  • 21. Data: 2009-02-04 09:46:43
    Temat: Re: AVR ATmega8 ADC
    Od: "JRakoczy" <c...@z...pytanie>

    "Mario" <l...@p...onet.pl> wrote in message
    news:gmbnkg$ajg$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    czyli rodzina OP0x, LT100x, OPA100x, TSC90x i kilka innych mają nap
    niezrównoważenia w okolicy 0.01. Pytanie moje jest takie czy bipolar czy
    J-fet czy FET i czemu ?

  • 22. Data: 2009-02-04 11:12:55
    Od: Mario <l...@p...onet.pl>

    JRakoczy pisze:
> [...]
    >
    > czyli rodzina OP0x, LT100x, OPA100x, TSC90x i kilka innych mają nap
    > niezrównoważenia w okolicy 0.01. Pytanie moje jest takie czy bipolar czy

    Prościej gdybyś ty napisał z jaką dokładnością chcesz pomiar, jaka
    rezystancja źródła, jaka częstotliwość. Jeśli duża rezystancja i dajesz
    megaomowe dzielniki to potrzebujesz z prądem rzędu 1nA. Wystarczy OP07.
    W ogóle to na Atmega8 nie uzyskasz zbyt dużej dokładności bo
    wewnętrzne źródło referencyjne jest kiepawe. Nie mam żadnych danych o
    jego stabilności a jego dokładność jest żałosna - między 2,3 a 2,7V.
    Wymaga kalibracji np na podstawie zewnętrznego wzorca albo podpiąć
    zewnętrzny układ np. serii REF19x.
    Jak masz mierzyc 2,5V na 10 bitach to jest 2,4mV na ostatnim bicie.
    Trochę wątpię w ten ostatni bit w przypadku SAR wbudowanego w procek. A
    ty chcesz dodatkowo kompensować napięcia niezrównoważenia będące na
    poziomie 150 uV. Ten ADC nie wykryje takich błędów.

    MD

  • 23. Data: 2009-02-04 15:01:53
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Tue, 3 Feb 2009 18:54:54 +0100 "JRakoczy" <c...@z...pytanie> napisał:

    >Tak też zrobię, dam wtórnik napięciowy na TLC272.

    A może LMC7111?
    Ma rail to rail, jest w obudowie SOT23-5 (więc zajmuje mniej miejsca
    niż jakiś gigant w SO-8 ;-) ). Co prawda pasmo tylko 50kHz, ale do
    zastosowań (prawie) DC nadaje się dobrze. Napięcie niezrównoważenia
    900uV. No i pobór prądu przy 5V to tylko 25uA - świetny do urządzeń
    bateryjnych.

    --
    RUN"
    Press PLAY then any key:

  • 24. Data: 2009-02-04 15:31:00
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > ty chcesz dodatkowo kompensować napięcia niezrównoważenia będące na
    > poziomie 150 uV. Ten ADC nie wykryje takich błędów.

    Pod warunkiem, że mówimy o wtórniku ;)... Ja akurat mierzyłem napięcia z
    zakresu do 100mV, czyli kiepski wzmacniacz o Uio=5mV dawałby mi 5% błąd
    ;)... Pamiętaj, że napięcie Uio też jest wzmacniane ;)... Więc
    dokładność przetwornika nie ma tu nic do rzeczy - najpierw napicie na
    wejściu musi być znacznie większe od napięcia niezrównoważenia, a potem
    dopiero wchodzi przetwornik do akcji ;)...
    A jest o co walczyć - zauważ, że znak napięcia niezrównoważenia nie jest
    znany... i może się okazać, że mamy błąd 5%, ale w dół!! Tzn. wzmacniacz
    daje napięcię ujemne dla Uwe = 0... i wówczas przetwornik jest "ślepy"
    na jakiekolwiek zmiany napięcia wejściowego w obrębie 5% zakresu... tu
    nie chodzi o dokładność pomiaru,ale o brak jakiegokolwiek pomiaru ;)...

    Dlatego stwierdzenie, że przy takim przetworniku ADC nie ma sensu się
    bawić precyzyjnymi wzmacniaczani, nie zawsze się sprawdza ;)...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 25. Data: 2009-02-04 16:41:52
    Od: "JRakoczy" <c...@z...pytanie>

    "Mario" <l...@p...onet.pl> wrote in message

    Mam już te wzmacniacze OP07C. W sklepie po złotówce. Zaraz się biorę za
    lutowanie :-)

  • 26. Data: 2009-02-04 17:03:39
    Od: "ihi" <i...@p...hi>

    Użytkownik "JRakoczy" <c...@z...pytanie> napisał w wiadomości

    > "Mario" <l...@p...onet.pl> wrote in message
    >
    > Mam już te wzmacniacze OP07C. W sklepie po złotówce. Zaraz się biorę za
    > lutowanie :-)

    Jak będziesz miał długie druty i duże rezystory, to pięknie śmieci 50Hz ....
    1MHz "z powietrza" będzie zbierał

  • 27. Data: 2009-02-04 18:04:02
    Od: "Bart" <n...@n...nul>

    "ihi" <i...@p...hi> wrote in message news:gmchpg$6tb$1@news.wp.pl...

    > Użytkownik "JRakoczy" <c...@z...pytanie> napisał w wiadomości

    > Jak będziesz miał długie druty i duże rezystory, to pięknie śmieci 50Hz
    > .... 1MHz "z powietrza" będzie zbierał

    Będę mierzył tylko DC więc można resztę zablokowac kondensatorem ?

  • 28. Data: 2009-02-04 22:44:25
    Od: Mario <l...@p...onet.pl>

    Konop pisze:

> [...]
    >
    > Dlatego stwierdzenie, że przy takim przetworniku ADC nie ma sensu się
    > bawić precyzyjnymi wzmacniaczani, nie zawsze się sprawdza ;)...

    Zgadza się ale cały czas mówimy o wtórniku z niewielkim dzielnikiem na
    wejściu :)

    MD

  • 29. Data: 2009-02-04 23:22:39
    Od: "JRakoczy" <c...@z...pytanie>

    > Zgadza się ale cały czas mówimy o wtórniku z niewielkim dzielnikiem na
    > wejściu :)

    No więc to działa jak złoto dla napięć od 1mV do 30mV. Zero jakiegokolwiek
    offsetu bez dostrajania potencjometrem-nogi niepodłączone. Zasilanie +-5V, -
    robiony 7660.
    Dałem 100n na wejście do masy i diodę schotkiego do masy żeby nie wpadał w
    ujemne za mocno i nie popsuł mi procka. Dam jeszcze jedną do plysa później.