  • 11. Data: 2011-02-02 09:55:35
    Temat: Re: Alfa 159 - turbina
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    Użytkownik "Kenjiro" <k...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:ii8mm7$4pr$1@sunflower.man.poznan.pl...
    > Witam!
    >
    > Mam takie pytanie, przymierzam się do zakupu 159, ale będzie
    > to ze względów finansowych jakiś taki model z 2007/8 z przebiegiem ponad
    > 100 tys. Nie miałem nigdy diesla i niepokoi mnie trochę kwestia tej
    > turbiny. Jak to z tym jest? Słyszałem, że to cholernie kosztowne, ale nie
    > musi takie być, jeśli się turbinę regeneruje.
    > Czy warsztat jest w stanie stwierdzić, w jakim stanie jest turbina?
    > Jak objawia się w czasie jazdy fakt, że coś jest z nią już nie tak?
    >
    > Sorry za laickie pytania:)

    Z jakim silnikiem chcesz kupić tą alfę?
    Naprawa turbiny wobec innych rzeczy jakie mogą się drogo popsuć w dieslu to
    naprawdę nie jest duży problem. Dochodzi koło dwumasowe, filtr cząsteczek
    stałych (FAP/DPF), wtryskiwacze, z takich drogich i nierzadkich niestety
    spraw.
    Moim zdaniem turbiny nie warto regenerować, ani kupować używanej. Używane to
    przeważnie te, których regeneracja nie za bardzo się udała, a dobrze
    zregenerować też nie jest łatwo i mało kto to umie, wymiana na nową to
    pewnie ze 3000 kosztuje.
    Jak turbina mocno bierze olej lub wyje jak syrena podczas przyspieszania to
    znaczy, że juz najwyższy czas na wymianę. Zbadanie stanu polega zwykle na
    zbadaniu ciśnienia doładowania i zależności doładowania od obrotów (próba
    dynamiczna, zebranie logów podczas jazdy)

  • 12. Data: 2011-02-02 09:58:35
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    > Pad turbiny przy 100 to strasznie męczony musiał by być ten wózek
    > Alfa 156 2.4JTD z nakręconym 200kkm i turbina śmigała spokojne.

    Tyle, że lekko ponad 100 to ten wózek ma na liczniku, a ile w rzeczywistości
    to pewnie nie wiadomo. :)

  • 13. Data: 2011-02-02 12:20:30
    Od: Andrzej Kaźmierczak <a...@z...bydgoszcz.pl>

    Znajomy serwis
    > wysyła turbiny wyłącznie do jednego kolesia, gdzieś na Pomorze, bo
    > wszystkie inne "regeneracje" były gówno warte.

    może lekko OT , ale ciekawbyłbym dokąd - bo moje Bydgoskie doświadczenia
    sa niestety podobne do ""

    pozdrawiam

    Andrzej

  • 14. Data: 2011-02-02 14:39:45
    Od: "kml" <f...@g...lp>

    Użytkownik "Andrzej Kaźmierczak" <a...@z...bydgoszcz.pl> napisał w
    wiadomości news:iibf2j$9kv$1@mx1.internetia.pl...

    > może lekko OT , ale ciekawbyłbym dokąd - bo moje Bydgoskie doświadczenia
    > sa niestety podobne do ""

    Nie dopytywałem się, ale z tego co mówili to zakład znany. W wAw próbowali u
    2 czy 3 magików i dali sobie spokój.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 15. Data: 2011-02-07 16:18:19
    Od: PARADA OSZUSTÓW <p...@g...com.pl>

    W dniu 2011-02-01 11:18, Kenjiro pisze:
> [...]
    > Czy warsztat jest w stanie stwierdzić, w jakim stanie jest turbina?
    > Jak objawia się w czasie jazdy fakt, że coś jest z nią już nie tak?

    zapytam wprost - po chuj Ci alfa romeo??
    --
    P arada
    O szustów