potwiedziło sie że to sprzęgło?
    W mojej astrze 1.8 Z18XE mam identyczne objawy...czyli silnik zaula...brakuje mu
    mocy...wiecej pali..ślamazarnie wkreca sie na obroty..samochód ledwo co jedzie a
    silnik wyje ,na biegu jałowym potrafia warjować i predkościomierz i obrotomierz
    ,czesto tez zapala sie kontrolka (ale i gaśnie)ABS-u...Na kompie wyszło ze to sonda
    wiec wymieniłem ,niestety dalej to samo...mechanik stawia na ECU ale ja takiej
    pewności nie mam...możecie cos doradzić?Pozdrawiam SDaniell
    --
    Wiadomość wysłana za pośrednictwem http://manager.money.pl/

  • 17. Data: 2012-03-16 18:59:33
    Od: "Tulipson" <t...@b...o_n_e.t.pl>

    Użytkownik "Performers" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ,niestety dalej to samo...mechanik stawia na ECU ale ja takiej pewności
    > nie mam...możecie cos doradzić?Pozdrawiam SDaniell

    W 1.8 czesto pada komputer silnika, mialem to samo
    Naprawa (np autoelektronika w czeladzi) albo wymiana kompitera pestki w
    kluczyku i petli w stacyjce

    Pozdr