  • 11. Data: 2010-01-04 12:44:04
    Temat: Re: 71 proc. warszawiaków popiera buspasy. Będą kolejne
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Agent 0700" <k...@w...pl> napisał w
    > I dobrze, kierowcy i tak i tak będą stali w korkach a tak komu
    > się śpieszy to autobusem lub tramwajem sobie pojedzie.
    > Dla kierowców ile by pasów nie dać to i tak będzie za mało.
    > Zbiorkom powinien jeździć jak najsprawniej. bo jak i Zbiorkom
    > zablokować w korkach to już nikt nigdzie nie zdąży.

    Ale nawet rozsadnie patrzac to bym sie wsciekl gdybym stal w dlugim
    korku bo zwezili z 3 do 2 pasow, czy z 2 do 1, tylko po to zeby tym
    pustym raz na 15 minut przejechal autobus ..

    A nawiasem mowiac to sterujac swiatlami mozna zakorkowac centrum
    lub wyrzucic korek na peryferia ..

    J.

  • 12. Data: 2010-01-04 12:46:36
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Agent 0700 pisze:

> [...]
    >
    > Dla kierowców ile by pasów nie dać to i tak będzie za mało. Zbiorkom
    > powinien jeździć jak najsprawniej. bo jak i Zbiorkom zablokować w

    A nie jest tak, ze mozliwosci masowego tansportu naziemnego zostaly
    wyczerpane?
    Albo trzeba sie wbic pod ziemie, albo wzniesc nad nia. Co ciekawsze
    wiele miast na swiecie doszlo do takiego wniosku i zamiast kopac sie z
    koniem, kopia tunele, wznosza wiadukty wlasnie dla zbiorkomu.

    Ale oni zapewne sie myla. W wawie jak 1 buspas bedzie za malo, to za
    pomoca pedzla zrobi sie 2 lub 3 i nazwie sie to "rozwojem infrastruktury
    komunikacyjnej" i wreczy sie nagrody dzielnym budowniczym.

    MarcinJM

  • 13. Data: 2010-01-04 13:21:07
    Od: Jacek <m...@s...pl>

    Grzenio pisze:
    > w sumie, to ja do roboty chodzę piechotką więc nie mam zdania ale...
    > grzenio
    >
    > http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95190,7416022,7
    1_proc__warszawiakow_popiera_buspasy__Beda_kolejne.h
    tml

> [...]
    > Galas. Podkreśla poza tym, że koło powstającego węzła Trasy Siekierkowskiej
    > z ul. Marsa i Płowiecką przydałby się ogromny parking przesiadkowy. Kierowcy
    > spod Warszawy i z peryferyjnych dzielnic zostawialiby tam auta i przenosili
    > się do komunikacji miejskiej.
    >
    > Według Janusza Galasa można też rozważyć likwidację buspasa na moście
    > Łazienkowskim. - To by znacznie ułatwiło wjazd na most z poprzecznych ulic,
    > np. z Wału Miedzeszyńskiego. Oczywiście miałoby to sens, jeśli nie
    > pogorszyłby się znacząco przejazd autobusów - zaznacza miejski inżynier

    Czy nie powinno sie odliczac z mojego podatku zawartego w paliwie kwot
    za utrzymanie tych fragmentow jezdni ktore sa buspasami, po ktorych nie
    moge przeciez jezdzic?
    Wydaje mi sie, ze koszta utrzymania tych nawierzchni powinni ponosic "w
    biletach" pasazerowi autobusow.

  • 14. Data: 2010-01-04 13:51:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał
    > A nie jest tak, ze mozliwosci masowego tansportu naziemnego
    > zostaly wyczerpane?

    Raczej nie. Przez skrzyzowanie moga co ~2 minuty przejechac dwa
    autobusy i dwa tramwaje, a nawet wiecej, o ile nie maja przystanku.

    Co razem daje 15-25 tys pasazerow/h. Jedna droga.
    Patrzac na zageszczenie drog to na srednie miasta powinno
    wystarczyc, na naprawde duze nie wystarczy, a Warszawa gdzies po
    srodku.

    No ale 50 tys kibicow na mecz tak nie dojedzie, trzeba sie posluzyc
    pociagiem, a ten wymaga wydzielonej trasy.

    Choc w zasadzie autobusy bez przystankow po drodze moglyby i te 50
    tys zabrac ..

> [...]
    > za pomoca pedzla zrobi sie 2 lub 3 i nazwie sie to "rozwojem
    > infrastruktury komunikacyjnej" i wreczy sie nagrody dzielnym

    Jakby w slad za tym poszla odpowiednia inwestycja w tabor, zeby
    faktycznie co 2 minuty cos tym pasem jechalo, to kto wie ..

    J.

  • 15. Data: 2010-01-04 13:54:37
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał
    >
    > Raczej nie. Przez skrzyzowanie moga co ~2 minuty przejechac dwa autobusy i
    > dwa tramwaje,

    A gdzie reszta, normalny ruch pojazdów?

  • 16. Data: 2010-01-04 14:04:23
    Od: "ksoniek" <k...@i...pl>

    Użytkownik "bratPit[pr]" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    1_proc__warszawiakow_popiera_buspasy__Beda_kolejne.h
    tml

    > lol, "500-osobowa reprezentatywna grupa" tylko nie napisali
    > reprezentatywna czego...
    > brat

    pójdź na pierwszą lepszą uczelnię wyższą (oczywiście zapomnij o prywatnych)
    i posłuchaj pierwszego wykładu ze statystyki - wyjaśnią ci określenie
    reprezentatywna

    http://powiatowa.info
    http://nzozrodzina.org

  • 17. Data: 2010-01-04 14:08:49
    Od: "ksoniek" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Agent 0700" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Dla kierowców ile by pasów nie dać to i tak będzie za mało. Zbiorkom
    > powinien jeździć jak najsprawniej. bo jak i Zbiorkom zablokować w korkach

    Prosta rzecz - patrzcie na kraje zachodnie gdzie wprowadzono zakaz wjazdu do
    centrum i komunikacje (szybką) wokół ale do tego też potrzebe są parkingi
    wielopoziomowe które pozwolą podjechać z peryferii pod miasto, zaprkować i
    pojechać autobusem

    http://powiatowa.info
    http://nzozrodzina.org

  • 18. Data: 2010-01-04 14:10:07
    Od: "ksoniek" <k...@i...pl>

> [...]
    > przeciez jezdzic?
    > Wydaje mi sie, ze koszta utrzymania tych nawierzchni powinni ponosic "w

    na jakiej podstawie? a jak ktoś z "wioski" przyjedzie to kto ma płacić z ten
    bus-pas?

    http://powiatowa.info
    http://nzozrodzina.org

  • 19. Data: 2010-01-04 14:12:42
    Od: Jacek <m...@s...pl>

    ksoniek pisze:

    > na jakiej podstawie?

    a na jakiej podstawie ja mam placic za cos czego nie uzywam?

    > a jak ktoś z "wioski" przyjedzie to kto ma płacić z
    > ten bus-pas?

    a co to za roznica z wioski czy nie?
    kto nie jezdzi tamtendy ten nie placi

  • 20. Data: 2010-01-04 14:17:02
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "ksoniek" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    > na jakiej podstawie?

    A na jakiej podstawie zabrano część ogólnodostępnej drogi?

    > a jak ktoś z "wioski" przyjedzie to kto ma płacić z ten bus-pas?

    "W biletach".