-
1. Data: 2019-09-11 17:06:00
Temat: Algorytm skręcania w prawo
Od: Bolko <s...@g...com>
Prosze o algorytm skręcania z drogi głównej w prawo w
drogę podporządkowaną
Dodatkowe utrudnienie to równolegle do drogi głównej idzie
ścieżka rowerowa która przecina pod kątem prostym drogę poporządkowaną.
ps
Kolejny raz dzisiaj o mało brakowało
duży poranny ruch w Krakowie plus skręt w prawo pod kątem prostym
wiec prędkości oscylujące wokół 10 km/h
a i tak mało brakowało
-
2. Data: 2019-09-11 17:18:40
Temat: Re: Algorytm skręcania w prawo
Od: s...@g...com
W dniu środa, 11 września 2019 10:06:02 UTC-5 użytkownik Bolko napisał:
> Prosze o algorytm skręcania z drogi głównej w prawo w
> drogę podporządkowaną
> Dodatkowe utrudnienie to równolegle do drogi głównej idzie
> ścieżka rowerowa która przecina pod kątem prostym drogę poporządkowaną.
>
>
Rowerzysta powinien zwolnic przecinajac droge nawet jadac po sciezce.
Tego ci pewnie brakuje.
Bo reszta pytania jest oczywista.
Ale jak chcesz to prosze:
-zalozenie jest takie ze z drogi nie widac ani poprzecznej drogi ani poprzecznej
sciezki rowerowej.
1. Dojezdzamy przodem samochodu do krawedzi sciezki.
2. powoli wjezdzamy na sciezke.
3. punkty 1+2 powinny trwac okolo 3-5sekund
4. jak widac nadjezdzajacego rowerzyste to cofamy zeby mogl przejechac
5. jak droga dla rowerow jest pusta powtarzamy punkt 4 w kontekscie drogi glownej.
6. Jak podczas punktu 5 nadjedzie rowerzysta to wracamy do punktu 4.
Nie rozdrabialem sie na wiecej szczegolow. Jak tam jest tez przejscie dla pieszych to
trzeba dodac punkty przed #1.
Do sprawnego dzialania tego algorytmu trzeba wspolpracy rowerowca jak i tego co
jedzie za samochodem. Bo jak rowerowiec jedzie bez patrzenia bo ma pierwszenstwo to
sie przejechac nie da. A jak ten z tylu podjedzie pod zderzak to nie ma gdzie cofnac.
Efekt jest durny ale tak sie powinno robic, bo drogi sa zle projektowane. A obstawiam
ze bedzie gorzej bo dojda hulajnogi.
PS.
Opisany algorytm dziala w usa. Tak trzeba tam jezdzic i tak ludzie jezdza.
-
3. Data: 2019-09-11 17:19:46
Temat: Re: Algorytm skręcania w prawo
Od: s...@g...com
W dniu środa, 11 września 2019 10:18:42 UTC-5 użytkownik s...@g...com napisał:
> W dniu środa, 11 września 2019 10:06:02 UTC-5 użytkownik Bolko napisał:
> > Prosze o algorytm skręcania z drogi głównej w prawo w
> > drogę podporządkowaną
> > Dodatkowe utrudnienie to równolegle do drogi głównej idzie
> > ścieżka rowerowa która przecina pod kątem prostym drogę poporządkowaną.
> >
> >
Korekta, opisalem wyjazd z tej podporzadkowanej. Ale konkluzja w sumie ta sama,
rowerowiec powinien wspolpracowac.
> Rowerzysta powinien zwolnic przecinajac droge nawet jadac po sciezce.
>
> Tego ci pewnie brakuje.
>
> Bo reszta pytania jest oczywista.
>
> Ale jak chcesz to prosze:
> -zalozenie jest takie ze z drogi nie widac ani poprzecznej drogi ani poprzecznej
sciezki rowerowej.
>
> 1. Dojezdzamy przodem samochodu do krawedzi sciezki.
> 2. powoli wjezdzamy na sciezke.
> 3. punkty 1+2 powinny trwac okolo 3-5sekund
> 4. jak widac nadjezdzajacego rowerzyste to cofamy zeby mogl przejechac
> 5. jak droga dla rowerow jest pusta powtarzamy punkt 4 w kontekscie drogi glownej.
> 6. Jak podczas punktu 5 nadjedzie rowerzysta to wracamy do punktu 4.
>
> Nie rozdrabialem sie na wiecej szczegolow. Jak tam jest tez przejscie dla pieszych
to trzeba dodac punkty przed #1.
>
> Do sprawnego dzialania tego algorytmu trzeba wspolpracy rowerowca jak i tego co
jedzie za samochodem. Bo jak rowerowiec jedzie bez patrzenia bo ma pierwszenstwo to
sie przejechac nie da. A jak ten z tylu podjedzie pod zderzak to nie ma gdzie cofnac.
>
> Efekt jest durny ale tak sie powinno robic, bo drogi sa zle projektowane. A
obstawiam ze bedzie gorzej bo dojda hulajnogi.
>
> PS.
> Opisany algorytm dziala w usa. Tak trzeba tam jezdzic i tak ludzie jezdza.
-
4. Data: 2019-09-11 17:21:01
Temat: Re: Algorytm skręcania w prawo
Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>
Bolko w
<news:48d5c85e-595d-47e7-a78f-b5063a63a8c5@googlegro
ups.com>:
> Prosze o algorytm skręcania z drogi głównej w prawo w
> drogę podporządkowaną
> Dodatkowe utrudnienie to równolegle do drogi głównej idzie
> ścieżka rowerowa która przecina pod kątem prostym drogę poporządkowaną.
1. kierunkowskaz
2. upewnienie się że można
3. jeszcze jedno upewnienie się
4. skręt z zachowaniem odpowiedniej ostrożności
albo
1. włączenie wycieraczek
2. zamknięcie oczu
3. alleluja i skręt w prawo
--
'Tom N'
-
5. Data: 2019-09-11 17:21:19
Temat: Re: Algorytm skręcania w prawo
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:48d5c85e-595d-47e7-a78f-b5063a63a8c5@go
oglegroups.com...
>Prosze o algorytm skręcania z drogi głównej w prawo w
>drogę podporządkowaną
>Dodatkowe utrudnienie to równolegle do drogi głównej idzie
>ścieżka rowerowa która przecina pod kątem prostym drogę
>poporządkowaną.
No jak to jaki ? Przed wjazdem na DDR upewniasz sie, ze nie leci nia
rowerzysta :-P
>ps
>Kolejny raz dzisiaj o mało brakowało
>duży poranny ruch w Krakowie plus skręt w prawo pod kątem prostym
>wiec prędkości oscylujące wokół 10 km/h
>a i tak mało brakowało
Tak sie to robi we Wroclawiu
https://www.youtube.com/watch?v=jP056IakIl8
IMO - trzeba rowerzystom tego zabronic :-)
J.
-
6. Data: 2019-09-11 17:54:21
Temat: Re: Algorytm skręcania w prawo
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 11.09.2019 o 17:06, Bolko pisze:
> duży poranny ruch w Krakowie plus skręt w prawo pod kątem prostym
> wiec prędkości oscylujące wokół 10 km/h
> a i tak mało brakowało
Jak 10/h to po prostu łeb w prawo/tył. A jak 70km/h towcześniej patrzysz
czy kogoś na ścieżce nie wyprzedzasz.
Wiem, że w praktyce to kłopotliwe, ale się da. Ja też często paxa pytam
(ale tylko tych co ich znam i wiem, ze wiedzą o co chodzi).
Drogi do sukcesu są dwie - albo wiesz, że tam może być rowerant i wtedy
raczej ogarniesz, albo nie wiesz i ogarnie to rowerant (w mojej ankiecie
wśród znajomych 2 stwierdziło, ze uważa, 6 że rowerzyści po prostu w
nich nie wjeżdzają).
Żeby się pieprznąć trzeba zbiegu okoliczności w postaci nieuważnego
kierowcy i nieuważnego (albo walczącego) rowerzysty. No i pecha. Więc
zazwyczaj kończy się szczęśliwe.
--
Shrek
-
7. Data: 2019-09-11 19:54:28
Temat: Re: Algorytm skręcania w prawo
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello J.F.,
Wednesday, September 11, 2019, 5:21:19 PM, you wrote:
[...]
> Tak sie to robi we Wroclawiu
> https://www.youtube.com/watch?v=jP056IakIl8
> IMO - trzeba rowerzystom tego zabronic :-)
Było zabronione to postarali się o usunięcie, samobójcy.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
8. Data: 2019-09-11 20:39:27
Temat: Re: Algorytm skręcania w prawo
Od: s...@g...com
W dniu środa, 11 września 2019 10:23:59 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
> Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:48d5c85e-595d-47e7-a78f-b5063a63a8c5@go
oglegroups.com...
> >Prosze o algorytm skręcania z drogi głównej w prawo w
> >drogę podporządkowaną
> >Dodatkowe utrudnienie to równolegle do drogi głównej idzie
> >ścieżka rowerowa która przecina pod kątem prostym drogę
> >poporządkowaną.
>
> No jak to jaki ? Przed wjazdem na DDR upewniasz sie, ze nie leci nia
> rowerzysta :-P
>
> >ps
> >Kolejny raz dzisiaj o mało brakowało
> >duży poranny ruch w Krakowie plus skręt w prawo pod kątem prostym
> >wiec prędkości oscylujące wokół 10 km/h
> >a i tak mało brakowało
>
> Tak sie to robi we Wroclawiu
> https://www.youtube.com/watch?v=jP056IakIl8
>
> IMO - trzeba rowerzystom tego zabronic :-)
>
IMHO - trzeba. Nie ironicznie. To jest durne. No, albo przerobic skrzyzowanie zeby
nie bylo jak jest i zeby wymuszalo ustapienie pierwszenstwa.
-
9. Data: 2019-09-11 22:06:39
Temat: Re: Algorytm skręcania w prawo
Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>
RoMan Mandziejewicz w
<news:8756240793$20190911195429@squadack.com>:
> Hello J.F.,
> Wednesday, September 11, 2019, 5:21:19 PM, you wrote:
>> Tak sie to robi we Wroclawiu
>> https://www.youtube.com/watch?v=jP056IakIl8
>> IMO - trzeba rowerzystom tego zabronic :-)
> Było zabronione to postarali się o usunięcie, samobójcy.
Poszli dalej, i teraz na przejeździe maja pierwszeństwo...
Tylko, ze jak zwykle cierpią malutcy, którym decydenci wmówili, że tak
będzie najlepiej...
Jest w DC taka ulica: Polska, przebiega pod TS -- ile ja się tam naoglądałem
leżących pedalarzy, po zmianie przepisów...
Dla ułatwienia: <https://goo.gl/maps/sHQ9e2NpkH5cjbKv8>
Najciekawsze jest to skręcenie tuż przed jezdnią, niby ma wyhamować
pedalarza, ale tak na prawdę wprowadza w błąd kierującego, i skraca drogę
hamowania, samochodem.
Autobusy miejskie, 919, i inne "profesjonalne" często stały, a obok leżał
rower...
--
'Tom N'
-
10. Data: 2019-09-11 23:59:53
Temat: Re: Algorytm skręcania w prawo
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Bolko s...@g...com ...
> Prosze o algorytm skręcania z drogi głównej w prawo w
> drogę podporządkowaną
> Dodatkowe utrudnienie to równolegle do drogi głównej idzie
> ścieżka rowerowa która przecina pod kątem prostym drogę poporządkowaną.
>
> ps
> Kolejny raz dzisiaj o mało brakowało
>
> duży poranny ruch w Krakowie plus skręt w prawo pod kątem prostym
> wiec prędkości oscylujące wokół 10 km/h
> a i tak mało brakowało
Jo odpowiednio wczesniej obserwuje droge rowerowa bo w busie w czasie
samego skretu nie mam szans zobaczyc bo w niewielu miejscach jestem w
stanie sie az tak złamać.
Czasami sam sie zastanawiam czy lepiej skrecac wolno dajac rowerzyscie
czas na zauwazenie mnie czy lepiej szybko liczac na to ze to co widziałem
w lusterkach jeszcze przed skretem bedzie sytuacja aktualna juz w czasie
skretu...
Ale nie mam złudzen - jak rowerzysta bedzie chciał we mnie wjechac to
wjedzie...
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Jaki jest szczyt odwagi???
Chodzić w turbanie na Manhatanie :-))