  • 1. Data: 2011-08-30 20:58:11
    Temat: Astra F szarpie
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Witam

    Poszukuje przyczyny szarpania oplem astra F z 97 silnik x14xe + lpg.

    Obajw wyglada tak, jakby czasem podczas jazdy wypadaly zaplony, samochod
    szarpie, po odjeciu gazu uspokaja sie i tak do nastepnego razu.
    Dzieje sie tak czasem na gazie, czasem na benzynie.

    Wymienine byly swiece, przewody. Jest tez robiony porzadek z reszta.

    W pamieci sa 2 bledy, jeden pojawia sie od razu:
    P0412 - Solenoid regulacji przepływu powietrza

    drugi po jakims czasie od skasowania:
    P1405 Pozycja liniowy systemu recyrkulacji gazu wydechowego (EGR)

    O ile w drugim chodzi o EGR, to nie wiem o czym mowa w pierwszym.
    Czy jest to cewka w EGR czy cos innego? A jak inne to gdzie tego szukac.

    Pytanie ogolniejsze, o ile EGR bylby padniety, to chyba nie jest on w stanie
    wywolac efektu z okazjonalnym szarpaneim?
    Pozostaje jeszcze mozliwy chyba modol cewki z elektronika? Jest mozliwosc
    sprawdzenia tego poza podmiana na inna?

    pozdro
    Tmek

  • 2. Data: 2011-08-30 21:26:37
    Temat: Re: Astra F szarpie
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Tmek" <T...@d...ek> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > W pamieci sa 2 bledy, jeden pojawia sie od razu:
    > P0412 - Solenoid regulacji przepływu powietrza

    czy to nie jest przypadkie przepływomierz?
    wpisz w allegro przepływomierz astra, zobacz co wyskoczy, poszukaj tego u
    siebie i obejrzyj.
    w środku powinny być dwie bardzo cieńkie blaszki.
    jeśli nie ma jednej, albo wogóle to wymiana na nowy.

    Jacek

  • 3. Data: 2011-08-30 21:36:57
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    W dniu 2011-08-30 20:58, Tmek pisze:
    > O ile w drugim chodzi o EGR, to nie wiem o czym mowa w pierwszym.
    > Czy jest to cewka w EGR czy cos innego? A jak inne to gdzie tego szukac.

    P0412 Sterowanie przekaźnika pompy powietrznej

  • 4. Data: 2011-08-30 22:18:10
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Olo wrote:

    > P0412 Sterowanie przekaźnika pompy powietrznej

    Dzieki za trop. Faktycznie cos tam wyje czasem a czasem nie.
    Jak widze to jest to kolejne zbedne ekologiczne ustrojstwo.

    I jak widze na problem szarpania to w zaden sposob nie wplywa.

    pozdro

  • 5. Data: 2011-08-30 22:22:55
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Jacek wrote:
    > Użytkownik "Tmek" <T...@d...ek> napisał w wiadomo?ci

    > czy to nie jest przypadkie przepływomierz?
    > wpisz w allegro przepływomierz astra, zobacz co wyskoczy, poszukaj
    > tego u siebie i obejrzyj.
    > w ?rodku powinny być dwie bardzo cieńkie blaszki.
    > je?li nie ma jednej, albo wogóle to wymiana na nowy.

    Nie, to nie to. Przeplywomierz ma inny blad, poza tym dziala i sa odczyty z
    niego.

    pozdro

  • 6. Data: 2011-08-30 22:55:42
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

    > Nie, to nie to. Przeplywomierz ma inny blad, poza tym dziala i sa odczyty
    > z niego.

    czekaj, a coś takiego jak klapy powietrza w kolektorze dolotowy.
    zmiennej długości doloty powietrza są sterowane klapami w kolektorze
    dolotowym, w sumie tylko na zasadzie zamkniete-otwarte, ale może to jest to?
    http://forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=52
    002&highlight=klapy+powietrza

    Jacek

  • 7. Data: 2011-08-30 23:42:22
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Jacek wrote:
> [...]
    > zmiennej długości doloty powietrza są sterowane klapami w kolektorze
    > dolotowym, w sumie tylko na zasadzie zamkniete-otwarte, ale może to

    Dzieki, to tez warte sprawdzenia.

    pozdro

  • 8. Data: 2011-09-01 09:05:23
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 30 Sie, 23:42, "Tmek" <T...@d...ek> wrote:

    > Dzieki, to tez warte sprawdzenia.
    >
    > pozdro

    EGR mozna "zaslepic" w razie czego

    instrukcja: http://www.astra.auto.pl/content/view/218/40/

    tylko zdaje sie blaszka powinna byc z "dziurkami", zeby bledow kompa
    nie bylo... (poGOOGLAC trzeba...)

    mozna kupic lub zrobic wzorujac sie na http://tnij.org/egr_opel

    WS

  • 9. Data: 2011-09-02 14:43:08
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    WS wrote:

> [...]
    >
    > instrukcja: http://www.astra.auto.pl/content/view/218/40/
    >
    > tylko zdaje sie blaszka powinna byc z "dziurkami", zeby bledow kompa

    Dzieki za linka. ERG nie wplywa na szarpanie. Po odlaczeniu wtyczki
    zachowanie silnika jest takie samo jak przed.

    pozdro

  • 10. Data: 2011-09-02 21:38:13
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

    Uzytkownik "Tmek" <T...@d...ek> napisal w wiadomosci

    > Dzieki za linka. ERG nie wplywa na szarpanie. Po odlaczeniu wtyczki
    > zachowanie silnika jest takie samo jak przed.

    jesli zacial sie mechanicznie, to wypiecie wtyczki nie zmienia jego stanu.
    trzeba rozebrac i wyczyscic.

    Jacek