-
1. Data: 2017-12-27 08:01:34
Temat: AlphaZero
Od: "M.M." <m...@g...com>
On Sunday, December 24, 2017 at 5:31:59 PM UTC+1, grapeli23 wrote:
> [...]
> Co z tego że biedzisz się nad silnikiem szachowym. Jak googlowe AI po
> zaprzęgnięciu sporej ilości TPU na 5h bije najlepszy silnik szachowy
> Stockfish po tak krótkim treningu.
Tematyka programowania szachów kiedyś bardzo mnie interesowała,
postanowiłem więc założyć powyższym cytatem specjalny wątek - wątpię, ale
może się rozwinie.
Najpierw link
https://chessprogramming.wikispaces.com/AlphaZero
Wynika z tego, że AlphaZero wygrywa także w szachy i to z dobrymi
programami komputerowymi choć warunki gry wzbudzały jakieś
kontrowersje.
Pozdrawiam
-
2. Data: 2017-12-27 08:54:31
Temat: Re: AlphaZero
Od: "M.M." <m...@g...com>
On Wednesday, December 27, 2017 at 8:01:36 AM UTC+1, M.M. wrote:
> On Sunday, December 24, 2017 at 5:31:59 PM UTC+1, grapeli23 wrote:
> > [...]
> > Co z tego że biedzisz się nad silnikiem szachowym. Jak googlowe AI po
> > zaprzęgnięciu sporej ilości TPU na 5h bije najlepszy silnik szachowy
> > Stockfish po tak krótkim treningu.
>
> Tematyka programowania szachów kiedyś bardzo mnie interesowała,
> postanowiłem więc założyć powyższym cytatem specjalny wątek - wątpię, ale
> może się rozwinie.
>
> Najpierw link
> https://chessprogramming.wikispaces.com/AlphaZero
>
> Wynika z tego, że AlphaZero wygrywa także w szachy i to z dobrymi
> programami komputerowymi choć warunki gry wzbudzały jakieś
> kontrowersje.
>
>
> Pozdrawiam
Na szybko wygooglane kontrowersje:
http://www.talkchess.com/forum/viewtopic.php?topic_v
iew=threads&p=745180&t=66121
Pozdrawiam
-
3. Data: 2017-12-27 08:57:30
Temat: Re: AlphaZero
Od: "M.M." <m...@g...com>
On Wednesday, December 27, 2017 at 8:54:32 AM UTC+1, M.M. wrote:
> On Wednesday, December 27, 2017 at 8:01:36 AM UTC+1, M.M. wrote:
> > On Sunday, December 24, 2017 at 5:31:59 PM UTC+1, grapeli23 wrote:
> > > [...]
> > > Co z tego że biedzisz się nad silnikiem szachowym. Jak googlowe AI po
> > > zaprzęgnięciu sporej ilości TPU na 5h bije najlepszy silnik szachowy
> > > Stockfish po tak krótkim treningu.
> >
> > Tematyka programowania szachów kiedyś bardzo mnie interesowała,
> > postanowiłem więc założyć powyższym cytatem specjalny wątek - wątpię, ale
> > może się rozwinie.
> >
> > Najpierw link
> > https://chessprogramming.wikispaces.com/AlphaZero
> >
> > Wynika z tego, że AlphaZero wygrywa także w szachy i to z dobrymi
> > programami komputerowymi choć warunki gry wzbudzały jakieś
> > kontrowersje.
> >
> >
> > Pozdrawiam
>
> Na szybko wygooglane kontrowersje:
>
> http://www.talkchess.com/forum/viewtopic.php?topic_v
iew=threads&p=745180&t=66121
>
> Pozdrawiam
Sorki że na raty, tutaj też ciekawe:
http://www.talkchess.com/forum/viewtopic.php?topic_v
iew=threads&p=743977&t=66062
Pozdrawiam
-
4. Data: 2017-12-29 05:47:19
Temat: Re: AlphaZero
Od: "M.M." <m...@g...com>
On Wednesday, December 27, 2017 at 8:57:32 AM UTC+1, M.M. wrote:
> On Wednesday, December 27, 2017 at 8:54:32 AM UTC+1, M.M. wrote:
> > On Wednesday, December 27, 2017 at 8:01:36 AM UTC+1, M.M. wrote:
> > > On Sunday, December 24, 2017 at 5:31:59 PM UTC+1, grapeli23 wrote:
> > > > [...]
