  • 1. Data: 2011-08-31 15:25:33
    Temat: A moze by tak, zamiast PAS-ów - publiczne terminale GSM?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Tak sobie mysle, ze obecnie, chyba w 99% przypadkow ewentualna koniecznosc
    skorzystania z publicznego aparatu samoinkasującego wynika z rozladowania
    sie (takiego elektrycznego) komorki.

    Moze wiec, zamiast typowych automatow telefonicznych, w ktorych minuta
    krajowego polaczenia (z komorka) dochodzi nawet do 2 zl. instalowac
    publiczne terminale GSM bez karty SIM. Mozna by z nich wezwac pomoc w naglej
    potrzebie, a w sytuacji awaryjnej wsunac wlasna karte SIM i dzwonic jak ze
    swojej komorki.

    Oczywiscie takie uzytkowanie byloby odplatne - uzytkownik placilby za czas,
    w ciagu ktorego jego karta bedzie zalogowana do sieci w terminalu. Za
    polaczenia placilby oczywiscie swojemu operatorowi, zgodnie z posiadana
    oferta.

    Np. wrzucam 2 zl i za te cene moge przez 10 minut uzytkowac terminal. Jesli
    nei wrzuce kolejnej monety, zostane wylogowany z sieci.

    Mysle, ze bylby to rozsadny kompromis miedzy idea publicznych telefonow,
    jako deski ratunkowej oraz rentownoscia calego interesu dla operatora (koszt
    poczatkowej inwestycji i tak musialoby zapewne dofinansowac panstwo, czy
    inne unie).

    W takim ksztalcie jak to wyglada obecnie, ze nie dosc, ze polaczenia
    koszmarnie drogie, ale i potrzebna karta (poza telefonowaniem na numery
    alarmowe), ktorej w srodku nocy zwyczajnie moze nie byc gdzie kupic,
    istnienie aparatow samoinkasujacych traci jakikolwiek sens.

    Co o tym sądzicie? Funkcjonuje może cos takiego gdzies na swiecie?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 2. Data: 2011-08-31 15:37:21
    Od: m...@g...com

> [...]
    > potrzebie, a w sytuacji awaryjnej wsunac wlasna karte SIM i dzwonic jak ze

    Zewnętrzna firma, która robiła badania dla UKE (pisałem o tym niedawno
    w innym temacie) zaproponowała jako alternatywę ogólnodostępne VoIP-y
    w bibliotekach, szkołach, domach pomocy społecznej, itp.

  • 3. Data: 2011-08-31 16:06:37
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    W dniu 2011-08-31 17:25, SDD pisze:
> [...]
    > publiczne terminale GSM bez karty SIM. Mozna by z nich wezwac pomoc w
    > naglej potrzebie, a w sytuacji awaryjnej wsunac wlasna karte SIM i

    Przeszkadza w tym niska jakość złącza kart sim. Ono w ogóle nie jest
    wandaloodporne. Zaraz by debile zatkali wejście karty, albo prejkerzy
    zaczęli kombinować z jakimiś własnymi rozwiązaniami.

    Już prędzej widziałbym rozwiązanie w stylu: zadzwoń pod bezpłatny numer,
    wstukaj numery na odwrocie swojej karty sim, podaj pin i dzwoń ile
    wlezie, a my ci doliczymy to do twojego rachunku.

  • 4. Data: 2011-08-31 16:09:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SDD" napisał w wiadomości grup
    >Tak sobie mysle, ze obecnie, chyba w 99% przypadkow ewentualna
    >koniecznosc skorzystania z publicznego aparatu samoinkasującego
    >wynika z rozladowania sie (takiego elektrycznego) komorki.

    Moze byc jeszcze zgubienie, zniszczenie.

    >Moze wiec, zamiast typowych automatow telefonicznych, w ktorych
    >minuta krajowego polaczenia (z komorka) dochodzi nawet do 2 zl.
    >instalowac publiczne terminale GSM bez karty SIM.

    To moze same ladowarki ? :-)
    Albo wprowadzic obowiazkowa rezerwe mocy na wyslanie kilku sms :-)

    >Mozna by z nich wezwac pomoc w naglej potrzebie, a w sytuacji
    >awaryjnej wsunac wlasna karte SIM i dzwonic jak ze swojej komorki.

