  • 1. Data: 2011-05-30 18:23:35
    Temat: Aplikacja webowa a RS232
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Jest sobie urządzenie z przyciskiem podłączone przez RS232 do komputera. Na
    tym komputerze jest sobie aplikacja webowa. Chciałbym, aby wyświetlała
    aktualny stan przycisku (wciśnięty/wyciśnięty) w miarę na bieżąco. Stan
    przycisku jest wysyłany w momencie zmiany stanu. Jak takie coś sensownie
    zrobić? Kłopotliwe są w sumie dwie rzeczy: sama komunikacja po RS232 oraz
    wysyłanie stanu do użytkownika. Co do pierwszego to trzeba by chyba zrobić
    jakiś progam pośredniczący, który np. za pomocą pliku porozumiewałby się z
    aplikacją webową. A co do drugiego zagadnienia to nie wiem, bo nie
    specjalizuję się aplikacjach webowych. Użyłbym XMLHttpRequest co np. pół
    sekundy ale chyba da się to zrobić koszerniej. Czy to będzie PHP czy ASP to
    nie ma większego znaczenia, chodzi mi o ogólne podejście.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 2. Data: 2011-05-30 19:31:03
    Temat: Re: Aplikacja webowa a RS232
    Od: Marcin Kral <k...@p...na.onecie>

> [...]
    > zrobić koszerniej. Czy to będzie PHP czy ASP to nie ma większego
    > znaczenia, chodzi mi o ogólne podejście.

    Jesli to koniecznie musi byc HTTP zerknij tutaj:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Comet_(programming)

    Moze jednak lepiej jakis applet/silverlight, ktory moglby bezposrednio
    rozmawiac z serwisem obslugujacym komunikacje z RS?

    Marcin Kral

  • 3. Data: 2011-05-30 19:49:27
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Marcin Kral <k...@p...na.onecie> napisał(a):
    > Jesli to koniecznie musi byc HTTP zerknij tutaj:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Comet_(programming)

    Dzięki, coś mi świtało, że była taka technika.

    > Moze jednak lepiej jakis applet/silverlight, ktory moglby bezposrednio
    > rozmawiac z serwisem obslugujacym komunikacje z RS?

    Zapewne tak, na razie się zastanawiam nad możliwościami podejścia
    tradycyjnego. Czat na faceooku jakoś sobie radzi.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 4. Data: 2011-05-30 19:58:25
    Od: Marcin Kral <k...@p...na.onecie>

    > Dzięki, coś mi świtało, że była taka technika.

    > Zapewne tak, na razie się zastanawiam nad możliwościami podejścia
    > tradycyjnego. Czat na faceooku jakoś sobie radzi.

    to moze jeszcze to:
    http://tomasz.janczuk.org/2009/08/ajax-client-for-ht
    tp-polling-duplex-wcf.html

    jak kiedys badalem temat to znalazlem kilka gotowych bibliotek;
    generalnie googluj pod: http polling / comet

    Marcin Kral