eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody71 proc. warszawiaków popiera buspasy. Będą kolejne
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 71

  • 11. Data: 2010-01-04 12:44:04
    Temat: Re: 71 proc. warszawiaków popiera buspasy. Będą kolejne
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Agent 0700" <k...@w...pl> napisał w
    > I dobrze, kierowcy i tak i tak będą stali w korkach a tak komu
    > się śpieszy to autobusem lub tramwajem sobie pojedzie.
    > Dla kierowców ile by pasów nie dać to i tak będzie za mało.
    > Zbiorkom powinien jeździć jak najsprawniej. bo jak i Zbiorkom
    > zablokować w korkach to już nikt nigdzie nie zdąży.

    Ale nawet rozsadnie patrzac to bym sie wsciekl gdybym stal w dlugim
    korku bo zwezili z 3 do 2 pasow, czy z 2 do 1, tylko po to zeby tym
    pustym raz na 15 minut przejechal autobus ..

    A nawiasem mowiac to sterujac swiatlami mozna zakorkowac centrum
    lub wyrzucic korek na peryferia ..


    J.


  • 12. Data: 2010-01-04 12:46:36
    Temat: Re: 71 proc. warszawiaków popiera buspasy. Będą kolejne
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Agent 0700 pisze:
    >> Na nic głośne protesty kierowców,
    >
    > I dobrze, kierowcy i tak i tak będą stali w korkach a tak komu się
    > śpieszy to autobusem lub tramwajem sobie pojedzie.
    >
    > Dla kierowców ile by pasów nie dać to i tak będzie za mało. Zbiorkom
    > powinien jeździć jak najsprawniej. bo jak i Zbiorkom zablokować w
    > korkach to już nikt nigdzie nie zdąży.


    A nie jest tak, ze mozliwosci masowego tansportu naziemnego zostaly
    wyczerpane?
    Albo trzeba sie wbic pod ziemie, albo wzniesc nad nia. Co ciekawsze
    wiele miast na swiecie doszlo do takiego wniosku i zamiast kopac sie z
    koniem, kopia tunele, wznosza wiadukty wlasnie dla zbiorkomu.

    Ale oni zapewne sie myla. W wawie jak 1 buspas bedzie za malo, to za
    pomoca pedzla zrobi sie 2 lub 3 i nazwie sie to "rozwojem infrastruktury
    komunikacyjnej" i wreczy sie nagrody dzielnym budowniczym.

    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM


  • 13. Data: 2010-01-04 13:21:07
    Temat: Re: 71 proc. warszawiaków popiera buspasy. Będą kolejne
    Od: Jacek <m...@s...pl>

