-
11. Data: 2010-03-22 08:35:44
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia paliwa na biegu jałowym
Od: "Ghost" <g...@e...pl>
Użytkownik "the_foe" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
news:ho6d9u$9qn$1@news.dialog.net.pl...
>W dniu 2010-03-21 23:04, Michał pisze:
> Aby go "dolaczyc" do napedu musimy dostosowac bieg i obroty do predkosci
> kol inaczej mozemy w najlepszym przypadku stracic przyczepnosc.
Wspolczuje, przy kazdej zmianie biegu masz dusze na ramieniu.
-
12. Data: 2010-03-22 10:13:01
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia paliwa na biegu jałowym
Od: Tomasz bla Fortuna <b...@t...be>
Dnia Mon, 22 Mar 2010 01:23:28 +0100
the_foe <t...@w...pl> napisał(a):
> W dniu 2010-03-21 23:04, Michał pisze:
> > Witam
> >
> > Jakie są amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia paliwa na biegu
> > jałowym.
> >
> > Moje pomysły:
> >
> > 1. Gdyby dołożyć EGR czy spalanie by spadło?
> >
> > 2. Gdyby odłączyć poszczególne cylindry to by spalanie spadło?
> >
> >
> > Pozdrawiam
>
> hamuj silnikiem - w ogole silnik nie zuzywa paliwa.
O, o. To ja mam pytanie. Przy sterowanym komputerowo wtrysku jest to
jasne. Gdy samochód ma gaźnik silnik również nie ciągnie paliwa w takim
momencie?
pzdr.
--
Tomasz bla Fortuna
jid: bla(at)af.gliwice.pl
pgp: 0x90746E79 @ pgp.mit.edu
www: http://bla.thera.be
-
13. Data: 2010-03-22 10:17:42
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia paliwa na biegu jałowym
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "Tomasz bla Fortuna" <b...@t...be> napisał w wiadomości
news:20100322101301.47beed08@thera.be...
Dnia Mon, 22 Mar 2010 01:23:28 +0100
the_foe <t...@w...pl> napisał(a):
> W dniu 2010-03-21 23:04, Michał pisze:
> > Witam
> >
> > Jakie są amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia paliwa na biegu
> > jałowym.
> >
> > Moje pomysły:
> >
> > 1. Gdyby dołożyć EGR czy spalanie by spadło?
> >
> > 2. Gdyby odłączyć poszczególne cylindry to by spalanie spadło?
> >
> >
> > Pozdrawiam
>
> hamuj silnikiem - w ogole silnik nie zuzywa paliwa.
O, o. To ja mam pytanie. Przy sterowanym komputerowo wtrysku jest to
jasne. Gdy samochód ma gaźnik silnik również nie ciągnie paliwa w takim
momencie?
Gdy ma gaźnik z zaworem elektromagnetycznym biegu jałowego, to też nie
zużywa.
Łady i chyba Polonezy miały takie gaźniki.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
14. Data: 2010-03-22 11:01:06
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia paliwa na biegu jałowym
Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>
yabba pisze:
(...)
> Gdy ma gaźnik z zaworem elektromagnetycznym biegu jałowego, to też nie
> zużywa.
> Łady i chyba Polonezy miały takie gaźniki.
Nie pamiętam jak było z Ładami, ale w części Polonezów jak najbardziej
- to ustrojstwo nazywało się ZHS. Bardzo często źle wyregulowane
fabrycznie, o działalności zenexów już nie wspomnę.
-
15. Data: 2010-03-22 11:35:52
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia paliwa na biegu jałowym
Od: Mario <c...@s...onet.pl>
daxus pisze:
> W dniu 21-03-2010 23:10, "Paweł W." pisze:
>> Michał pisze:
>>> Witam
>>>
>>> Jakie są amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia paliwa na biegu
>>> jałowym.
>>>
>>> Moje pomysły:
>>>
>>> 1. Gdyby dołożyć EGR czy spalanie by spadło?
>>
>> A co to takiego?
>>
>>>
>>> 2. Gdyby odłączyć poszczególne cylindry to by spalanie spadło?
>>
>> Z tego co wiem, tak się robi w niektórych V8 i to nie tylko w czasie
>> postoju, ale także w trakcie jazdy, jak tylko nie jest potrzebna duża
>> moc.
>>
>> Pozdrawiam,
>> Paweł W.
>>
> To się nazywa kupić auto z silnikiem na miarę buhahahaha w obecnej
> ofercie na rynku.
> Trza było nie brać samochodu na który kogoś nie stać.
no ale to nie kupującego wina że producent wymyślił takie gówno.
pozdrawiam
mario
-
16. Data: 2010-03-22 11:44:57
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia paliwa na biegu jałowym
Od: "Ghost" <g...@e...pl>
Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:ho65bk$1m8$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "Michał" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> news:ho655d$pq$1@news.onet.pl...
>> Witam
>> Jakie są amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia paliwa na biegu
>> jałowym.
>> Moje pomysły:
>> 1. Gdyby dołożyć EGR czy spalanie by spadło?
>> 2. Gdyby odłączyć poszczególne cylindry to by spalanie spadło?
>> Pozdrawiam
>
> Zgasić silnik.
