  • 171. Data: 2014-08-15 00:25:01
    Temat: Re: A gdyby zamiast AC w domu było DC....
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    PaN AlexY napisał:

    > Wymień silnik.

    Szczerze mówiąc, nigdy takiej klimie do wnętrza nie zaglądałem.
    Czy ten silnik aby nie jest zapuszkowany jak w lodówce? Jeśli nie,
    to faktycznie, czeka mnie ustanowienie Ośrodka Badawczo-Rozwojowego
    Urządzeń Klimatyzacyjnych im. Klimka Bachledy. Se podłubię trochę.

    --
    Jarek

  • 172. Data: 2014-08-15 12:16:11
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-08-14 10:50, Michał Lankosz pisze:

    > Ale prąd jest rzędu 1-2mA. Poza tym użytkownik nie podłącza kinola do
    > reszty za pomocą jakiejś wtyczki, wszystko zamknięte i zabezpieczone. No
    > i przynajmniej jak TV wyłączony to napięcia nie ma. Chociaż jako mały
    > pyrtek pamiętam u jednego gościa, że TV na czuwaniu wyświetlał na
    > kineskopie łatę chyba niebieską może fioletową - czyżby WN nadal
    > pracowało, a może tam jakaś neonówka podświetlała.

    A Ty chcesz powiedzieć, że przy panelach i napięciu do Inwertera ~900 -
    1000 V ktoś lata z wtyczką? :)
    Wielu tu chyba krzyczy o niebezpiecznym napięciu 1000V jakby mieli do
    niego podłącza suszarkę.
    Inwerter na dachu i instalacja jest prawie tak samo niebezpieczna jak
    linia WN 110kv.

  • 173. Data: 2014-08-15 12:59:18
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2014-08-15 12:16, Jawi pisze:

> [...]
    > niego podłącza suszarkę.
    > Inwerter na dachu i instalacja jest prawie tak samo niebezpieczna jak

    Coście się tak uparli na te panele słoneczne i ten 1kV? Uważacie, że to
    najlepsze rozwiązanie "gdyby zamiast AC w domu było DC...."? - w
    gniazdkach 1kV DC?

    Ja nie podważam istnienia połączenia paneli 1kV do inwertera. Niech
    sobie będzie.

    --
    Michał

  • 174. Data: 2014-08-15 14:55:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 13 Aug 2014 23:46:33 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    > Sprawdziłem teraz na laptopie żony. Na WiFi wynegocjowana prędkość
    > połączenia 65Mbps, rzeczywiście osiągana 44Mbps. Pingi w speedteście
    > wzrosły na WiFi o 1ms - z 26 do 27.
    > Mówiąc szczerze - 5+MB/s oznacza zassanie dużego (1.3GB) filmu w czasie
    > krótszym niż 5 minut. Tyle mogę poczekać. Ale ja się wychowałem na
    > dyskach twardych z transferem 200-300KB/s i modemie 1200bps - to
    > uczyło cierpliwości ;)

    Inne byly filmy :-)
    Mnie 2400 przeprosilo z vi - joe byl za wolnym edytorem, jak trzeba
    bylo ekran odswiezyc, przesunac itp.

    Tak czy inaczej, mam teraz w biurze program co troche wymienia danych
    z serwerem i po wifi dziala znacznie wolniej.

    > Podmienić router, sprawdzić aktualność sterowników...

    P.S. wczoraj bylo znacznie lepiej. *** wie dlaczego.
    No ale to po prostu kolejna cecha wifi.

    > BTW: przyjąłbyś zaproszenie od znajomego na FB...

    Z FB dopiero robie porzadek i jest na koncu listy priorytetow.
    Swoja droga ciekawe jak mnie namierzyl ...

    J.

  • 175. Data: 2014-08-15 15:04:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Friday, August 15, 2014, 2:55:15 PM, you wrote:

    [...]

    > Z FB dopiero robie porzadek i jest na koncu listy priorytetow.
    > Swoja droga ciekawe jak mnie namierzyl ...