    Grzenio pisze:
    > w sumie, to ja do roboty chodzę piechotką więc nie mam zdania ale...
    > grzenio
    >
    > http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95190,7416022,7
    1_proc__warszawiakow_popiera_buspasy__Beda_kolejne.h
    tml
    >
    > Na nic głośne protesty kierowców, którzy nie chcą przesiąść się do
    > komunikacji miejskiej i wieszają psy na buspasach. W tym roku ma być 20 km
    > nowych. Ich wytyczanie popiera 71 proc. warszawiaków
    >
    > - Aż tylu? - zdziwił się nawet miejski inżynier ruchu Janusz Galas. - To
    > świetny wynik! W takim razie szykujemy następne ułatwienia dla komunikacji
    > zbiorowej. Ludzie wyciągają słuszny wniosek: to właściwe rozwiązanie przy
    > tak dużych korkach, jakie mamy.
    >
    >
    > Na zlecenie "Gazety" sopocka pracownia PBS DGA odpytała przed Bożym
    > Narodzeniem 500-osobową reprezentatywną grupę dorosłych warszawiaków.
    > Interesowały nas opinie na temat rozwiązania, które wzbudziło największe
    > kontrowersje w zeszłym roku. We wrześniu miasto oddało osobny pas dla
    > tramwajów i autobusów wzdłuż Trasy W-Z, a potem najdłuższy w Warszawie
    > 7,5-kilometrowy na Trasie Łazienkowskiej. Wywołało to lawinę krytyki, fora
    > internetowe opanowali dyżurni malkontenci. Okazuje się jednak, że w
    > profesjonalnym sondażu zwolennicy buspasów mają ogromną przewagę. To prawie
    > trzy czwarte warszawiaków.
    >
    > - Taki mamy mniej więcej odsetek osób poruszających się po mieście
    > komunikacją - zauważa Wojciech Tumasz, białołęcki radny, który kilka lat
    > temu wywalczył na Modlińskiej fory dla autobusów z Tarchomina. Buspasy
    > częściej popierają kobiety i najmłodsi mieszkańcy do 24. roku życia (w tej
    > grupie za jest ich ponad 80 proc.). Przeciwnicy to zwłaszcza pokolenie
    > 30-latków (28 proc.).
    >
    > Najpierw na Trasie AK
    >
    > Gdzie zatem powinny się znaleźć następne buspasy? Zarząd Transportu
    > Miejskiego w tym roku planuje ich w sumie 20 km. Najwięcej pytanych wskazuje
    > na zakorkowaną Puławską z Piaseczna i Al. Jerozolimskie w centrum, mniej na
    > Górczewską i Leszno.
    >
    > Wygląda jednak na to, że pasażerowie najszybciej skorzystają z buspasa
    > wzdłuż Trasy AK - od stacji metra Marymont do wjazdu na most
    > Grota-Roweckiego. Tędy wraca z pracy wielu mieszkańców Bródna i Białołęki. -
    > Wychodziliśmy ten buspas po urzędach. Powstanie z boku, na teoretycznie
    > nieużywanej części jezdni. Wszystkie projekty są już zatwierdzone. Czekamy
    > tylko na lepszą pogodę, żeby można było wymalować znaki - zapowiada radny
    > Tumasz.
    >
    > Najdłuższy z poprawkami
    >
    > Kolejne pytanie dotyczyło nowej organizacji ruchu na Trasie Łazienkowskiej.
    > Tu opinie warszawiaków są już mniej przychylne. Tylko 22 proc. uważa, że
    > najnowszy buspas przyspieszył codzienne dojazdy. 18 proc. twierdzi, że nic
    > się nie zmieniło, 32 proc. narzeka, że korki tylko wzrosły. - Zadowoleni to
    > ci, którzy mieszkają w sąsiedztwie tego buspasa. Gdyby go wydłużyć na
    > Ochocie i o całą Ostrobramską, co zakładały pierwotne plany, liczba
    > sceptyków byłaby niższa - sądzi Wojciech Tumasz.
    >
    > Wkrótce firma Aecom odda ratuszowi ekspertyzę, która wskaże, jak można
    > poprawić działanie tego buspasa. Urzędnicy nie mają pomysłu, jak poprawić
    > wyjazd z Gocławia. Wyruszające stamtąd autobusy, zanim dotrą do Trasy
    > Łazienkowskiej, muszą stać w korkach z innymi samochodami. Wicedyrektor
    > Zarządu Transportu Miejskiego Andrzej Franków przyznaje, że "pole do
    > działania jest niewielkie". Zmiany tras jego zdaniem wchodziłyby w grę tylko
    > wtedy, gdyby buspas objął też ul. Ostrobramską.
    >
    > A na to się nie zanosi. Według miejskiego inżyniera ruchu buspas powinno się
    > wydłużyć, ale tylko od strony Ochoty. - Żeby autobusy jeździły płynniej,
    > mógłby się ciągnąć od Grójeckiej do Al. Jerozolimskich przy Dworcu
    > Zachodnim. Na razie ciężko byłoby go wydłużyć na prawym brzegu Wisły. Ul.
    > Ostrobramska ma przecież tylko dwa pasy do centrum - przypomina Janusz
    > Galas. Podkreśla poza tym, że koło powstającego węzła Trasy Siekierkowskiej
    > z ul. Marsa i Płowiecką przydałby się ogromny parking przesiadkowy. Kierowcy
    > spod Warszawy i z peryferyjnych dzielnic zostawialiby tam auta i przenosili
    > się do komunikacji miejskiej.
    >
    > Według Janusza Galasa można też rozważyć likwidację buspasa na moście
    > Łazienkowskim. - To by znacznie ułatwiło wjazd na most z poprzecznych ulic,
    > np. z Wału Miedzeszyńskiego. Oczywiście miałoby to sens, jeśli nie
    > pogorszyłby się znacząco przejazd autobusów - zaznacza miejski inżynier
    > ruchu.
    >
    >