A co na to utrata wspomagania hamulca i kierownicy i co na najgorsze jej
blokada?
-
17. Data: 2010-03-22 11:54:59
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia paliwa na biegu jałowym
Od: the_foe <t...@w...pl>
W dniu 2010-03-22 08:35, Ghost pisze:
>
> Użytkownik "the_foe" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> news:ho6d9u$9qn$1@news.dialog.net.pl...
>> W dniu 2010-03-21 23:04, Michał pisze:
>
>> Aby go "dolaczyc" do napedu musimy dostosowac bieg i obroty do
>> predkosci kol inaczej mozemy w najlepszym przypadku stracic przyczepnosc.
>
> Wspolczuje, przy kazdej zmianie biegu masz dusze na ramieniu.
a czemu? zmieniajac bieg na wyzszy robisz to z wysokich obrotow
poprzedniego biegu gdzie predkosc jezdna jesta taka sama jak dla biegu
docelowego przy niskich obrotach. Samochod jedze plynnie i nie sposob
sie tu pomylic. Przy zmianie na nizszym odwrotnie - najpierw hamujemy
zmmniejszeniem przepustnicy az obroty spadna do malej wartosci i
wrzucamy nizszy bieg - obroty same wzrosna do bezpiecznego poziomu
(hamowanie silnikiem).
Przy jezdzie z wylaczonym silnikiem - sila pedu - mozna sie pomylic
wrzucajac za niski bieg i/lub ustawiajac zle przepustnice oraz
wysprzeglajac zbyt szybko, szcegolnie na sliskiej nawierzchni mozna
straci przyczepnosc.
--
the_foe
-
18. Data: 2010-03-22 11:57:07
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia paliwa na biegu jałowym
Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>
Użytkownik "Ghost" <g...@e...pl> napisał w wiadomości
news:ho7hoh$bu7$1@mx1.internetia.pl...
> Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> news:ho65bk$1m8$1@news.onet.pl...
>> Użytkownik "Michał" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
>> news:ho655d$pq$1@news.onet.pl...
>>> Witam
>>> Jakie są amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia paliwa na biegu
>>> jałowym.
>>> Moje pomysły:
>>> 1. Gdyby dołożyć EGR czy spalanie by spadło?
>>> 2. Gdyby odłączyć poszczególne cylindry to by spalanie spadło?
>>> Pozdrawiam
>> Zgasić silnik.
> A co na to utrata wspomagania hamulca i kierownicy i co na najgorsze jej
> blokada?
Domyślnie bieg jałowy to użyzwa się podczas postuju, więc najczęsciej w
korku, więc nie jest potrzebne ani wspomaganie kiery ani hamulca.
Sumasumarum nie opłaca się i tak. Chyba ze naprawde długo mamy stać. Innego
sensu ograniczania paliwa w ruchu drogowym na biegu jałowym nie widzę
--
Pozdrawiam
Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)
-
19. Data: 2010-03-22 12:04:40
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia paliwa na biegu jałowym
Od: "Ghost" <g...@e...pl>
Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:ho7ieo$m99$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "Ghost" <g...@e...pl> napisał w wiadomości
> news:ho7hoh$bu7$1@mx1.internetia.pl...
>> Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
>> news:ho65bk$1m8$1@news.onet.pl...
>>> Użytkownik "Michał" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
>>> news:ho655d$pq$1@news.onet.pl...
>>>> Witam
>>>> Jakie są amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia paliwa na biegu
>>>> jałowym.
>>>> Moje pomysły:
>>>> 1. Gdyby dołożyć EGR czy spalanie by spadło?
>>>> 2. Gdyby odłączyć poszczególne cylindry to by spalanie spadło?
>>>> Pozdrawiam
>>> Zgasić silnik.
>> A co na to utrata wspomagania hamulca i kierownicy i co na najgorsze jej
>> blokada?
>
> Domyślnie bieg jałowy to użyzwa się podczas postuju, więc najczęsciej w
> korku, więc nie jest potrzebne ani wspomaganie kiery ani hamulca.
Jest potrzebne. Brak blokady tez bylby przydatny.
-
20. Data: 2010-03-22 12:07:47
Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia paliwa na biegu jałowym
Od: "Ghost" <g...@e...pl>
Użytkownik "the_foe" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
news:ho7ia1$s5h$1@news.dialog.net.pl...
>W dniu 2010-03-22 08:35, Ghost pisze:
>>
>> Użytkownik "the_foe" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
>> news:ho6d9u$9qn$1@news.dialog.net.pl...
>>> W dniu 2010-03-21 23:04, Michał pisze:
>>
>>> Aby go "dolaczyc" do napedu musimy dostosowac bieg i obroty do
>>> predkosci kol inaczej mozemy w najlepszym przypadku stracic
>>> przyczepnosc.
>>
>> Wspolczuje, przy kazdej zmianie biegu masz dusze na ramieniu.
>
> Przy jezdzie z wylaczonym silnikiem - sila pedu - mozna sie pomylic
> wrzucajac za niski bieg i/lub ustawiajac zle przepustnice oraz
> wysprzeglajac zbyt szybko, szcegolnie na sliskiej nawierzchni mozna straci
> przyczepnosc.
Uhm, przy normalnej zmianie tez mozna sie "pomylic".