    Ktoś miał Twój adres i udostępnił listę swoich kontaktów z jakiegoś
    Gmaila itp. A potem to leci już - znajomy znajowego dostaje propozycje
    i zaczyna się lawina ;)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 176. Data: 2014-08-15 15:09:13
    Temat: Re: A gdyby zamiast AC w domu by?o DC....
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 13 Aug 2014 23:09:03 +0200, Jakub Rakus napisał(a):

    > A lutuje się taką tym drutem na końcu czy obudową tranzystora? ;)

    Jak dobrze zrobiona, to drutem :-)

    Swoja droga ... RoManie ... jak zrobic taka lutownice, z
    uwzglednieniem naskórkowosci ?
    No i ... da sie ja zrobic bezpiecznie, tak zeby nie popalila
    lutowanych obwodow ?

    J.

  • 177. Data: 2014-08-15 15:12:24
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

> [...]
    > to faktycznie, czeka mnie ustanowienie Ośrodka Badawczo-Rozwojowego
    > Urządzeń Klimatyzacyjnych im. Klimka Bachledy. Se podłubię trochę.

    Alternatywnie jeśli faktycznie zapuszkowany sprawdź jak bardzo musi mieć
    sinusoidę do działania, może prostokąt/trójkąt mu wystarczy.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 178. Data: 2014-08-15 15:28:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Friday, August 15, 2014, 3:09:13 PM, you wrote:

    > Jak dobrze zrobiona, to drutem :-)
    > Swoja droga ... RoManie ... jak zrobic taka lutownice, z
    > uwzglednieniem naskórkowosci ?

    Naskórkowość dobra jest - szybko ogrzeje powierzchnię drutu...

    > No i ... da sie ja zrobic bezpiecznie, tak zeby nie popalila
    > lutowanych obwodow ?

    Da się. Myślę nad tym. Mam problem z mechaniką, bo długi grot by się
    przydał ale tam trzeba licę grubą prowadzić i potem ją jakoś zakończyć
    - i tu nie mam pomysłu, jakiej cyny użyć do cynowania końca licy, żeby
    po zaciśnięciu kocówki do mocowania drutu grota się nie topiła...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 179. Data: 2014-08-15 15:53:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    PaN AlexY napisał:

    > Alternatywnie jeśli faktycznie zapuszkowany sprawdź jak bardzo musi
    > mieć sinusoidę do działania, może prostokąt/trójkąt mu wystarczy.

    Ależ nie o to w tym wszystkim chodzi! To nie tak, że ja chcę pokręcić
    pompą w ogóle, ja chcę nią kręcić dobrze. Trójkątem albo prostokątem
    niby można, ale wtedy spora część energii się zmarmuje. Zresztą to nie
    jest problem -- nie muszę się wygłupiać z prostokątnymi samoróbkami,
    gotowe falowniki z sinusoidą są dostępne.

    Silniki indukcyjne dominują w takich zastosowaniach (klimatyzatory,
    lodówki), bo świetnie się przy tym sprawdzają -- są bezawaryjne i jak
    ryba w wodzie czują się z zasilaniem z sieci 50/60 Hz. A ta ich cecha,
    że dobrze pracują tylko z jedną mocą i z jedna prędkością obrotową,
    w tym przypadku nie jest znaczącą wadą -- można je co kilka minut
    włączać i wyłączać w celu regulacji średniej mocy, bo bezwładność
    cieplna układu jest duża.

    Gdy mamy zmienną podaż energii z ogniwa słonecznego i gdy chcemy ją
    optymalnie wykorzystać, to wtedy silnik indukcyjny jest do bani.
    Narzucającym się rozwiązaniem jest właśnie silnik BLDC, bo on dobrze
    w szerokim zakresie potrafi zamieniać ampery na niutony.

    --
    Jarek

  • 180. Data: 2014-08-15 19:39:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 15 Aug 2014 15:28:51 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    > Naskórkowość dobra jest - szybko ogrzeje powierzchnię drutu...

    Ale w transformatorze ma nie grzac ...

    > Da się. Myślę nad tym.

    Hm, bo tak mi sie wydaje ze prad musi byc z grubsza taki sam, a
    szybkosc zmian bedzie jednak znacznie wieksza..

> [...]
    > - i tu nie mam pomysłu, jakiej cyny użyć do cynowania końca licy, żeby
    > po zaciśnięciu kocówki do mocowania drutu grota się nie topiła...

    a) bezolowiowej :-)
    b) bezcynowej :-) srebro z miedzia ? Aluminium ?
    mosiadz ma chyba za duzy opor, i braz tez

    c) zadnej - dobrze oczyscic i dobrze zacisnac
    d) nie lica ale paski cienkiej blachy ...

    J.