  • 1. Data: 2010-01-24 11:00:58
    Temat: Amerykańskie numery w amerykańskich filmach
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Hej
    Pytanie: dlaczego we wszystkich amerykańskich filmach wszystkie podawane
    numery telefonów zaczynają się od 555-5....
    Czy oni mają tam jakieś smiesznie małe lokalne strefy numeracyjne?
    O co chodzi?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stanęliśmy na skraju przepaści,

  • 2. Data: 2010-01-24 11:20:41
    Temat: Re: Amerykańskie numery w amerykańskich filmach
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 24 Jan 2010 11:00:58 +0000 (UTC), Budzik wrote:
> [...]
    >numery telefonów zaczynają się od 555-5....
    >Czy oni mają tam jakieś smiesznie małe lokalne strefy numeracyjne?

    raczej o to zeby nikt nie wykrecil tego numeru co na filmie i nie
    niepokoil przypadkowego obywatela.

    555- to bodajze jakies lokalne uslugi centralowe...

    http://en.wikipedia.org/wiki/555_(telephone_number)

    J.

  • 3. Data: 2010-01-24 18:45:52
    Od: TGor <t...@o...peel>

    W dniu 2010-01-24 12:20, J.F. pisze:

    > raczej o to zeby nikt nie wykrecil tego numeru co na filmie i nie
    > niepokoil przypadkowego obywatela.
    >
    > 555- to bodajze jakies lokalne uslugi centralowe...

    Dodajmy, że zdarzało się, że producenci filmu numer uwidoczniony na nim
    uruchamiali z bajkami o tym jaki to film nie jest świetny itp. bulszit
    korpo.

    TG

  • 4. Data: 2010-01-25 07:43:45
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 24 Sty, 19:45, TGor <t...@o...peel> wrote:
> [...]
    dokładnie.
    Poniważ link powyżej nie działa, podaję:
    http://en.wikipedia.org/wiki/555_telephone_number
    Zaczynające sie od 555 to numery fikcyjne (używane w filmach, TV,
    grach komputerowych). Realny ciąg ale użyty w środku - np. do
    niektórych operatorów USA, Kanada)

  • 5. Data: 2010-01-25 08:11:47
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 24 Jan 2010 23:43:45 -0800 (PST), Janeo napisał(a):

> [...]
    > Zaczynające sie od 555 to numery fikcyjne (używane w filmach, TV,
    > grach komputerowych). Realny ciąg ale użyty w środku - np. do

    od dłuższego już czasu NIE są fikcyjne, marketoidzi nie mogli ścierpieć
    potencjału reklamowego jaki był marnowany - tam są infolinie reklamowe
    producentów filmów, tych filmów w których numer był użyty.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 6. Data: 2010-01-25 08:27:17
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> Odpowiedz na

> [...]
    > numery telefonów zaczynają się od 555-5....
    > Czy oni mają tam jakieś smiesznie małe lokalne strefy numeracyjne?

    Chyba nie ogladałeś Last Action Hero z gubernatorem. Tam ten problem był
    poruszony.
    ;)

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski

  • 7. Data: 2010-01-25 11:22:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Adramelech a...@t...nie.ma ...

    > Chyba nie ogladałeś Last Action Hero z gubernatorem. Tam ten problem
    > był poruszony.
    > ;)

    oglądałem i nawet coś mi po głowie kołacze że tam to wyśmiali ale idei nie
    pamiętam.