> > > > Co z tego że biedzisz się nad silnikiem szachowym. Jak googlowe AI po
> > > > zaprzęgnięciu sporej ilości TPU na 5h bije najlepszy silnik szachowy
> > > > Stockfish po tak krótkim treningu.
> > >
> > > Tematyka programowania szachów kiedyś bardzo mnie interesowała,
> > > postanowiłem więc założyć powyższym cytatem specjalny wątek - wątpię, ale
> > > może się rozwinie.
> > >
> > > Najpierw link
> > > https://chessprogramming.wikispaces.com/AlphaZero
> > >
> > > Wynika z tego, że AlphaZero wygrywa także w szachy i to z dobrymi
> > > programami komputerowymi choć warunki gry wzbudzały jakieś
> > > kontrowersje.
> > >
> > >
> > > Pozdrawiam
> >
> > Na szybko wygooglane kontrowersje:
> >
> > http://www.talkchess.com/forum/viewtopic.php?topic_v
iew=threads&p=745180&t=66121
> >
> > Pozdrawiam
>
> Sorki że na raty, tutaj też ciekawe:
>
> http://www.talkchess.com/forum/viewtopic.php?topic_v
iew=threads&p=743977&t=66062
>
> Pozdrawiam
I co koledzy, koleżanki? Czyżbym miał niestety rację, że nikt się nie
wypowie? Na pewno zagląda tutaj niejedna osoba mogąca coś interesującego
powiedzieć o programowaniu gier dwuosobowych, o sztucznych sieciach
neuronowych, o uczeniu maszynowym, o TPU i w ogóle o googlowej platformie
do maszynowego uczenia. Można u googla nawet dostać 300USD do wydania
na tej platformie, ale przy rejestracji numer karty trzeba podać.
Wracając do AlphaZero. Program (rzekomo) począwszy od losowego stanu, w ciągu
zaledwie czterech godzin uczenia, osiągnął poziom najlepszego programu
szachowego, a nawet go pokonał w meczu składającym się ze 100 gier. AlphaZero
żadnej gry nie przegrał, większość gier zremisował i niecałe 30 gier wygrał.
Krótki czas uczenia nie imponuje mi. Osobiście, gdy używałem liniowego neuronu,
to szybkie uczenie być może nawet było moim problemem. Mój program, po 2-4
dobach uczenia liniowego neuronu na jednym komputerze, osiągał swoje maksimum
Po dłuższym uczeniu grał gorzej. Imponuje mi to, że udało im się osiągnąć
wysoką jakość gry w oparciu o dużą siec neuronową. Gdy ja próbowałem uczyć
większe sieci, to raczej nie odnosiłem żadnych sukcesów.
Co Wy na to wszystko?
Pozdrawiam
-
5. Data: 2017-12-29 15:03:05
Temat: Re: AlphaZero
Od: fir <p...@g...com>
W dniu piątek, 29 grudnia 2017 05:47:20 UTC+1 użytkownik M.M. napisał:
> On Wednesday, December 27, 2017 at 8:57:32 AM UTC+1, M.M. wrote:
> > On Wednesday, December 27, 2017 at 8:54:32 AM UTC+1, M.M. wrote:
> > > On Wednesday, December 27, 2017 at 8:01:36 AM UTC+1, M.M. wrote:
> > > > On Sunday, December 24, 2017 at 5:31:59 PM UTC+1, grapeli23 wrote:
> > > > > [...]
> > > > > Co z tego że biedzisz się nad silnikiem szachowym. Jak googlowe AI po
> > > > > zaprzęgnięciu sporej ilości TPU na 5h bije najlepszy silnik szachowy
> > > > > Stockfish po tak krótkim treningu.
> > > >
> > > > Tematyka programowania szachów kiedyś bardzo mnie interesowała,
> > > > postanowiłem więc założyć powyższym cytatem specjalny wątek - wątpię, ale
> > > > może się rozwinie.
> > > >
> > > > Najpierw link
> > > > https://chessprogramming.wikispaces.com/AlphaZero
> > > >
> > > > Wynika z tego, że AlphaZero wygrywa także w szachy i to z dobrymi
> > > > programami komputerowymi choć warunki gry wzbudzały jakieś
> > > > kontrowersje.
