  • 1. Data: 2013-01-13 18:23:15
    Temat: Adobe CS2
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    Polecam
    http://arstechnica.com/information-technology/2013/0
    1/adobe-almost-does-something-amazing-by-accident/
    . Najpierw przeczytać całość, a potem zajrzeć do linka na końcu
    artykułu. "The new download page has now been pulled. Alas. While it's
    still working for some people, for others, it's redirecting to a CS6 page."

    Mam własny, kupiony CS2, więc nie sprawdzałem jak to działa. Ale stronę
    widzę.

    B.

  • 2. Data: 2013-01-13 21:21:10
    Temat: Re: Adobe CS2
    Od: RR <m...@w...pl>

    W dniu 2013-01-13 18:23, Bronek Kozicki pisze:

    > Mam własny, kupiony CS2, więc nie sprawdzałem jak to działa. Ale stronę
    > widzę.

    Czy jako ktoś kto zapłacił czułbyś się zawiedziony gdyby faktycznie
    rozdawali?
    Myślę, że to głównie powstrzymuje firmy przed takimi akcjami.

    --
    rry

  • 3. Data: 2013-01-14 00:04:55
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-01-13 21:21, RR pisze:
    > Czy jako ktoś kto zapłacił czułbyś się zawiedziony gdyby faktycznie
    > rozdawali?

    Pewno tak, bo nic tak nie smuci jak czyjaś radość...

    --
    pozdrawia Adam
    /wymyśliłem znak narzekania, narzekacz ''oj''/

  • 4. Data: 2013-01-14 01:20:46
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 13 Jan 2013 21:21:10 +0100, RR napisał(a):

    > Czy jako ktoś kto zapłacił czułbyś się zawiedziony gdyby faktycznie
    > rozdawali?

    Ale jak zapłacił, to zrobił to 8 lat temu i przez ten czas używał,
    najprawdopodbniej zarobkowo (więc zakup się już zwrócił).
    Oprócz tego zapewne od lat ma kolejne wersje, po obniżonej cenie jako
    upgrade.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 5. Data: 2013-01-14 16:29:17
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Waldek Godel" napisał w wiadomości grup
    ..

> [...]
    > najprawdopodbniej zarobkowo (więc zakup się już zwrócił).
    > Oprócz tego zapewne od lat ma kolejne wersje, po obniżonej cenie jako

    Dokładnie!

    Pracowałem trochę przy rozwoju oprogramowania i problem dla którego mało
    firm rozdaje stary soft jest prozaiczny - błędy. Jak mawiał klasy nie ma
    programów bez błędów są tylko źle przetestowane. Gdy pojawia się kolejne
    wersje softu i ktoś znajdzie jakiś błąd który istnieje od kilku wersji to
    bardzo często poprawia się tylko np. dwie ostatnie wersje tę która jest w
    sprzedaży i poprzedniczkę dla której jeszcze obowiązuje wsparcie/gwarancja.
    Tak jest po prostu znacznie łatwiej i szybciej.

    Skoro firma ma świadomość ile błędów jest w starej wersji to rozdawanie
    takiej wersji to proszenie się o kłopoty i zniechęcanie użytkowników. Co z
    tego że w licencji zawrze się zapis, że wersja jest darmowa, ale pozbawiona
    wsparcia, jeśli ludzie i tak będą dzwonić z pytaniami albo marudzić w
    internecie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2013-01-14 17:24:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:
> [...]
    > jest darmowa, ale pozbawiona wsparcia, jeśli ludzie i tak będą
    > dzwonić z pytaniami albo marudzić w internecie.

    skor firma ma świadomość ile jest błędów w starej wersji i że te będy sa
    pwoazne to nie powinna wydawać nowje wersji płatnej zanim nei usunie
    wszytskich POWAŻNYCH błędów z poprzedniej wersji.

    No ale przecież firmy softwarowe wykreowały sie na pozycję świętych krów
    rynku.

    kompletnie nie odpowiadają ze wady sprzedawanego towaru ale w zamian
    zagwarantowały sobie brak możliwości dochodzenia jakicholwiek roszczeń z
    tytułu będów czy niezgodności rpzedawanych produktów ze specyfikacją.

