-
11. Data: 2010-01-04 12:44:04
Temat: Re: 71 proc. warszawiaków popiera buspasy. Będą kolejne
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Agent 0700" <k...@w...pl> napisał w
> I dobrze, kierowcy i tak i tak będą stali w korkach a tak komu
> się śpieszy to autobusem lub tramwajem sobie pojedzie.
> Dla kierowców ile by pasów nie dać to i tak będzie za mało.
> Zbiorkom powinien jeździć jak najsprawniej. bo jak i Zbiorkom
> zablokować w korkach to już nikt nigdzie nie zdąży.
Ale nawet rozsadnie patrzac to bym sie wsciekl gdybym stal w dlugim
korku bo zwezili z 3 do 2 pasow, czy z 2 do 1, tylko po to zeby tym
pustym raz na 15 minut przejechal autobus ..
A nawiasem mowiac to sterujac swiatlami mozna zakorkowac centrum
lub wyrzucic korek na peryferia ..
J.
-
12. Data: 2010-01-04 12:46:36
Temat: Re: 71 proc. warszawiaków popiera buspasy. Będą kolejne
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
Agent 0700 pisze:
>> Na nic głośne protesty kierowców,
>
> I dobrze, kierowcy i tak i tak będą stali w korkach a tak komu się
> śpieszy to autobusem lub tramwajem sobie pojedzie.
>
> Dla kierowców ile by pasów nie dać to i tak będzie za mało. Zbiorkom
> powinien jeździć jak najsprawniej. bo jak i Zbiorkom zablokować w
> korkach to już nikt nigdzie nie zdąży.
A nie jest tak, ze mozliwosci masowego tansportu naziemnego zostaly
wyczerpane?
Albo trzeba sie wbic pod ziemie, albo wzniesc nad nia. Co ciekawsze
wiele miast na swiecie doszlo do takiego wniosku i zamiast kopac sie z
koniem, kopia tunele, wznosza wiadukty wlasnie dla zbiorkomu.
Ale oni zapewne sie myla. W wawie jak 1 buspas bedzie za malo, to za
pomoca pedzla zrobi sie 2 lub 3 i nazwie sie to "rozwojem infrastruktury
komunikacyjnej" i wreczy sie nagrody dzielnym budowniczym.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
-
13. Data: 2010-01-04 13:21:07
Temat: Re: 71 proc. warszawiaków popiera buspasy. Będą kolejne
Od: Jacek <m...@s...pl>
Grzenio pisze:
> w sumie, to ja do roboty chodzę piechotką więc nie mam zdania ale...
> grzenio
>
> http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95190,7416022,7
1_proc__warszawiakow_popiera_buspasy__Beda_kolejne.h
tml
>
> Na nic głośne protesty kierowców, którzy nie chcą przesiąść się do
> komunikacji miejskiej i wieszają psy na buspasach. W tym roku ma być 20 km
> nowych. Ich wytyczanie popiera 71 proc. warszawiaków
>
> - Aż tylu? - zdziwił się nawet miejski inżynier ruchu Janusz Galas. - To
> świetny wynik! W takim razie szykujemy następne ułatwienia dla komunikacji
> zbiorowej. Ludzie wyciągają słuszny wniosek: to właściwe rozwiązanie przy
> tak dużych korkach, jakie mamy.
>
>
> Na zlecenie "Gazety" sopocka pracownia PBS DGA odpytała przed Bożym
> Narodzeniem 500-osobową reprezentatywną grupę dorosłych warszawiaków.
> Interesowały nas opinie na temat rozwiązania, które wzbudziło największe
> kontrowersje w zeszłym roku. We wrześniu miasto oddało osobny pas dla
> tramwajów i autobusów wzdłuż Trasy W-Z, a potem najdłuższy w Warszawie
> 7,5-kilometrowy na Trasie Łazienkowskiej. Wywołało to lawinę krytyki, fora
> internetowe opanowali dyżurni malkontenci. Okazuje się jednak, że w
> profesjonalnym sondażu zwolennicy buspasów mają ogromną przewagę. To prawie
> trzy czwarte warszawiaków.
>
> - Taki mamy mniej więcej odsetek osób poruszających się po mieście
> komunikacją - zauważa Wojciech Tumasz, białołęcki radny, który kilka lat
> temu wywalczył na Modlińskiej fory dla autobusów z Tarchomina. Buspasy
> częściej popierają kobiety i najmłodsi mieszkańcy do 24. roku życia (w tej
> grupie za jest ich ponad 80 proc.). Przeciwnicy to zwłaszcza pokolenie
> 30-latków (28 proc.).
>
> Najpierw na Trasie AK
>
> Gdzie zatem powinny się znaleźć następne buspasy? Zarząd Transportu
> Miejskiego w tym roku planuje ich w sumie 20 km. Najwięcej pytanych wskazuje
> na zakorkowaną Puławską z Piaseczna i Al. Jerozolimskie w centrum, mniej na
> Górczewską i Leszno.
>
> Wygląda jednak na to, że pasażerowie najszybciej skorzystają z buspasa
> wzdłuż Trasy AK - od stacji metra Marymont do wjazdu na most
> Grota-Roweckiego. Tędy wraca z pracy wielu mieszkańców Bródna i Białołęki. -
> Wychodziliśmy ten buspas po urzędach. Powstanie z boku, na teoretycznie
> nieużywanej części jezdni. Wszystkie projekty są już zatwierdzone. Czekamy
> tylko na lepszą pogodę, żeby można było wymalować znaki - zapowiada radny
> Tumasz.
>
> Najdłuższy z poprawkami
>
> Kolejne pytanie dotyczyło nowej organizacji ruchu na Trasie Łazienkowskiej.
> Tu opinie warszawiaków są już mniej przychylne. Tylko 22 proc. uważa, że
> najnowszy buspas przyspieszył codzienne dojazdy. 18 proc. twierdzi, że nic
> się nie zmieniło, 32 proc. narzeka, że korki tylko wzrosły. - Zadowoleni to
> ci, którzy mieszkają w sąsiedztwie tego buspasa. Gdyby go wydłużyć na
> Ochocie i o całą Ostrobramską, co zakładały pierwotne plany, liczba
> sceptyków byłaby niższa - sądzi Wojciech Tumasz.
>
> Wkrótce firma Aecom odda ratuszowi ekspertyzę, która wskaże, jak można
> poprawić działanie tego buspasa. Urzędnicy nie mają pomysłu, jak poprawić
> wyjazd z Gocławia. Wyruszające stamtąd autobusy, zanim dotrą do Trasy
> Łazienkowskiej, muszą stać w korkach z innymi samochodami. Wicedyrektor
> Zarządu Transportu Miejskiego Andrzej Franków przyznaje, że "pole do
> działania jest niewielkie". Zmiany tras jego zdaniem wchodziłyby w grę tylko
> wtedy, gdyby buspas objął też ul. Ostrobramską.
>
> A na to się nie zanosi. Według miejskiego inżyniera ruchu buspas powinno się
> wydłużyć, ale tylko od strony Ochoty. - Żeby autobusy jeździły płynniej,
> mógłby się ciągnąć od Grójeckiej do Al. Jerozolimskich przy Dworcu
> Zachodnim. Na razie ciężko byłoby go wydłużyć na prawym brzegu Wisły. Ul.
> Ostrobramska ma przecież tylko dwa pasy do centrum - przypomina Janusz
> Galas. Podkreśla poza tym, że koło powstającego węzła Trasy Siekierkowskiej
> z ul. Marsa i Płowiecką przydałby się ogromny parking przesiadkowy. Kierowcy
> spod Warszawy i z peryferyjnych dzielnic zostawialiby tam auta i przenosili
> się do komunikacji miejskiej.
>
> Według Janusza Galasa można też rozważyć likwidację buspasa na moście
> Łazienkowskim. - To by znacznie ułatwiło wjazd na most z poprzecznych ulic,
> np. z Wału Miedzeszyńskiego. Oczywiście miałoby to sens, jeśli nie
> pogorszyłby się znacząco przejazd autobusów - zaznacza miejski inżynier
> ruchu.
>
>
Czy nie powinno sie odliczac z mojego podatku zawartego w paliwie kwot
za utrzymanie tych fragmentow jezdni ktore sa buspasami, po ktorych nie
moge przeciez jezdzic?
Wydaje mi sie, ze koszta utrzymania tych nawierzchni powinni ponosic "w
biletach" pasazerowi autobusow.
-
14. Data: 2010-01-04 13:51:23
Temat: Re: 71 proc. warszawiaków popiera buspasy. Będą kolejne
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał
> A nie jest tak, ze mozliwosci masowego tansportu naziemnego
> zostaly wyczerpane?
Raczej nie. Przez skrzyzowanie moga co ~2 minuty przejechac dwa
autobusy i dwa tramwaje, a nawet wiecej, o ile nie maja przystanku.
Co razem daje 15-25 tys pasazerow/h. Jedna droga.
Patrzac na zageszczenie drog to na srednie miasta powinno
wystarczyc, na naprawde duze nie wystarczy, a Warszawa gdzies po
srodku.
No ale 50 tys kibicow na mecz tak nie dojedzie, trzeba sie posluzyc
pociagiem, a ten wymaga wydzielonej trasy.
Choc w zasadzie autobusy bez przystankow po drodze moglyby i te 50
tys zabrac ..
> Ale oni zapewne sie myla. W wawie jak 1 buspas bedzie za malo, to
> za pomoca pedzla zrobi sie 2 lub 3 i nazwie sie to "rozwojem
> infrastruktury komunikacyjnej" i wreczy sie nagrody dzielnym
> budowniczym.
Jakby w slad za tym poszla odpowiednia inwestycja w tabor, zeby
faktycznie co 2 minuty cos tym pasem jechalo, to kto wie ..
J.
-
15. Data: 2010-01-04 13:54:37
Temat: Re: 71 proc. warszawiaków popiera buspasy. Będą kolejne
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:hhso7v$h7l$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał
>> A nie jest tak, ze mozliwosci masowego tansportu naziemnego zostaly
>> wyczerpane?
>
> Raczej nie. Przez skrzyzowanie moga co ~2 minuty przejechac dwa autobusy i
> dwa tramwaje,
A gdzie reszta, normalny ruch pojazdów?
-
16. Data: 2010-01-04 14:04:23
Temat: Re: 71 proc. warszawiaków popiera buspasy. Będą kolejne
Od: "ksoniek" <k...@i...pl>
Użytkownik "bratPit[pr]" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
news:hhsfqf$g6h$1@inews.gazeta.pl...
>
>
>>w sumie, to ja do roboty chodzę piechotką więc nie mam zdania ale...
>
>> http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95190,7416022,7
1_proc__warszawiakow_popiera_buspasy__Beda_kolejne.h
tml
>>
>> Na nic głośne protesty kierowców, którzy nie chcą przesiąść się do
>> komunikacji miejskiej i wieszają psy na buspasach. W tym roku ma być 20
>> km
>> nowych. Ich wytyczanie popiera 71 proc. warszawiaków
>
>
>> Na zlecenie "Gazety" sopocka pracownia PBS DGA odpytała przed Bożym
>> Narodzeniem 500-osobową reprezentatywną grupę dorosłych warszawiaków.
>
> lol, "500-osobowa reprezentatywna grupa" tylko nie napisali
> reprezentatywna czego...
> brat
pójdź na pierwszą lepszą uczelnię wyższą (oczywiście zapomnij o prywatnych)
i posłuchaj pierwszego wykładu ze statystyki - wyjaśnią ci określenie
reprezentatywna
--
Pozdrawiam
http://powiatowa.info
http://nzozrodzina.org
-
17. Data: 2010-01-04 14:08:49
Temat: Re: 71 proc. warszawiaków popiera buspasy. Będą kolejne
Od: "ksoniek" <k...@i...pl>
Użytkownik "Agent 0700" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
news:hhsjt8$439$1@inews.gazeta.pl...
>> Na nic głośne protesty kierowców,
>
> I dobrze, kierowcy i tak i tak będą stali w korkach a tak komu się
> śpieszy to autobusem lub tramwajem sobie pojedzie.
>
> Dla kierowców ile by pasów nie dać to i tak będzie za mało. Zbiorkom
> powinien jeździć jak najsprawniej. bo jak i Zbiorkom zablokować w korkach
> to już nikt nigdzie nie zdąży.
>
> Pozdrawiam
>
> Jacek
Prosta rzecz - patrzcie na kraje zachodnie gdzie wprowadzono zakaz wjazdu do
centrum i komunikacje (szybką) wokół ale do tego też potrzebe są parkingi
wielopoziomowe które pozwolą podjechać z peryferii pod miasto, zaprkować i
pojechać autobusem
--
Pozdrawiam
http://powiatowa.info
http://nzozrodzina.org
-
18. Data: 2010-01-04 14:10:07
Temat: Re: 71 proc. warszawiaków popiera buspasy. Będą kolejne
Od: "ksoniek" <k...@i...pl>
> Czy nie powinno sie odliczac z mojego podatku zawartego w paliwie kwot za
> utrzymanie tych fragmentow jezdni ktore sa buspasami, po ktorych nie moge
> przeciez jezdzic?
> Wydaje mi sie, ze koszta utrzymania tych nawierzchni powinni ponosic "w
> biletach" pasazerowi autobusow.
>
na jakiej podstawie? a jak ktoś z "wioski" przyjedzie to kto ma płacić z ten
bus-pas?
--
Pozdrawiam
http://powiatowa.info
http://nzozrodzina.org
-
19. Data: 2010-01-04 14:12:42
Temat: Re: 71 proc. warszawiaków popiera buspasy. Będą kolejne
Od: Jacek <m...@s...pl>
ksoniek pisze:
>> Czy nie powinno sie odliczac z mojego podatku zawartego w paliwie kwot
>> za utrzymanie tych fragmentow jezdni ktore sa buspasami, po ktorych
>> nie moge przeciez jezdzic?
>> Wydaje mi sie, ze koszta utrzymania tych nawierzchni powinni ponosic
>> "w biletach" pasazerowi autobusow.
>>
>
> na jakiej podstawie?
a na jakiej podstawie ja mam placic za cos czego nie uzywam?
> a jak ktoś z "wioski" przyjedzie to kto ma płacić z
> ten bus-pas?
a co to za roznica z wioski czy nie?
kto nie jezdzi tamtendy ten nie placi
-
20. Data: 2010-01-04 14:17:02
Temat: Re: 71 proc. warszawiaków popiera buspasy. Będą kolejne
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "ksoniek" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
news:hhspbn$rfa$1@inews.gazeta.pl...
>> Czy nie powinno sie odliczac z mojego podatku zawartego w paliwie kwot za
>> utrzymanie tych fragmentow jezdni ktore sa buspasami, po ktorych nie moge
>> przeciez jezdzic?
>> Wydaje mi sie, ze koszta utrzymania tych nawierzchni powinni ponosic "w
>> biletach" pasazerowi autobusow.
>>
>
> na jakiej podstawie?
A na jakiej podstawie zabrano część ogólnodostępnej drogi?
> a jak ktoś z "wioski" przyjedzie to kto ma płacić z ten bus-pas?
"W biletach".