  • 11. Data: 2011-01-01 12:08:56
    Temat: Re: Antena na 610 MHz
    Od: " Wmak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Verox <a...@b...veroxsystems.com> napisał(a):

    > Próbowałem przed chwilą odebrać coś na antenie GP 1/4 lambda przyklejonej
    > magnesem na parapecie, ale nie mam nawet śladów.

    Raczej trudno odebrać sygnał nadawany z poziomą polaryzacją

    http://www.dvbt.ovh.org/wisla.html

    ustawioną pionowo anteną na inny zakres częstotliwości.

  • 12. Data: 2011-01-01 12:12:23
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Sat, 1 Jan 2011 12:08:56 +0000 (UTC), Wmak napisał:

    > Raczej trudno odebrać sygnał nadawany z poziomą polaryzacją
    >
    > http://www.dvbt.ovh.org/wisla.html
    >
    > ustawioną pionowo anteną na inny zakres częstotliwości.

    1. A wpadłeś na to że GP można przykleić do "plane" poziomo :) ?
    1b. Oczywiście można, różnica jest ok 30 dB
    2. Gdzie napisałem że odbieram to TĄ SAMĄ anteną ?

    --
    #begin 755 signature.exe
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 13. Data: 2011-01-01 13:14:10
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@B...poczta.onet.pl>

    Hej

    Użytkownik "Verox" <a...@b...veroxsystems.com>
    napisał w wiadomości
    .

    [...]
    > Sąsiad ;-) ?
    >
    > Próbowałem przed chwilą odebrać coś na antenie GP 1/4 lambda
    > przyklejonej
    > magnesem na parapecie, ale nie mam nawet śladów.
    >
    > Na podobnej antenie 1/4 Lambda odbieram za to doskonale przemiennik
    > amatorski
    > na 439.375 MHz pracujący mocą 10W z tej samej lokalizacji.
    [...]

    Dziekuję za próbę.
    Dziękuję też za informację o zasięgu przemiennika SR9SK. Najwyższy
    czas popełnić jakąś porządną instalację antenową w domowym QTH.

    73 de SQ9JKK

  • 14. Data: 2011-01-02 12:34:16
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Verox pisze:

    > Sąsiad ;-) ?

    Jeśli to ta antena:

    http://piotrne.republika.pl/ant2_38.jpg
    http://piotrne.republika.pl/ant1_38.jpg

    to całkiem możliwe, że sąsiad :)

    Z mojego okna widać Skrzyczne, sprawdzę na jakiejś
    krótszej antenie.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 15. Data: 2011-01-02 16:18:22
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Sun, 02 Jan 2011 13:34:16 +0100, Piotrne napisał:

    > Jeśli to ta antena:
    >
    > http://piotrne.republika.pl/ant2_38.jpg
    > http://piotrne.republika.pl/ant1_38.jpg
    >
    > to całkiem możliwe, że sąsiad :)

    No moja, ten diamond X510 i kawałek delty na 10m też moje ;-)

    > Z mojego okna widać Skrzyczne, sprawdzę na jakiejś
    > krótszej antenie.

    Powinno być ok. Jak będzie ciutke cieplej to wywale wzmacniacz i zastąpie go
    symetryzatorem. Pewnie strace czeskie i słowackie programy bo sam TV jest dość
    tępy. Ale sprawdzić warto.

  • 16. Data: 2011-03-18 23:14:48
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Verox pisze:

    > Powinno być ok.

    Sprawdziłem taką anteną:

    http://allegro.pl/item1474977532.html

    Programy ze Skrzycznego odbiera dobrze (z Gliwic-Sikornika,
    widoczność bezpośrednia na Skrzyczne). Trzeba antenę wystawić za okno
    i dokładnie ustawić. Za to czeskie programy z góry Pradziad
    odbiera bez problemu w pokoju bez szczególnego trafiania
    w nadajnik (można odchylać w granicach ok. 90 stopni).

    P.