    Ale one beda tak samo drogie w utrzymaniu jak PAS i ktos musi za to
    zaplacic :-)

    Jesli chodzi o pomoc w naglej potrzebie to moze byc dzis latwiej
    trafic na kogos z komorka niz dobiec do automatu ... choc o 3 w nocy w
    malej miescinie ...

> [...]
    >numery alarmowe), ktorej w srodku nocy zwyczajnie moze nie byc gdzie
    >kupic, istnienie aparatow samoinkasujacych traci jakikolwiek sens.

    Monet tez ci moze zabraknac.
    Automaty na karty kredytowe (ktore moga ukrasc wraz z telefonem) czy
    raczej pomyslec o rozmowie na koszt odbiorcy ?

    >Co o tym sądzicie? Funkcjonuje może cos takiego gdzies na swiecie?

    Juz chyba dyskutowalismy o bezplatnych PAS. Niech to utrzymuje
    panstwo, ciekawe czy by sie ludziom chcialo chodzic gdzies zeby
    rozmawiac za darmo.
    Zreszta mozna np rozlaczac po minucie rozmowy.

    J.

  • 5. Data: 2011-08-31 16:52:10
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > To moze same ladowarki ? :-)

    Z nich raczejpomocy nie wezwiesz. Poza tym standardow wejsc jest poki co od
    groma i ciut ciut. Choc za lat kilka moze cos sie wykrystalizuje (np.
    mini-USB).

    > Monet tez ci moze zabraknac.

    Oplata, o ktorej pisalem - za czas zalogowania, moglaby byc alternatywnie
    pobierana w postaci SMS-MT (o ile uzyszkodnik mialby cos na koncie lub byl
    abonamentowcem).

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2011-08-31 18:21:36
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    > Co o tym sądzicie? Funkcjonuje może cos takiego gdzies na swiecie?

    Ja myślę, że to byłoby nieopłacalne

    Ładowarkę, zapasowy akumulator, inny naładowany telefon, i inne odwody
    zabieram jeśli spodziewam się problemów na odludziu

    Jak mi komórka przestanie działać, pierwszym pomysłem ratunkowym jest
    ktokolwiek obok z działającym telefonem z policją czy służbą dowolną
    włącznie.
    Potem może jakiś automat - nie korzystałem z nich już mnóstwo lat, nie wiem
    gdzie są, jak się je obsługuje. Zapewne nie miałbym go po drodze, ani
    żetonów, monet czy co on tam potrzebuje. Nawigacja zdechłym fonem nie
    znajdzie go.:-)

    Reszta spraw może zaczekać. Jakie to cudowne uczucie, .... nikt nie dzwoni i
    dupy nie truje.

  • 7. Data: 2011-08-31 18:29:06
    Od: Paweł Hadam <h...@s...gmail.com>

    W dniu 2011-08-31 20:21, !sp pisze:
> [...]
    > wiem gdzie są, jak się je obsługuje. Zapewne nie miałbym go po drodze,
    > ani żetonów, monet czy co on tam potrzebuje. Nawigacja zdechłym fonem

    A gwoździem do trumny byłaby konieczność przypomnienia sobie numeru
    telefonu znajomego, na co dzień wybieranego z listy po ksywce czy
    nazwisku...

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 8. Data: 2011-08-31 18:32:56
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Paweł Hadam" <h...@s...gmail.com> napisał w wiadomości

    > A gwoździem do trumny byłaby konieczność przypomnienia sobie numeru
    > telefonu znajomego, na co dzień wybieranego z listy po ksywce czy
    > nazwisku...

    Dokladnie, a publiczny terminal GSM (o ile numer bylby zapisany na SIM) nie
    dawalby takiej niedogodnosci.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2011-08-31 20:22:21
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik <m...@g...com>

    --

    I co ten Voip wnosi do sprawy ?

  • 10. Data: 2011-08-31 20:26:48
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "!sp" <s...@a...er>

> [...]
    >
    > Jak mi komórka przestanie działać, pierwszym pomysłem ratunkowym jest
    > ktokolwiek obok z działającym telefonem z policją czy służbą dowolną

    Też nie wiem po co w ogóle cokolwiek utrzymywać. Komórka co krok a w lesie
    budki dla ptaków...