  • 11. Data: 2014-11-29 22:24:18
    Temat: Re: Akumulator 74ah 680a
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** charwel(Oo)==::: pisze tak:

    > Ja kupiłem LOXę. 100Ah/900A do diesla. Trzeci rok i problemów
    > brak. Podobno mają grube płyty ołowiowe, co zresztą czuć po masie
    > w porównaniu np. z Vartą czy Boschem. Czy to plus dodatni to nie
    > wiem ;)

    no to panowie, wagi w dłoń :)

    moje benchmarki:
    varta niebieska 36Ah - 12.6kg
    bosch s4 52 Ah - 13.1kg

    fpisujcie miasta

    --
    Piter

    golf mk2
    a jak twój samochód będzie jeździł po 27 latach?

  • 12. Data: 2014-11-29 23:08:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Nov 2014 22:24:18 +0100, PiteR napisał(a):
    > no to panowie, wagi w dłoń :)
    > moje benchmarki:
    > varta niebieska 36Ah - 12.6kg
    > bosch s4 52 Ah - 13.1kg
    > fpisujcie miasta

    Chinczycy juz to odkryli.
    Skoro klient mysli ze im ciezszy tym lepszy, to trzeba mu dociazyc
    jakims zlomem ... samochodowych nie dotyczy, ale mniejsze szklem
    dociazali.

    J.

  • 13. Data: 2014-11-29 23:11:17
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Oryginalny akumulator przetrwał 9 lat i ponad 200kkm. Po nim przyszła
    > Centra, która przetrwała w bardzo złym stylu niewiele ponad 2 lata a
    > teraz jest no-name, który ma już 5 lat i nie sprawia problemów.
    > Samochód od czasu zainstalowania Centry jest eksploatowany tak samo,
    > czyli jeździ mało.

    Dodatkowo duzo zalezy od stanu akumulatora przy jego kupnie i gdzie jest
    trzymany podczas eksploatacji. W sensie czy auto w nocy przy ujemnych temp.
    stoi na zew czy w cieplym garazu.
    Wiadmo, trwalosc jest obliczona na ilosc cykli ladowania. Najgorzej jest w
    zimie gdy auto jest co chwila odpalane czyli typowa jazda kurierska po
    miescie.

  • 14. Data: 2014-11-30 16:06:10
    Od: Grześ <b...@b...com>

    J.F. pisze:

    > Ale to na daje do rzedu 15 tys startow, co sie w miare zgadza z
    > publikowanymi danymi (rzadko publikowanymi).

    No właśnie, rzadko publikowane ....

    > Przy czym silnik wtedy jest cieply, wiec i rozruch latwy, i
    > niedoladowanie nie ma miejsca.

    Powiedzmy, duża część na cokolwiek wychłodzonym po paru godzinach. Nie
    jestem kurierem :-D !

    > Zaraz zaraz. Na razie to ci wytrzymala jakies poltora roku.

    Nooo .... w lutym będą 2.

    > To ile wytrzymywaly inne ?

    Różnie. Norauto (podobno z tej fabryki co Varta) pierwsza 4 lata, druga
    już nieco mniej, jakieś 3,5. Banner - rok ... bardzo duży spadek
    napięcia przy rozruchu, ale np. do przyczepy campingowej był super :-D !

    Stara Centra - też ok. 4 lata.

    Jakiś niby VW w aucie starej - 6 lat, średnio 3 starty dziennie.

    > A dobrze kreci ... wiekszosc dobrze kreci, chyba ze totalny chlam.

    Banner to chłam ? Może ...

    Ale 3-letnie Norauto już słabawo kręciło, no to na tester włożyłem. I
    wyszło ... aku 70 Ah miało ... jakieś 25 !!!! Po kilku dniach
    odsiarczającego ładowania doszedł do 43 Ah, co i tak niezłym wynikiem jest.

    A to że "szybko kręci" - to porównanie z innymi, a miałem ich w karierze
    naście.

    Ale zobaczymy za kolejne 3 zimy ;-)

    pzdrw.
    --
    Grzegorz

  • 15. Data: 2014-11-30 23:09:45
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sat, 29 Nov 2014 21:44:49 +0100, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> wrote:

    >Oryginalny akumulator przetrwał 9 lat i ponad 200kkm.

    U mnie właśnie padł oryginalny. 450 tys. kilometrów i prawie 9 lat.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 16. Data: 2014-12-01 01:42:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grześ" napisał w wiadomości grup
    J.F. pisze:

    >Powiedzmy, duża część na cokolwiek wychłodzonym po paru godzinach.
    >Nie jestem kurierem :-D !

    Nie moze byc - doba nie jest taka dluga, zeby miec pare godzin przerwy
    15 razy dziennie :-)

    A pewnie spisz czasem, wiec starty jeszcze czesciej :-)

    >Nooo .... w lutym będą 2.

    No to jeszcze nie ma za co chwalic :-P

    >Różnie. Norauto (podobno z tej fabryki co Varta) pierwsza 4 lata,
    >druga już nieco mniej, jakieś 3,5.

    No to powinienes chwalic :-)

    >Banner to chłam ? Może ...

    Jesli zle kreci to chlam :-)

    >Ale 3-letnie Norauto już słabawo kręciło, no to na tester włożyłem. I
    >wyszło ... aku 70 Ah miało ... jakieś 25 !!!! Po kilku dniach

    Sie dziwisz - wszak juz w 75% zuzyte :-)
    To taki porzadny tester - naladowal, rozladowal do pusta, czy wynik
    taki mocno niepewny ?

    J.

  • 17. Data: 2014-12-01 09:27:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello jerzu,

    Sunday, November 30, 2014, 11:09:45 PM, you wrote:

    > U mnie właśnie padł oryginalny. 450 tys. kilometrów i prawie 9 lat.

    Mojemu pomogłem - padło sprzęgło (nie dawało się wysprzęglić) i
    musiałem w korku na most się wczołgać:
    https://www.google.pl/maps/@50.7004758,17.8949366,3a
    ,75y,43.84h,61.16t/data=!3m4!1e1!3m2!1ss4kEcdMTnEoRd
    M3e7SSj8g!2e0?hl=pl

    Parę dni po tym wyczynie wyzionął ducha.

    --
    Best regards,
    RoMan