eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAkumulator? Padł czy coś jeszcze?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 53

  • 41. Data: 2014-01-23 23:55:40
    Temat: Re: Akumulator? Padł czy coś jeszcze?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 23 Jan 2014 22:24:01 +0100, pasatona napisał(a):
    >> Jak aku rozladowane calkiem, to cos tam laduje.
    >> Ale kolega wczesniej dobrze napisal - naladowane aku ma 2.1V na ogniwo,
    >> czyli 12.6 na cele.
    >> Powiedzialbym nawet ze 2.2/13.2.
    >> 12V naladuje tylko czesciowo. A jak juz ladowac, to lepiej do pelna.
    >> No i przy 12V prad maly, to i ladowanie dlugo trwa.

    P.S. wlasnie sobie sprawdzilem naladowany aku, po paru godzinach
    odpoczynku - 13.03V.
    A moze nawet 13.39, bo tyle pokazuje drugi miernik :-)

    > kiedyś ładowałem całkiem rozładowany aku z kia picanto
    > tam siedzi coś małego typu 35Ah albo i nawet mniej
    > był totalnie rozładowany, ledwie żarzyła lampka w podsufitce.
    > jedyne co miałem to zasilacz do rutera 9V 1A. Podłączyłem
    > go na cały dzień i całą noc, rano auto odpaliło na dotyk.

    I znow wracamy do oscyloskopu - ten zasilacz zapewne nie byl 9V
    stabilizowane, tylko pulsujace i szczyty mialy wyzej.
    9V to jest akumulator bardzo rozladowany i watpie zeby cos uruchomil.

    J.


  • 42. Data: 2014-01-24 00:08:57
    Temat: Re: Akumulator? Padł czy coś jeszcze?
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 23 Jan 2014 23:55:40 +0100, J.F. wrote:

    > P.S. wlasnie sobie sprawdzilem naladowany aku, po paru godzinach
    > odpoczynku - 13.03V.
    > A moze nawet 13.39, bo tyle pokazuje drugi miernik :-)

    Czas zmienić miernik ;) A tak serio, napięcie na w pełni naładowanym
    akumulatorze powinno dość szybko spaść do okolic 2,200V a celę/13.200V na
    akumulator. A później powoli jeszcze do 2,105V. W zasadzie po nocy
    powinno miernik powinien wskazywać te 12,6V

    Tomek


  • 43. Data: 2014-01-24 00:59:43
    Temat: Re: Akumulator? Padł czy coś jeszcze?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 23 Jan 2014 23:08:57 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):
    > On Thu, 23 Jan 2014 23:55:40 +0100, J.F. wrote:
    >> P.S. wlasnie sobie sprawdzilem naladowany aku, po paru godzinach
    >> odpoczynku - 13.03V.
    >> A moze nawet 13.39, bo tyle pokazuje drugi miernik :-)
    >
    > Czas zmienić miernik ;)

    Tylko ktory ? :-)

    No dobra, ten drugi kosztowal 12zl :-)

    > A tak serio, napięcie na w pełni naładowanym
    > akumulatorze powinno dość szybko spaść do okolic 2,200V a celę/13.200V na
    > akumulator. A później powoli jeszcze do 2,105V. W zasadzie po nocy
    > powinno miernik powinien wskazywać te 12,6V

    Minelo ok 15h od wylaczenia prostownika.


    J.


  • 44. Data: 2014-01-24 03:06:00
    Temat: Re: Akumulator? Padł czy coś jeszcze?
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>


    Użytkownik "Tomasz Stiller" <k...@l...eu.org>

    >> Moze niefortunnie to napisal ale IMO nie wyciagal akumulatora zeby
    >> uruchamiac z niego inny samochod tylko podpial sie do innego samochodu
    >> kablami ale uruchomic sie nie dalo.
    >
    > Dla mnie "podpiłem akumulator kablami do innego auta" brzmi dość
    > jednoznacznie - ale może autor nam wyjaśni o co mu chodziło? :)

    Dla mnie też: niczego nie wyjmował tylko kabla użył.