    Czy nie powinno sie odliczac z mojego podatku zawartego w paliwie kwot
    za utrzymanie tych fragmentow jezdni ktore sa buspasami, po ktorych nie
    moge przeciez jezdzic?
    Wydaje mi sie, ze koszta utrzymania tych nawierzchni powinni ponosic "w
    biletach" pasazerowi autobusow.


  • 14. Data: 2010-01-04 13:51:23
    Temat: Re: 71 proc. warszawiaków popiera buspasy. Będą kolejne
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał
    > A nie jest tak, ze mozliwosci masowego tansportu naziemnego
    > zostaly wyczerpane?

    Raczej nie. Przez skrzyzowanie moga co ~2 minuty przejechac dwa
    autobusy i dwa tramwaje, a nawet wiecej, o ile nie maja przystanku.

    Co razem daje 15-25 tys pasazerow/h. Jedna droga.
    Patrzac na zageszczenie drog to na srednie miasta powinno
    wystarczyc, na naprawde duze nie wystarczy, a Warszawa gdzies po
    srodku.

    No ale 50 tys kibicow na mecz tak nie dojedzie, trzeba sie posluzyc
    pociagiem, a ten wymaga wydzielonej trasy.

    Choc w zasadzie autobusy bez przystankow po drodze moglyby i te 50
    tys zabrac ..

    > Ale oni zapewne sie myla. W wawie jak 1 buspas bedzie za malo, to
    > za pomoca pedzla zrobi sie 2 lub 3 i nazwie sie to "rozwojem
    > infrastruktury komunikacyjnej" i wreczy sie nagrody dzielnym
    > budowniczym.

    Jakby w slad za tym poszla odpowiednia inwestycja w tabor, zeby
    faktycznie co 2 minuty cos tym pasem jechalo, to kto wie ..

    J.


  • 15. Data: 2010-01-04 13:54:37
    Temat: Re: 71 proc. warszawiaków popiera buspasy. Będą kolejne
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hhso7v$h7l$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał
    >> A nie jest tak, ze mozliwosci masowego tansportu naziemnego zostaly
    >> wyczerpane?
    >
    > Raczej nie. Przez skrzyzowanie moga co ~2 minuty przejechac dwa autobusy i
    > dwa tramwaje,

    A gdzie reszta, normalny ruch pojazdów?


  • 16. Data: 2010-01-04 14:04:23
    Temat: Re: 71 proc. warszawiaków popiera buspasy. Będą kolejne
    Od: "ksoniek" <k...@i...pl>

    Użytkownik "bratPit[pr]" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hhsfqf$g6h$1@inews.gazeta.pl...
    >
    >
    >>w sumie, to ja do roboty chodzę piechotką więc nie mam zdania ale...
    >
    >> http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95190,7416022,7
    1_proc__warszawiakow_popiera_buspasy__Beda_kolejne.h
    tml
    >>
    >> Na nic głośne protesty kierowców, którzy nie chcą przesiąść się do
    >> komunikacji miejskiej i wieszają psy na buspasach. W tym roku ma być 20
    >> km
    >> nowych. Ich wytyczanie popiera 71 proc. warszawiaków
    >
    >
    >> Na zlecenie "Gazety" sopocka pracownia PBS DGA odpytała przed Bożym
    >> Narodzeniem 500-osobową reprezentatywną grupę dorosłych warszawiaków.
    >
    > lol, "500-osobowa reprezentatywna grupa" tylko nie napisali
    > reprezentatywna czego...
    > brat

    pójdź na pierwszą lepszą uczelnię wyższą (oczywiście zapomnij o prywatnych)
    i posłuchaj pierwszego wykładu ze statystyki - wyjaśnią ci określenie
    reprezentatywna

    --
    Pozdrawiam
    http://powiatowa.info
    http://nzozrodzina.org


  • 17. Data: 2010-01-04 14:08:49
    Temat: Re: 71 proc. warszawiaków popiera buspasy. Będą kolejne
    Od: "ksoniek" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Agent 0700" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hhsjt8$439$1@inews.gazeta.pl...
    >> Na nic głośne protesty kierowców,
    >
    > I dobrze, kierowcy i tak i tak będą stali w korkach a tak komu się
    > śpieszy to autobusem lub tramwajem sobie pojedzie.
    >
    > Dla kierowców ile by pasów nie dać to i tak będzie za mało. Zbiorkom
    > powinien jeździć jak najsprawniej. bo jak i Zbiorkom zablokować w korkach
    > to już nikt nigdzie nie zdąży.
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Jacek

    Prosta rzecz - patrzcie na kraje zachodnie gdzie wprowadzono zakaz wjazdu do
    centrum i komunikacje (szybką) wokół ale do tego też potrzebe są parkingi
    wielopoziomowe które pozwolą podjechać z peryferii pod miasto, zaprkować i
    pojechać autobusem

    --
    Pozdrawiam
    http://powiatowa.info
    http://nzozrodzina.org


  • 18. Data: 2010-01-04 14:10:07
    Temat: Re: 71 proc. warszawiaków popiera buspasy. Będą kolejne
    Od: "ksoniek" <k...@i...pl>

    > Czy nie powinno sie odliczac z mojego podatku zawartego w paliwie kwot za
    > utrzymanie tych fragmentow jezdni ktore sa buspasami, po ktorych nie moge
    > przeciez jezdzic?
    > Wydaje mi sie, ze koszta utrzymania tych nawierzchni powinni ponosic "w
    > biletach" pasazerowi autobusow.
    >

    na jakiej podstawie? a jak ktoś z "wioski" przyjedzie to kto ma płacić z ten
    bus-pas?

    --
    Pozdrawiam
    http://powiatowa.info
    http://nzozrodzina.org


  • 19. Data: 2010-01-04 14:12:42
    Temat: Re: 71 proc. warszawiaków popiera buspasy. Będą kolejne
    Od: Jacek <m...@s...pl>

    ksoniek pisze:
    >> Czy nie powinno sie odliczac z mojego podatku zawartego w paliwie kwot
    >> za utrzymanie tych fragmentow jezdni ktore sa buspasami, po ktorych
    >> nie moge przeciez jezdzic?
    >> Wydaje mi sie, ze koszta utrzymania tych nawierzchni powinni ponosic
    >> "w biletach" pasazerowi autobusow.
    >>
    >
    > na jakiej podstawie?

    a na jakiej podstawie ja mam placic za cos czego nie uzywam?

    > a jak ktoś z "wioski" przyjedzie to kto ma płacić z
    > ten bus-pas?

    a co to za roznica z wioski czy nie?
    kto nie jezdzi tamtendy ten nie placi


  • 20. Data: 2010-01-04 14:17:02
    Temat: Re: 71 proc. warszawiaków popiera buspasy. Będą kolejne
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "ksoniek" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:hhspbn$rfa$1@inews.gazeta.pl...
    >> Czy nie powinno sie odliczac z mojego podatku zawartego w paliwie kwot za
    >> utrzymanie tych fragmentow jezdni ktore sa buspasami, po ktorych nie moge
    >> przeciez jezdzic?
    >> Wydaje mi sie, ze koszta utrzymania tych nawierzchni powinni ponosic "w
    >> biletach" pasazerowi autobusow.
    >>
    >
    > na jakiej podstawie?

    A na jakiej podstawie zabrano część ogólnodostępnej drogi?

    > a jak ktoś z "wioski" przyjedzie to kto ma płacić z ten bus-pas?

    "W biletach".

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: