  • 1. Data: 2013-11-06 19:46:30
    Temat: Alternatywa dla Yamaha TDR 125 czyli co na pierwsze moto? :)
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Tak, tak... Nie sądziłem, że kiedyś zadam to pytanie ale życie mnie
    naprostowało. Na całe szczęście w dość przyjemny sposób albowiem
    zadzwonił właśnie nastoletni siostrzeniec z zapytaniem, co sądzę o
    pomyśle zakupu wzmiankowanej Yamahy.
    Ponieważ nie chcę wyjść na starego pryka (może przez telefon nie
    zauważy, że gada z siwym brodziatym starcem) zmęłłem w ustach
    nieśmiertelne "A nie mówiłem" gdym sobie przypomniał jak doradzałem 3
    lata temu kupno dowolnego motorowera w układzie klasycznego motocykla
    miast ślicznego skuterka. No ale było - minęło... Teraz jest pomysł i
    ja, jako odpowiedzialny wuj muszę się wspiąć na wyżyny dyplomacji, by mu
    wybić z głowy motocykl wymagający prawa jazdy.
    Tu pochwalę się małym sukcesem - na początku rozmowy 15-sto letni
    młodzieniec zarzekł się, że nie planuje robić prawa jazdy A1. Na koniec
    już się zapalił do tego pomysłu ;)
    W każdym razie:
    By móc skutecznie negocjować, potrzebuję informacji o innych motocyklach
    zbliżonych charakterem do rzeczonej TDR, a mających motorowerową
    pojemność silnika.
    Z własnego doświadczenia przychodzi mi na myśli XT50 ale może polecicie
    coś innego?
    Z góry dziękuję za (pod)powiedzi, pozdrrrawiam! :)
    --
    zbigi i stopka zastępcza

  • 2. Data: 2013-11-07 08:21:17
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Wed, 06 Nov 2013 19:46:30 +0100) ktos podajacy sie za zbigi
    wyklawiaturowal co nastepuje:

> [...]
    > pojemność silnika.
    > Z własnego doświadczenia przychodzi mi na myśli XT50 ale może polecicie

    TDR ma ten sam silnik 2T co DT. Wystepowały w pojemnościach 50,80,125 i 175.
    Konstrukcja znana, sprawdzona i tania w eksploatacji.

    Jeśli chłopak nie chce koniecznie 'scigacza' to moim zdaniem lepszym
    rozwiazaniem byłaby DT lub jakieś inne enduro. Myślę, że do nauki dużo
    przyjemniejsze niż 'scigacz' no i w zależności od opon można siać terror w
    mieście albo w krzaczorach.

    Piotr Klimek
    Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
    http://bikepics.com/members/piko/

  • 3. Data: 2013-11-07 12:41:25
    Od: Grzegorz Rogala <a...@s...o2.pl>

    W dniu 06-11-2013 19:46, zbigi pisze:
    [cut]
    > Z własnego doświadczenia przychodzi mi na myśli XT50 ale może polecicie
    > coś innego?
    > Z góry dziękuję za (pod)powiedzi, pozdrrrawiam! :)
    Wlasnie jakby przypadkiem serwisowalismy DT50 z nalepkami Malaguti na
    kolach supermoto.
    sprzet ma 50cc, 2T, lekki, nawet 80km/h jedzie.
    BA! Nawet niezle skreca i niezle hamuje. Takze, zamiast 125 na poczatek
    dla kogos bez A/A1 bedzie chyba jak znalazl.

    --
    pozdr
    Rogal

  • 4. Data: 2013-11-28 23:35:07
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Grzegorz Rogala napisał(a):
> [...]
    > BA! Nawet niezle skreca i niezle hamuje. Takze, zamiast 125 na poczatek
    > dla kogos bez A/A1 bedzie chyba jak znalazl.

    Dzięki za podpowiedzi. :)
    Ale okazałosię, że młodzieniec już w maju może mieć A1, więc pierwej
    namawiam go na prawo jazdy, a w tak zwanym międzyczasie na poszukiwanie
    odpowiedniego motocykiela. Bo na razie przejawia typowe objawy napalenia ;)
    --
    zbigi i stopka zastępcza