> > > >
> > > >
> > > > Pozdrawiam
> > >
> > > Na szybko wygooglane kontrowersje:
> > >
> > > http://www.talkchess.com/forum/viewtopic.php?topic_v
iew=threads&p=745180&t=66121
> > >
> > > Pozdrawiam
> >
> > Sorki że na raty, tutaj też ciekawe:
> >
> > http://www.talkchess.com/forum/viewtopic.php?topic_v
iew=threads&p=743977&t=66062
> >
> > Pozdrawiam
>
> I co koledzy, koleżanki? Czyżbym miał niestety rację, że nikt się nie
> wypowie? Na pewno zagląda tutaj niejedna osoba mogąca coś interesującego
> powiedzieć o programowaniu gier dwuosobowych, o sztucznych sieciach
> neuronowych, o uczeniu maszynowym, o TPU i w ogóle o googlowej platformie
> do maszynowego uczenia. Można u googla nawet dostać 300USD do wydania
> na tej platformie, ale przy rejestracji numer karty trzeba podać.
>
> Wracając do AlphaZero. Program (rzekomo) począwszy od losowego stanu, w ciągu
> zaledwie czterech godzin uczenia, osiągnął poziom najlepszego programu
> szachowego, a nawet go pokonał w meczu składającym się ze 100 gier. AlphaZero
> żadnej gry nie przegrał, większość gier zremisował i niecałe 30 gier wygrał.
>
> Krótki czas uczenia nie imponuje mi. Osobiście, gdy używałem liniowego neuronu,
> to szybkie uczenie być może nawet było moim problemem. Mój program, po 2-4
> dobach uczenia liniowego neuronu na jednym komputerze, osiągał swoje maksimum
> Po dłuższym uczeniu grał gorzej. Imponuje mi to, że udało im się osiągnąć
> wysoką jakość gry w oparciu o dużą siec neuronową. Gdy ja próbowałem uczyć
> większe sieci, to raczej nie odnosiłem żadnych sukcesów.
>
>
> Co Wy na to wszystko?
>
> Pozdrawiam
mysle ze wiekszosc ludzi sie tym po prostu nie interesuje... jest wiele tematow w
programowaniu do wyboru a ten jest tez czescia programowania ale malo rzutuje na inne
te bardziej 'wymagane' w ogolnym programowaniu wiec spokojnie mozna sobie
darowac
ale moze kolega pisac.. kto chce sobie przeczyta.. kto chce wlaczy sie do dyskusji,
ja nie widze problemu ale sam
zajmuje sie innymi rzeczami (wczesniej troche winsoka terez troche driverow/WDM
a za jakis czas podejme jeszcze costam nowego..jeszcze nie wiem co trzeba sie
powaznie zastanowic)
-
6. Data: 2017-12-29 15:08:49
Temat: Re: AlphaZero
Od: fir <p...@g...com>
W dniu piątek, 29 grudnia 2017 15:03:07 UTC+1 użytkownik fir napisał:
> W dniu piątek, 29 grudnia 2017 05:47:20 UTC+1 użytkownik M.M. napisał:
> > On Wednesday, December 27, 2017 at 8:57:32 AM UTC+1, M.M. wrote:
> > > On Wednesday, December 27, 2017 at 8:54:32 AM UTC+1, M.M. wrote:
> > > > On Wednesday, December 27, 2017 at 8:01:36 AM UTC+1, M.M. wrote:
> > > > > On Sunday, December 24, 2017 at 5:31:59 PM UTC+1, grapeli23 wrote:
> > > > > > [...]
> > > > > > Co z tego że biedzisz się nad silnikiem szachowym. Jak googlowe AI po
> > > > > > zaprzęgnięciu sporej ilości TPU na 5h bije najlepszy silnik szachowy
> > > > > > Stockfish po tak krótkim treningu.
> > > > >
> > > > > Tematyka programowania szachów kiedyś bardzo mnie interesowała,
> > > > > postanowiłem więc założyć powyższym cytatem specjalny wątek - wątpię, ale
> > > > > może się rozwinie.
> > > > >
> > > > > Najpierw link
> > > > > https://chessprogramming.wikispaces.com/AlphaZero
> > > > >
> > > > > Wynika z tego, że AlphaZero wygrywa także w szachy i to z dobrymi
> > > > > programami komputerowymi choć warunki gry wzbudzały jakieś
> > > > > kontrowersje.
> > > > >
> > > > >
> > > > > Pozdrawiam
> > > >
> > > > Na szybko wygooglane kontrowersje:
> > > >
> > > > http://www.talkchess.com/forum/viewtopic.php?topic_v
iew=threads&p=745180&t=66121
> > > >
> > > > Pozdrawiam
> > >
> > > Sorki że na raty, tutaj też ciekawe:
> > >
> > > http://www.talkchess.com/forum/viewtopic.php?topic_v
iew=threads&p=743977&t=66062
> > >
> > > Pozdrawiam
> >
> > I co koledzy, koleżanki? Czyżbym miał niestety rację, że nikt się nie
> > wypowie? Na pewno zagląda tutaj niejedna osoba mogąca coś interesującego
> > powiedzieć o programowaniu gier dwuosobowych, o sztucznych sieciach
> > neuronowych, o uczeniu maszynowym, o TPU i w ogóle o googlowej platformie
> > do maszynowego uczenia. Można u googla nawet dostać 300USD do wydania
> > na tej platformie, ale przy rejestracji numer karty trzeba podać.
> >
> > Wracając do AlphaZero. Program (rzekomo) począwszy od losowego stanu, w ciągu
> > zaledwie czterech godzin uczenia, osiągnął poziom najlepszego programu
> > szachowego, a nawet go pokonał w meczu składającym się ze 100 gier. AlphaZero
> > żadnej gry nie przegrał, większość gier zremisował i niecałe 30 gier wygrał.
> >
> > Krótki czas uczenia nie imponuje mi. Osobiście, gdy używałem liniowego neuronu,
> > to szybkie uczenie być może nawet było moim problemem. Mój program, po 2-4
> > dobach uczenia liniowego neuronu na jednym komputerze, osiągał swoje maksimum
> > Po dłuższym uczeniu grał gorzej. Imponuje mi to, że udało im się osiągnąć
> > wysoką jakość gry w oparciu o dużą siec neuronową. Gdy ja próbowałem uczyć
> > większe sieci, to raczej nie odnosiłem żadnych sukcesów.
> >
> >
> > Co Wy na to wszystko?
> >
> > Pozdrawiam
>
> mysle ze wiekszosc ludzi sie tym po prostu nie interesuje... jest wiele tematow w
programowaniu do wyboru a ten jest tez czescia programowania ale malo rzutuje na inne
te bardziej 'wymagane' w ogolnym programowaniu wiec spokojnie mozna sobie
> darowac
>
> ale moze kolega pisac.. kto chce sobie przeczyta.. kto chce wlaczy sie do dyskusji,
ja nie widze problemu ale sam
> zajmuje sie innymi rzeczami (wczesniej troche winsoka terez troche driverow/WDM
> a za jakis czas podejme jeszcze costam nowego..jeszcze nie wiem co trzeba sie
powaznie zastanowic)
ps "teoria gier" czy tez "praktyką ai w grach" sie niejako interesuje ale z innego
punktu, bardziej mi pasuje rozkminainie sytuacji gdy mamy dwu graczy i jeden ma
mala druzyne postaci/pionkow drugi tez ma druzyne postaci/pionkow (druzyny moga byc
tez rozne niekoniecznie symetryczne)
rozkmnianie jak napisac kody ai by wynikalo z tego cos ciekawego/jakas ciekawa
gra/zachowanie czy przydatne algorytmy - by mnie interesowalo ale raczej nie powinny
to byc szachy tylko cos lekko bardziej podchodzacego pod prosta gre rpg albo arcade
o ttm bym chetnie pogadal ale ciezko to ugryzc (juz pare razy sie nad tym 'czailem'
ale jakos niewiele z tego jakiegokolwiek konkretu wychodzilo)
-
7. Data: 2017-12-29 19:11:32
Temat: Re: AlphaZero
Od: Roman Tyczka <n...@b...no>
On Fri, 29 Dec 2017 06:08:49 -0800 (PST), fir wrote:
>>> I co koledzy, koleżanki? Czyżbym miał niestety rację, że nikt się nie
>>> wypowie? Na pewno zagląda tutaj niejedna osoba mogąca coś interesującego
>>> powiedzieć o programowaniu gier dwuosobowych, o sztucznych sieciach
>>> neuronowych, o uczeniu maszynowym, o TPU i w ogóle o googlowej platformie
>>> do maszynowego uczenia. Można u googla nawet dostać 300USD do wydania
>>> na tej platformie, ale przy rejestracji numer karty trzeba podać.
>>>
>>> Wracając do AlphaZero. Program (rzekomo) począwszy od losowego stanu, w ciągu
>>> zaledwie czterech godzin uczenia, osiągnął poziom najlepszego programu
>>> szachowego, a nawet go pokonał w meczu składającym się ze 100 gier. AlphaZero
>>> żadnej gry nie przegrał, większość gier zremisował i niecałe 30 gier wygrał.
>>>
>>> Krótki czas uczenia nie imponuje mi. Osobiście, gdy używałem liniowego neuronu,
>>> to szybkie uczenie być może nawet było moim problemem. Mój program, po 2-4
>>> dobach uczenia liniowego neuronu na jednym komputerze, osiągał swoje maksimum
>>> Po dłuższym uczeniu grał gorzej. Imponuje mi to, że udało im się osiągnąć
>>> wysoką jakość gry w oparciu o dużą siec neuronową. Gdy ja próbowałem uczyć
>>> większe sieci, to raczej nie odnosiłem żadnych sukcesów.
>>>
>>>
>>> Co Wy na to wszystko?
>>>
>>> Pozdrawiam
>>
>> mysle ze wiekszosc ludzi sie tym po prostu nie interesuje... jest wiele tematow w
programowaniu do wyboru a ten jest tez czescia programowania ale malo rzutuje na inne
te bardziej 'wymagane' w ogolnym programowaniu wiec spokojnie mozna sobie
>> darowac
>>
>> ale moze kolega pisac.. kto chce sobie przeczyta.. kto chce wlaczy sie do
dyskusji, ja nie widze problemu ale sam
>> zajmuje sie innymi rzeczami (wczesniej troche winsoka terez troche driverow/WDM
>> a za jakis czas podejme jeszcze costam nowego..jeszcze nie wiem co trzeba sie
powaznie zastanowic)
>
> ps "teoria gier" czy tez "praktyką ai w grach" sie niejako interesuje ale z innego
> punktu, bardziej mi pasuje rozkminainie sytuacji gdy mamy dwu graczy i jeden ma
> mala druzyne postaci/pionkow drugi tez ma druzyne postaci/pionkow (druzyny moga byc
tez rozne niekoniecznie symetryczne)
>
> rozkmnianie jak napisac kody ai by wynikalo z tego cos ciekawego/jakas ciekawa
gra/zachowanie czy przydatne algorytmy - by mnie interesowalo ale raczej nie powinny
to byc szachy tylko cos lekko bardziej podchodzacego pod prosta gre rpg albo arcade
>
> o ttm bym chetnie pogadal ale ciezko to ugryzc (juz pare razy sie nad tym 'czailem'
ale jakos niewiele z tego jakiegokolwiek konkretu wychodzilo)
twoje sockety, winapi i rpgi są przy tym o czym pisze MM mniej więcej tak
ciekawe i skomplikowane jak taczka jednokołowa z ogumieniem pełnym obok
bolida formuły 1.
--
pozdrawiam
Roman Tyczka
-
8. Data: 2017-12-29 20:12:17
Temat: Re: AlphaZero
Od: fir <p...@g...com>
W dniu piątek, 29 grudnia 2017 19:11:36 UTC+1 użytkownik Roman Tyczka napisał:
> On Fri, 29 Dec 2017 06:08:49 -0800 (PST), fir wrote:
>
> >>> I co koledzy, koleżanki? Czyżbym miał niestety rację, że nikt się nie
> >>> wypowie? Na pewno zagląda tutaj niejedna osoba mogąca coś interesującego
> >>> powiedzieć o programowaniu gier dwuosobowych, o sztucznych sieciach
> >>> neuronowych, o uczeniu maszynowym, o TPU i w ogóle o googlowej platformie
> >>> do maszynowego uczenia. Można u googla nawet dostać 300USD do wydania
> >>> na tej platformie, ale przy rejestracji numer karty trzeba podać.
> >>>
> >>> Wracając do AlphaZero. Program (rzekomo) począwszy od losowego stanu, w ciągu
> >>> zaledwie czterech godzin uczenia, osiągnął poziom najlepszego programu
> >>> szachowego, a nawet go pokonał w meczu składającym się ze 100 gier. AlphaZero
> >>> żadnej gry nie przegrał, większość gier zremisował i niecałe 30 gier wygrał.
> >>>
> >>> Krótki czas uczenia nie imponuje mi. Osobiście, gdy używałem liniowego neuronu,
> >>> to szybkie uczenie być może nawet było moim problemem. Mój program, po 2-4
> >>> dobach uczenia liniowego neuronu na jednym komputerze, osiągał swoje maksimum
> >>> Po dłuższym uczeniu grał gorzej. Imponuje mi to, że udało im się osiągnąć
> >>> wysoką jakość gry w oparciu o dużą siec neuronową. Gdy ja próbowałem uczyć
> >>> większe sieci, to raczej nie odnosiłem żadnych sukcesów.
> >>>
> >>>
> >>> Co Wy na to wszystko?
> >>>
> >>> Pozdrawiam
> >>
> >> mysle ze wiekszosc ludzi sie tym po prostu nie interesuje... jest wiele tematow
w programowaniu do wyboru a ten jest tez czescia programowania ale malo rzutuje na
inne te bardziej 'wymagane' w ogolnym programowaniu wiec spokojnie mozna sobie
> >> darowac
> >>
> >> ale moze kolega pisac.. kto chce sobie przeczyta.. kto chce wlaczy sie do
dyskusji, ja nie widze problemu ale sam
> >> zajmuje sie innymi rzeczami (wczesniej troche winsoka terez troche driverow/WDM
> >> a za jakis czas podejme jeszcze costam nowego..jeszcze nie wiem co trzeba sie
powaznie zastanowic)
> >
> > ps "teoria gier" czy tez "praktyką ai w grach" sie niejako interesuje ale z
innego
> > punktu, bardziej mi pasuje rozkminainie sytuacji gdy mamy dwu graczy i jeden ma
> > mala druzyne postaci/pionkow drugi tez ma druzyne postaci/pionkow (druzyny moga
byc tez rozne niekoniecznie symetryczne)
> >
> > rozkmnianie jak napisac kody ai by wynikalo z tego cos ciekawego/jakas ciekawa
gra/zachowanie czy przydatne algorytmy - by mnie interesowalo ale raczej nie powinny
to byc szachy tylko cos lekko bardziej podchodzacego pod prosta gre rpg albo arcade
> >
> > o ttm bym chetnie pogadal ale ciezko to ugryzc (juz pare razy sie nad tym
'czailem' ale jakos niewiele z tego jakiegokolwiek konkretu wychodzilo)
>
> twoje sockety, winapi i rpgi są przy tym o czym pisze MM mniej więcej tak
> ciekawe i skomplikowane jak taczka jednokołowa z ogumieniem pełnym obok
> bolida formuły 1.
>
mysle ze tak sie wlasnie moze wydawac idiotom (i to jest odzielny problem ze ci
idioci pozniej czestują mnie swoimi wizjami
bez pytania czy jestem nimi zainteresowany, jeszcze jeden taki komentarz i kolege
jakos odfiltruje mimo ze nie mam sprzetowego filtra
)
-
9. Data: 2017-12-29 20:17:19
Temat: Re: AlphaZero
Od: fir <p...@g...com>
W dniu piątek, 29 grudnia 2017 20:12:19 UTC+1 użytkownik fir napisał:
> W dniu piątek, 29 grudnia 2017 19:11:36 UTC+1 użytkownik Roman Tyczka napisał:
> > On Fri, 29 Dec 2017 06:08:49 -0800 (PST), fir wrote:
> >
> > >>> I co koledzy, koleżanki? Czyżbym miał niestety rację, że nikt się nie
> > >>> wypowie? Na pewno zagląda tutaj niejedna osoba mogąca coś interesującego
> > >>> powiedzieć o programowaniu gier dwuosobowych, o sztucznych sieciach
> > >>> neuronowych, o uczeniu maszynowym, o TPU i w ogóle o googlowej platformie
> > >>> do maszynowego uczenia. Można u googla nawet dostać 300USD do wydania
> > >>> na tej platformie, ale przy rejestracji numer karty trzeba podać.
> > >>>
> > >>> Wracając do AlphaZero. Program (rzekomo) począwszy od losowego stanu, w ciągu
> > >>> zaledwie czterech godzin uczenia, osiągnął poziom najlepszego programu
> > >>> szachowego, a nawet go pokonał w meczu składającym się ze 100 gier. AlphaZero
> > >>> żadnej gry nie przegrał, większość gier zremisował i niecałe 30 gier wygrał.
> > >>>
> > >>> Krótki czas uczenia nie imponuje mi. Osobiście, gdy używałem liniowego
neuronu,
> > >>> to szybkie uczenie być może nawet było moim problemem. Mój program, po 2-4
> > >>> dobach uczenia liniowego neuronu na jednym komputerze, osiągał swoje maksimum
> > >>> Po dłuższym uczeniu grał gorzej. Imponuje mi to, że udało im się osiągnąć
> > >>> wysoką jakość gry w oparciu o dużą siec neuronową. Gdy ja próbowałem uczyć
> > >>> większe sieci, to raczej nie odnosiłem żadnych sukcesów.
> > >>>
> > >>>
> > >>> Co Wy na to wszystko?
> > >>>
> > >>> Pozdrawiam
> > >>
> > >> mysle ze wiekszosc ludzi sie tym po prostu nie interesuje... jest wiele
tematow w programowaniu do wyboru a ten jest tez czescia programowania ale malo
rzutuje na inne te bardziej 'wymagane' w ogolnym programowaniu wiec spokojnie mozna
sobie
> > >> darowac
> > >>
> > >> ale moze kolega pisac.. kto chce sobie przeczyta.. kto chce wlaczy sie do
dyskusji, ja nie widze problemu ale sam
> > >> zajmuje sie innymi rzeczami (wczesniej troche winsoka terez troche
driverow/WDM
> > >> a za jakis czas podejme jeszcze costam nowego..jeszcze nie wiem co trzeba sie
powaznie zastanowic)
> > >
> > > ps "teoria gier" czy tez "praktyką ai w grach" sie niejako interesuje ale z
innego
> > > punktu, bardziej mi pasuje rozkminainie sytuacji gdy mamy dwu graczy i jeden ma
> > > mala druzyne postaci/pionkow drugi tez ma druzyne postaci/pionkow (druzyny moga
byc tez rozne niekoniecznie symetryczne)
> > >
> > > rozkmnianie jak napisac kody ai by wynikalo z tego cos ciekawego/jakas ciekawa
gra/zachowanie czy przydatne algorytmy - by mnie interesowalo ale raczej nie powinny
to byc szachy tylko cos lekko bardziej podchodzacego pod prosta gre rpg albo arcade
> > >
> > > o ttm bym chetnie pogadal ale ciezko to ugryzc (juz pare razy sie nad tym
'czailem' ale jakos niewiele z tego jakiegokolwiek konkretu wychodzilo)
> >
> > twoje sockety, winapi i rpgi są przy tym o czym pisze MM mniej więcej tak
> > ciekawe i skomplikowane jak taczka jednokołowa z ogumieniem pełnym obok
> > bolida formuły 1.
> >
>
> mysle ze tak sie wlasnie moze wydawac idiotom (i to jest odzielny problem ze ci
idioci pozniej czestują mnie swoimi wizjami
> bez pytania czy jestem nimi zainteresowany, jeszcze jeden taki komentarz i kolege
jakos odfiltruje mimo ze nie mam sprzetowego filtra
> )
po zastanowieniu i po poczytaniu tutejszego bydla postanowilem znowu zniknac z tej
grupy - poziom jest tu o wiele zbyt niski
by moc to zdzierzyc nawet żartem... good bye, moze zjrze za pol roku
-
10. Data: 2017-12-29 20:49:13
Temat: Re: AlphaZero
Od: "AK" <n...@n...net>
Użytkownik "fir" <p...@g...com> napisał:
> po zastanowieniu i po poczytaniu tutejszego bydla postanowilem znowu zniknac z tej
grupy -
> poziom jest tu o wiele zbyt niski by moc to zdzierzyc nawet żartem... good bye,
moze zjrze za pol
> roku
Mam nadzieje, ze ci zakało nap..ą wreszcie pod jakimś Borodino i zapuszkuja na zawsze
na jakiejś
Elbie..
AK