-
1. Data: 2019-08-02 13:05:11
Temat: Antena samochodowa - łączówka
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
Witajcie.
Jako, że w samochodach kable są na styk, mam bardzo mało miejsca na manewry.
Pacjent: Pajero II po liftingu, antena elektryczna w błotniku za
przednim prawym kołem. Aby się dostać, trzeba skręcić koło i zdjąć nadkole.
Już kilka razy się wkurzałem wymieniając bat, smarując mechanizm,
czyszcząc komutator czy wymieniając szczotki.
Problem: przewód antenowy jest przymocowany na stałe.
Chcę go obciąć w celu założenia nowego. Nie widzę możliwości wyjęcia
starego - wchodzi gdzieś w blachy, a ma ich kilka po drodze. W blachach
wciśnięte przelotki, prawdopodobnie wulkanizowane na kablu. Dlatego nowy
kabel puszczę inną drogą.
Kabel to chyba 50? - ale nie to jest problemem.
Jaką łączówkę zastosować?
Założenia:
- możliwość rozłączenia
- całkowita hermetyczność - czyli chyba zewnętrzna otwieralna mufka
- praca w szczególnie trudnych warunkach i skrajnych temperaturach
Swego czasu w studzienkach telekomunikacyjnych stosowało się mufy
zalewane jakimś żelem. Żel zalewał wszystko, łącznie z łączówkami. Ale
co innego sygnał telefoniczny i 60V, a co innego miliwolty i WCz.
Czy złączki f zaciskane będą OK?
Tam jest cienki kabelek - pewnie oe5 lub 6.
Może jakieś inne złączki ktoś zna?
Są bardzo dobre hermetyczne samochodowe do kabli prądowych. Nie
spotkałem analogicznych koncentrycznych.
Jakieś wskazówki?
--
Pozdrawiam.
Adam