  • 11. Data: 2019-12-09 14:33:26
    Temat: Re: Akcyza na auto z UK
    Od: K <n...@e...com>

    On 08/12/2019 19:34, Grzegorz Tomczyk wrote:

    > BTW, bratu nie będzie przeszkadzać, że kierownica po prawej?

    Nie wiem, mowi, ze nie. JAk bedzie chcial to sobie go odda na czesci. JA
    kupilem nowy i nie mam gdzie trzymac starego, a kosztuje mnie on rocznie
    prawie ?1000 (ubezpiecznie + podatek)

  • 12. Data: 2019-12-09 14:39:20
    Od: K <n...@e...com>

    On 08/12/2019 16:08, J.F. wrote:

    > A po co mu taki .... prezent ?

    > Jesli cena rynkowa niska, to moze mu po prostu sprzedaj.
    > Akcyza 3.1% dla silnikow ponizej 2 litrow.
    > Tylko uwazaj - umowe musicie spisac poza granicami RP :-)
    >
    > A nie musisz w UK jakos wyrejestrowac ?
    > Moze przyjedz na swieta i rozebrac na czesci, lub skorzystac z takich
    > "kupie kazde auto". Warte bedzie ... pewni tyle, co w UK :-)
    >

    > J,

    Silnik to 2.2 Direct, wiec akcyza 18%. Byl dzies w US sie zapytac i
    wartosc wyliczaja na podstawie Opla, bo nie maja w swoim katalogu
    Vauxhalla. Wartosc mu podali 15k pln. Wyrejestrowac moge w 30 sekund
    przez internet. Problem w tym, ze nie chce mi sie nim jechac. Mam drugie
    auto, ktorym jade do PL na swieta.

  • 13. Data: 2019-12-09 14:40:37
    Od: K <n...@e...com>

    On 08/12/2019 15:08, t-1 wrote:

    > akcyza zależy od silnika i wartości samochodu.
    > Dla pojemności mniejszej od 2 litrów jest 3,1% wartości.
    > Powyżej 2l wynosi 18,6%.
    > Jak stary samochód ma na dodatek kierownicę z prawej to wartość jest
    > groszowa np. 1000zł.
    > Bratu można dać darowiznę bez podatku do wartości 9637zł.
    > Dla samochodu wartego 1000zł. Akcyza max. 186zł.
    > Więc co tu kombinować?

    Wartosc groszowa, pojenosc 2.2(Direct), ale brat byl dzis w US i mu
    powiedzieli, ze nie maja w katalogu Vauxhalla, ze jest Opel i jest wg.
    nich warty 15k pln.

  • 14. Data: 2019-12-09 14:50:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
    On 08/12/2019 16:08, J.F. wrote:

    >Silnik to 2.2 Direct, wiec akcyza 18%. Byl dzies w US sie zapytac i
    >wartosc wyliczaja na podstawie Opla, bo nie maja w swoim katalogu
    >Vauxhalla. Wartosc mu podali 15k pln.

    Kierownica po prawej i wartosc spada.

    >Wyrejestrowac moge w 30 sekund przez internet. Problem w tym, ze nie
    >chce mi sie nim jechac. Mam drugie auto, ktorym jade do PL na swieta.

    Raz sie mozesz przejechac, wrocisz samolotem, chyba ze słoiki za
    ciezkie :-)

    Tylko ze brat z takiego "prezentu" IMO wcale nie bedzie zadowolony.
    IMO - bylby sens sprowadzic bez papierow, rozebrac na czesci i
    sprzedac po kawalku.
    Albo sprzedac takim, co na czesci rozbieraja, tylko wczesniej sie
    skontaktowac, czy wezma.

    No i musisz zdazyc przed brexitem :-(

    J.

  • 15. Data: 2019-12-09 15:26:17
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 08.12.2019 o 16:08, t-1 pisze:

    > Bratu można dać darowiznę bez podatku do wartości 9637zł.

    Bratu można dać bez podatku darowiznę w dowolnej wartości, tylko powyżej
    tej kwoty trzeba to zgłosić w urzędzie.

    MJ

  • 16. Data: 2019-12-09 15:38:10
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-12-09 o 14:31, K pisze:

    > Nie wiem.

    Skoro nawet nie fatygują się sprawdzić stanu technicznego, to znaczy, że
    cena
    jest odstraszająca albo brak jest sensownej informacji o aucie.

  • 17. Data: 2019-12-09 17:29:08
    Od: K <n...@e...com>

    On 09/12/2019 14:38, cef wrote:

    > Skoro nawet nie fatygują się sprawdzić stanu technicznego, to znaczy, że
    > cena
    > jest odstraszająca albo brak jest sensownej informacji o aucie.

    Czy to jest brak sensownej informacji? Jest nawet info o wszystkich
    naprawach. Cena niska, bo benzyna, bo najwiekszy przebieg wszystkich w
    kategorii i chce sie go pozbyc. Z tego co widze do od czasu jak
    wrzucilem moje ogloszenie to nie ubylo zadnego Signum, za to przybyly dwa.

  • 18. Data: 2019-12-09 17:29:48
    Od: K <n...@e...com>

    On 09/12/2019 16:29, K wrote:

> [...]
    > kategorii i chce sie go pozbyc. Z tego co widze do od czasu jak
    > wrzucilem moje ogloszenie to nie ubylo zadnego Signum, za to przybyly dwa.

    https://www.autotrader.co.uk/classified/advert/20191
    0283782910?model=SIGNUM&radius=1501&postcode=pe196ah
    &advertising-location=at_cars&make=VAUXHALL&sort=rel
    evance&onesearchad=New&onesearchad=Nearly%20New&ones
    earchad=Used&page=1

  • 19. Data: 2019-12-09 18:52:43
    Od: andal <a...@a...org>

    On Mon, 09 Dec 2019 16:29:48 +0000, K wrote:

> [...]

    tansze czy drozsze od twojego?

  • 20. Data: 2019-12-09 19:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik K n...@e...com ...

> [...]
    > SIGNUM&radius=1501&postcode=pe196ah&advertising-loca
    tion=at_cars&make
    > =VAUXHALL&sort=relevance&onesearchad=New&onesearchad

    Mistrzostwo swiata
    auto nawet ładne, wartośc niecałe 4kpln a podatku us twierdzi ze byłoby
    ze 3k... absurd...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,