  • 1. Data: 2011-08-26 08:40:31
    Temat: Anritsu MT8801B stacja dyskietek 1,44"
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    W urządzeniu tym coraz częściej dochodzi do błędów odczytu/zapisu na
    dyskietce. Czyszczenie niewiele pomogło. Druga sprawa... Tylko w jednym
    komputerze mam stację 1,44 i też powoli stacja już pada a i też dyskietki
    coraz droższe a ich żywotność jakaś lipna niż dawniej, chyba że to starszawe
    już flopy przyczyniają się do ich szybszej degradacji.

    Czy jest jakieś urządzenie na rynku w rozmiarach zabudowy identycznymi jak
    flop 1,44" ale z przodu z gniazdami na popularne pamięci zewnętrzne SD MMC
    itepe?
    Wiem, że są takie czytniki w tych rozmiarach które podłączyć można do USB na
    płycie PCta ale mi chodzi o takie które podłączam w Anritsu zamiast
    oryginalnego flopa czyli pod jego tasiemkę. Urządzenie musiałoby więc udawać
    flopa w 100% ale byłoby od niego sporo szybsze, pewniejsze i wygodniejsze.
    Mógłbym o ile Anritsu to przełknie emulować dyskietki 2,88MB.

    Marek

  • 2. Data: 2011-08-26 08:52:18
    Temat: Re: Anritsu MT8801B stacja dyskietek 1,44"
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Aaa. Zapomniałem dopisać że wysokość flopa w Anritsu to połowa typowego
    flopa, czyli tak jak w notebookach.

    Marek

  • 3. Data: 2011-08-26 09:23:00
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 26.08.2011 10:40, 4CX250 pisze:
    > Czy jest jakieś urządzenie na rynku w rozmiarach zabudowy identycznymi
    > jak flop 1,44" ale z przodu z gniazdami na popularne pamięci zewnętrzne
    > SD MMC itepe?

    Może takie cuś :-)
    http://jimwarholic.com/2009/04/fdd-floppy-disk-drive
    -emulators.php

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 4. Data: 2011-08-26 11:24:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości
> [...]
    >też dyskietki coraz droższe a ich żywotność jakaś lipna niż dawniej,
    >chyba że to starszawe już flopy przyczyniają się do ich szybszej

    IMO - przyczyniaja. Moze nie wszystkie, ale kiedys mialem takie co
    rysowaly dyskietki,
    i na moj gust to robily to jakims brudem z glowicy.

    >Czy jest jakieś urządzenie na rynku w rozmiarach zabudowy
    >identycznymi jak flop 1,44" ale z przodu z gniazdami na popularne
    >pamięci zewnętrzne SD MMC itepe?

    Sa, zwracam tylko uwage na kompatybilnosc - nie wiem czy pecet wprost
    taka karte obsluzy, czy trzeba bedzie jakies specjalne oprogramowanie.
    FAT12 to może byc za mało :-)

    Choc odpowiedniej konwersji moze emulator dokonywac.

    J.

  • 5. Data: 2011-08-28 09:19:32
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" <g...@c...slupsk.pl> napisał w
    wiadomości news:4e5765f4$0$2453$65785112@news.neostrada.pl...
    > Może takie cuś :-)
    > http://jimwarholic.com/2009/04/fdd-floppy-disk-drive
    -emulators.php

    Ooo. Coś takiego. Dzięki za podpowiedź
    Ja też nie próżnowałem i znalazłem wczoraj producenta polskiego który coś
    takiego robi ale w wersji niestety tylko w pełnej wysokości. Cena... prawie
    5 stów ale w sumie w stosunku do ceny anritsu to gumka do majtek.
    Ostatecznie jak nie znajdę w wersji niskiej, czyli że nie da się zabudować w
    przyrządzie to pomyślę o umieszczeniu go w obudowie zewnętrznej jakiejś ze
    starego amstrada itepe.

    Marek

  • 6. Data: 2011-08-28 11:01:26
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-08-26 10:40, 4CX250 pisze:

    > Czy jest jakieś urządzenie na rynku w rozmiarach zabudowy identycznymi
    > jak flop 1,44" ale z przodu z gniazdami na popularne pamięci zewnętrzne
    > SD MMC itepe?

    Czemu mi się wydaje, że chodzi ci o dyskietki 1,44 MB o rozmiarze 3,5"?

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 7. Data: 2011-08-28 14:13:59
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    szukam czegoś takiego do moich firmowych laptopów . stare Nixdorf pracujące
    w DOS . stacje dawno padły i sa problemy z archiwizacją .

  • 8. Data: 2011-08-29 08:21:37
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Marek S" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Oj tam oj tam. Literówka :)