  • 7. Data: 2013-01-14 20:38:42
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2013-01-14, Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> wrote:
    > skor firma ma świadomość ile jest błędów w starej wersji i że te będy sa
    > pwoazne to nie powinna wydawać nowje wersji płatnej zanim nei usunie
    > wszytskich POWAŻNYCH błędów z poprzedniej wersji.

    Oczywiście NIE.
    Czasem błędy są trudne do poprawienia. Np. jakaś przyjęta struktura
    jest bardzo nieefektywna albo wywala się w pewnych sytuacjach. Wtedy
    "naprawa" można oznaczać napisanie dużej części programu od zera.
    Tak jest szybciej, taniej i łatwiej.
    Adobe wypuszcza nowe wersje oprogramowania prawie co rok, zazwyczaj
    różnice nie są wielkie. Po prostu nie ma sensu produkować wielkich
    service packów (tak jak to jest np. w przypadku Windowsa).

    > No ale przecież firmy softwarowe wykreowały sie na pozycję świętych krów
    > rynku.

    No jeszcze rzuć pogadanką, jakie to firmy są złe i że najlepszy jest
    opensource...

    pozdrawiam,
    PK

  • 8. Data: 2013-01-14 20:59:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    PK wrote:

> [...]
    > różnice nie są wielkie. Po prostu nie ma sensu produkować wielkich
    > service packów (tak jak to jest np. w przypadku Windowsa).

    i płacisz za to że Adobe łaskawie wprowadziła poprawki które powinieneś
    dostać za darmo :)

    SP z Windows są darmowe, ba przez długi okres czasu MS wspiera poprzednie
    wersje systemu.

    > No jeszcze rzuć pogadanką, jakie to firmy są złe i że najlepszy jest
    > opensource...

    rzucę, że poprzez lobbing uzyskali inne warunki funkcjonowania niż firmy
    produkujące pozostałe produkty.

  • 9. Data: 2013-01-14 21:45:42
    Od: atm <...@v...pl>

    > No jeszcze rzuć pogadanką, jakie to firmy są złe i że najlepszy jest
    > opensource...

    "Dobre" sa do bolu:
    Autodesk, producent programu 3ds max:
    -licencja na jedno stanowisko: 16000zl
    -roczna subskrypcja (w praktyce jedna aktualizacja plus kilka tak
    naprawde zbednych rzeczy): ok. 2600zl
    -mozna oczywiscie zrezygnowac z subskrypcji, tyle ze nastepna
    aktualizacja po przekroczeniu bodajze 3 lat bedzie kosztowala: 11000zl
    -dlaczego martwic sie o aktualizacje? Z powodu braku kompatybilnosci
    wstecznej plikow, to juz nawet nie chodzi o pliki od innych osob ale o
    zakupione biblioteki, ktore czesto sa zapisywane w wersji max 3 lata do
    tylu. W tej kwestii Adobe ma u mnie duzego plusa nastomiast to co robi
    Autodesk to z mojego punktu widzenia dosc bolesny finansowo szantaz.

    Aaaa, jeszcze jedno: tego wspanialego, dosc mocno w zakresie w ktorym
    uzywam ten program zabugowanego, nie moge sprzedac. Licencja jest tylko
    na mnie lub na firme i koniec, kropka. Moge jednak zwrocic sie do nich z
    uprzejma prosba o przeniesienie licencji, ktora indywidualnie rozpatrza....

    Wybacz, ale ciezko mi w takim ukladzie znalezc cos dobrego.

    Ok, ostatnia uwaga na temat "dobroci". Kilka lat wstecz byly dwie wersje
    3ds'a: MAX za ok 16000zl i Viz (okrojona wersja dla architektow) za ok
    8000zl. Zgadnij ile wersji jest dostepnych obecnie.

  • 10. Data: 2013-01-15 00:00:19
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 13/01/2013 20:21, RR wrote:

    > Czy jako ktoś kto zapłacił czułbyś się zawiedziony gdyby faktycznie
    > rozdawali?

    Wcale, dawno temu zrobiłem upgrade do nowszej wersji której nie rozdają :-D

    B.