  • 1. Data: 2009-02-03 13:57:53
    Temat: zgrzewanie cieńkich drutów ultradźwiękami
    Od: "Zibias" <q...@p...onet.pl>

    Witam, mam pytanie
    Szukam czegoś na kształt lutownicy do zgrzewania cieniutkich drucików
    takich średnicy 0,2 do 0,5mm ale aluminiowych, do podłoża też aluminiowego.
    Na moje oko powinno się to dać zrobić ultradźwiękami, ale czy jest coś
    podobnego do ręcznej lutownicy tyle, że z grotem ultradźwiękowym?

    Zbyszek

  • 2. Data: 2009-02-03 21:27:11
    Temat: Re: zgrzewanie cieńkich drutów ultradźwiękami
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > Na moje oko powinno się to dać zrobić ultradźwiękami, ale czy jest coś
    > podobnego do ręcznej lutownicy tyle, że z grotem ultradźwiękowym?

    Mieliśmy to na zajęciach na studiach z Mechaniki Precyzyjnej. Druty
    aluminiowe były zgrzewane ultradźwiękowo do pól kontaktowych w układach
    scalonych.

  • 3. Data: 2009-02-03 23:23:05
    Od: Mario <l...@p...onet.pl>

    wt pisze:

    > Mieliśmy to na zajęciach na studiach z Mechaniki Precyzyjnej. Druty
    > aluminiowe były zgrzewane ultradźwiękowo do pól kontaktowych w układach
    > scalonych.

    Ale chyba te druty miały 0,035mm.

    MD

  • 4. Data: 2009-02-04 11:25:35
    Od: "Jan Kowalski" <c...@W...gazeta.pl>

    wt <s...@p...onet.pl> napisał(a):

    Nazwa "lutowanie ultradzwiekami" jest nieco myląca. Glowica ultradzwiekowa
    drga i wciera drucik do pola kontaktowego. Ciepło potrzebne
    do stopienia powstaje w wyniku tarcia, a nie obecności elementów grzejnych.

  • 5. Data: 2009-02-04 19:27:28
    Od: "Zibias" <q...@p...onet.pl>

> [...]
    > drga i wciera drucik do pola kontaktowego. Ciepło potrzebne
    > do stopienia powstaje w wyniku tarcia, a nie obecności elementów

    Oczywiście masz rację, takie coś miałem na myśli, ale nazwy lutownica użyłem
    z premedytacją, bo chodzi mi o taki ręczny przyrząd. Automaty do "szycia"
    chipów
    znam, a tutaj raczej chodzi o ręczną zabawę.

  • 6. Data: 2009-02-04 20:17:12
    Od: Padre <P...@n...net>

    Jan Kowalski pisze:
> [...]
    > drga i wciera drucik do pola kontaktowego. Ciepło potrzebne
    > do stopienia powstaje w wyniku tarcia, a nie obecności elementów grzejnych.

    W terminie "lutowanie" nie ma znaczenia jak powstaje ciepło tylko czy do
    powstania spoiny używa się spoiwa o temperaturze niższej niż lutowanych
    elementów. W tym przypadku właściwsza wydaje sie nazwa "zgrzewanie"