  • 45. Data: 2014-01-24 11:22:40
    Temat: Re: Akumulator? Padł czy coś jeszcze?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Thursday, January 23, 2014, 11:55:40 PM, you wrote:

    >>> Jak aku rozladowane calkiem, to cos tam laduje.
    >>> Ale kolega wczesniej dobrze napisal - naladowane aku ma 2.1V na ogniwo,
    >>> czyli 12.6 na cele.
    >>> Powiedzialbym nawet ze 2.2/13.2.
    >>> 12V naladuje tylko czesciowo. A jak juz ladowac, to lepiej do pelna.
    >>> No i przy 12V prad maly, to i ladowanie dlugo trwa.
    > P.S. wlasnie sobie sprawdzilem naladowany aku, po paru godzinach
    > odpoczynku - 13.03V.
    > A moze nawet 13.39, bo tyle pokazuje drugi miernik :-)

    Wymień baterię w drugim mierniku. Jak nie pomoże to w pierwszym. A jak
    to też nie pomoże to wyrzuć oba i kup nowy :P

    >> kiedyś ładowałem całkiem rozładowany aku z kia picanto
    >> tam siedzi coś małego typu 35Ah albo i nawet mniej
    >> był totalnie rozładowany, ledwie żarzyła lampka w podsufitce.
    >> jedyne co miałem to zasilacz do rutera 9V 1A. Podłączyłem
    >> go na cały dzień i całą noc, rano auto odpaliło na dotyk.
    > I znow wracamy do oscyloskopu - ten zasilacz zapewne nie byl 9V
    > stabilizowane, tylko pulsujace i szczyty mialy wyzej.
    > 9V to jest akumulator bardzo rozladowany i watpie zeby cos uruchomil.

    Od lat stosuję transformatory 9V (np. TS15/29) do budowy najprostszych
    zasilaczy buforowych z małymi akumulatorami 12V. Po prostu
    transformator i mostek. Po całkowitym naładowaniu na wyjściu nie
    przekracza 15V. Ale pełne naładowanie jest bardzo powolne.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 46. Data: 2014-01-24 11:53:10
    Temat: Re: Akumulator? Padł czy coś jeszcze?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-01-23 23:34, k...@g...com pisze:
    > W dniu czwartek, 23 stycznia 2014 22:59:01 UTC+1 użytkownik RoMan Mandziejewicz
    napisał:
    >> Hello pasatona,
    >>
    >>
    >>
    >> Thursday, January 23, 2014, 8:02:48 PM, you wrote:
    >>
    >>
    >>
    >>>> ps. Jak wcześniej rzadko jeździłem (przerwy po 2-3 tygodnie) to też silnik
    >>
    >>>> nie startował ale po podpięciu pod inny akumulator wszystko ruszało.
    >>
    >>> czytam ten wątek i mnie mdli,
    >>
    >>> twierdzicie, że napiecie na klemach aku wynoszące 12V nie będzie go
    >>
    >>> ładowało??
    >>
    >>
    >>
    >> Napięcie poniżej SEM ogniwa to za mało, żeby ładować. Nawet bardzo
    >>
    >> wymęczony akumulator bardzo szybko osiągaa te 12V i gdybyś nie miał
    >>
    >> możliwości podniesienia wyżej, to z ładowania nici.
    >>
    >>
    >>
    >>> niech tu się odezwie autorytet w dziedzinie elektryki bo słabo mi...
    >>
    >>> i brak sił na tłumaczenie
    >>
    >>
    >>
    >> Tłumacz.
    >>
    >>
    >>
    >> --
    >>
    >> Best regards,
    >>
    >> RoMan
    >>
    >> PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    >>
    >> Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
    >
    > Ale 12V podłączone do rozładowanego akumulatora jednak go trochę podładuje,
    rozrusza elektrolit, może podniesie temperaturę. Spadnie oporność wewnętrzna, bo to o
    nią chodzi, i wystarczy energii na jedno odpalenie.
    >(...)


    W starych książkach była podawana jeszcze jedna sztuczka:
    Aby auto odpalić, paradoksalnie należało nieco rozładować akumulator -
    to znaczy załączyć na chwilę np. światła (były podane przykładowe
    czasy), co powodowało "rozruszanie" elektrolitu i wewnętrzne rozrzanie
    ogniw.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 47. Data: 2014-01-24 12:02:11
    Temat: Re: Akumulator? Padł czy coś jeszcze?
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-24, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
    >
    > W starych książkach była podawana jeszcze jedna sztuczka:
    > Aby auto odpalić, paradoksalnie należało nieco rozładować akumulator -
    > to znaczy załączyć na chwilę np. światła (były podane przykładowe
    > czasy), co powodowało "rozruszanie" elektrolitu i wewnętrzne rozrzanie
    > ogniw.
    >
    Podobna rzecz opowiadal mi gosc jezdzacy ciezarowka (nie wiem ile w tym
    prawdy) - mowil, ze przy duzych mrozach czesto stosuje sie na noc podpiecie
    do akumulatora zarowki.

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 48. Data: 2014-01-24 12:05:44
    Temat: Re: Akumulator? Padł czy coś jeszcze?
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2014-01-24 11:22, RoMan Mandziejewicz pisze:

    >> I znow wracamy do oscyloskopu - ten zasilacz zapewne nie byl 9V
    >> stabilizowane, tylko pulsujace i szczyty mialy wyzej.
    >> 9V to jest akumulator bardzo rozladowany i watpie zeby cos uruchomil.
    >
    > Od lat stosuję transformatory 9V (np. TS15/29) do budowy najprostszych
    > zasilaczy buforowych z małymi akumulatorami 12V. Po prostu
    > transformator i mostek. Po całkowitym naładowaniu na wyjściu nie
    > przekracza 15V. Ale pełne naładowanie jest bardzo powolne.
    >
    Właśnie...
    Domorośli elektronicy często zapominają o różnicy między napięciem
    nominalnym, skutecznym, a szczytowym.
    Dziesiąt lat temu tacy palili sobie kalkulatory zasilaczem z
    transformatorem o nominalnym U2 = 9V (jeśli tyle miało być na wyjściu).

    A ja, wyjeżdżając z garażu około raz na miesiąc, doładowuję akumulator
    STALE jakimś gównianym zasilaczem (takim za 5zł), który wciska prąd
    rzędu 100mA, a na "naładowanym" akumulatorze pokazuje 13,5V (podpięty
    zasilacz, mierzone na instalacji auta, odbiorniki wyłączone).

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.


  • 49. Data: 2014-01-24 23:52:27
    Temat: Re: Akumulator? Padł czy coś jeszcze?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 23 Jan 2014 16:43:32 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):
    > On Thu, 23 Jan 2014 17:34:18 +0100, J.F wrote:
    >> Na tyle slabo, ze moze nie uzupelnic strat przy niesprzyjajacej jezdzie.
    >> A wiec nie laduje
    >
    > Ładuje, tylko może nie naładować - jak sam napisałeś przy niesprzyjającej
    > jeździe. Przy sprzyjającej jeździe naładuje. Zatem jakie z tego wnioski w
    > odniesieniu do pierwszego posta autora?

    Ze wstawia naladowany akumulator, a po paru krotkich jazdach juz nie
    zapala. I wtedy wyciagamy wniosek ze 13.5V nie laduje :-)

    J.


  • 50. Data: 2014-01-29 19:15:35
    Temat: Re: Akumulator? Padł czy coś jeszcze?
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Thu, 23 Jan 2014 14:22:44 +0000 (UTC), AZ
    <a...@g...com> wrote:

    >Odpalanie raz na 2-3 tygodnie samochodu i ladowanie 13,5V nie ma prawa
    >dobrze funkcjonowac.

    OIDP to w Oplach napięcie ładowanie to 13,8-14,1V. Nawet firmową
    Vectrę C na serwis z tym żeśmy pchneli, i wrócił z opisem TTTM :)
    Pogooglałem na forum Opli i faktycznie, często jest to 13,8V.

    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
    Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: