-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.atman.pl!not-for-mail
From: Jacek <m...@s...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: 71 proc. warszawiaków popiera buspasy. Będą kolejne
Date: Mon, 04 Jan 2010 13:21:07 +0100
Organization: ATMAN
Lines: 89
Message-ID: <hhsktd$ack$1@node1.news.atman.pl>
References: <hhsf2a$24l$1@nemesis.news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 194.183.57.11
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1262606061 10644 194.183.57.11 (4 Jan 2010 11:54:21 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 4 Jan 2010 11:54:21 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
In-Reply-To: <hhsf2a$24l$1@nemesis.news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2243924
[ ukryj nagłówki ]Grzenio pisze:
> w sumie, to ja do roboty chodzę piechotką więc nie mam zdania ale...
> grzenio
>
> http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95190,7416022,7
1_proc__warszawiakow_popiera_buspasy__Beda_kolejne.h
tml
>
> Na nic głośne protesty kierowców, którzy nie chcą przesiąść się do
> komunikacji miejskiej i wieszają psy na buspasach. W tym roku ma być 20 km
> nowych. Ich wytyczanie popiera 71 proc. warszawiaków
>
> - Aż tylu? - zdziwił się nawet miejski inżynier ruchu Janusz Galas. - To
> świetny wynik! W takim razie szykujemy następne ułatwienia dla komunikacji
> zbiorowej. Ludzie wyciągają słuszny wniosek: to właściwe rozwiązanie przy
> tak dużych korkach, jakie mamy.
>
>
> Na zlecenie "Gazety" sopocka pracownia PBS DGA odpytała przed Bożym
> Narodzeniem 500-osobową reprezentatywną grupę dorosłych warszawiaków.
> Interesowały nas opinie na temat rozwiązania, które wzbudziło największe
> kontrowersje w zeszłym roku. We wrześniu miasto oddało osobny pas dla
> tramwajów i autobusów wzdłuż Trasy W-Z, a potem najdłuższy w Warszawie
> 7,5-kilometrowy na Trasie Łazienkowskiej. Wywołało to lawinę krytyki, fora
> internetowe opanowali dyżurni malkontenci. Okazuje się jednak, że w
> profesjonalnym sondażu zwolennicy buspasów mają ogromną przewagę. To prawie
> trzy czwarte warszawiaków.
>
> - Taki mamy mniej więcej odsetek osób poruszających się po mieście
> komunikacją - zauważa Wojciech Tumasz, białołęcki radny, który kilka lat
> temu wywalczył na Modlińskiej fory dla autobusów z Tarchomina. Buspasy
> częściej popierają kobiety i najmłodsi mieszkańcy do 24. roku życia (w tej
> grupie za jest ich ponad 80 proc.). Przeciwnicy to zwłaszcza pokolenie
> 30-latków (28 proc.).
>
> Najpierw na Trasie AK
>
> Gdzie zatem powinny się znaleźć następne buspasy? Zarząd Transportu
> Miejskiego w tym roku planuje ich w sumie 20 km. Najwięcej pytanych wskazuje
> na zakorkowaną Puławską z Piaseczna i Al. Jerozolimskie w centrum, mniej na
> Górczewską i Leszno.
>
> Wygląda jednak na to, że pasażerowie najszybciej skorzystają z buspasa
> wzdłuż Trasy AK - od stacji metra Marymont do wjazdu na most
> Grota-Roweckiego. Tędy wraca z pracy wielu mieszkańców Bródna i Białołęki. -
> Wychodziliśmy ten buspas po urzędach. Powstanie z boku, na teoretycznie
> nieużywanej części jezdni. Wszystkie projekty są już zatwierdzone. Czekamy
> tylko na lepszą pogodę, żeby można było wymalować znaki - zapowiada radny
> Tumasz.
>
> Najdłuższy z poprawkami
>
> Kolejne pytanie dotyczyło nowej organizacji ruchu na Trasie Łazienkowskiej.
> Tu opinie warszawiaków są już mniej przychylne. Tylko 22 proc. uważa, że
> najnowszy buspas przyspieszył codzienne dojazdy. 18 proc. twierdzi, że nic
> się nie zmieniło, 32 proc. narzeka, że korki tylko wzrosły. - Zadowoleni to
> ci, którzy mieszkają w sąsiedztwie tego buspasa. Gdyby go wydłużyć na
> Ochocie i o całą Ostrobramską, co zakładały pierwotne plany, liczba
> sceptyków byłaby niższa - sądzi Wojciech Tumasz.
>
> Wkrótce firma Aecom odda ratuszowi ekspertyzę, która wskaże, jak można
> poprawić działanie tego buspasa. Urzędnicy nie mają pomysłu, jak poprawić
> wyjazd z Gocławia. Wyruszające stamtąd autobusy, zanim dotrą do Trasy
> Łazienkowskiej, muszą stać w korkach z innymi samochodami. Wicedyrektor
> Zarządu Transportu Miejskiego Andrzej Franków przyznaje, że "pole do
> działania jest niewielkie". Zmiany tras jego zdaniem wchodziłyby w grę tylko
> wtedy, gdyby buspas objął też ul. Ostrobramską.
>
> A na to się nie zanosi. Według miejskiego inżyniera ruchu buspas powinno się
> wydłużyć, ale tylko od strony Ochoty. - Żeby autobusy jeździły płynniej,
> mógłby się ciągnąć od Grójeckiej do Al. Jerozolimskich przy Dworcu
> Zachodnim. Na razie ciężko byłoby go wydłużyć na prawym brzegu Wisły. Ul.
> Ostrobramska ma przecież tylko dwa pasy do centrum - przypomina Janusz
> Galas. Podkreśla poza tym, że koło powstającego węzła Trasy Siekierkowskiej
> z ul. Marsa i Płowiecką przydałby się ogromny parking przesiadkowy. Kierowcy
> spod Warszawy i z peryferyjnych dzielnic zostawialiby tam auta i przenosili
> się do komunikacji miejskiej.
>
> Według Janusza Galasa można też rozważyć likwidację buspasa na moście
> Łazienkowskim. - To by znacznie ułatwiło wjazd na most z poprzecznych ulic,
> np. z Wału Miedzeszyńskiego. Oczywiście miałoby to sens, jeśli nie
> pogorszyłby się znacząco przejazd autobusów - zaznacza miejski inżynier
> ruchu.
>
>
Czy nie powinno sie odliczac z mojego podatku zawartego w paliwie kwot
za utrzymanie tych fragmentow jezdni ktore sa buspasami, po ktorych nie
moge przeciez jezdzic?
Wydaje mi sie, ze koszta utrzymania tych nawierzchni powinni ponosic "w
biletach" pasazerowi autobusow.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.01.10 13:51 J.F.
- 04.01.10 13:54 Cavallino
- 04.01.10 14:04 ksoniek
- 04.01.10 14:08 ksoniek
- 04.01.10 14:10 ksoniek
- 04.01.10 14:12 Jacek
- 04.01.10 14:17 Cavallino
- 04.01.10 14:23 Wojtekk
- 04.01.10 14:26 Cavallino
- 04.01.10 14:29 mw
- 04.01.10 14:36 Wojtekk
- 04.01.10 14:40 Wojtekk
- 04.01.10 14:44 eManitou
- 04.01.10 14:50 Eli
- 04.01.10 14:50 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- W-wa naklejki wjazd do centrum
- 1250 euro za rezygnacje z posiadania samochodu
- poszedł na czerwonym i uderzył w motur
- Tesla to wóz dla mnie
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
Najnowsze wątki
- 2024-07-01 W-wa naklejki wjazd do centrum
- 2024-07-01 ładowarka zmarła
- 2024-07-01 Koder szuka pracy. Koduję w j.: Asembler, C, C++ (z Qt) i D.
- 2024-07-01 Kraków => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-07-01 Białystok => Full Stack Web Developer (.Net Core, Angular6+) <=
- 2024-07-01 Berlin => Technical Rollouter (Radio Systems Software Installation and
- 2024-07-01 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-07-01 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-07-01 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-07-01 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-07-01 Bielsko-Biała => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-07-01 Mini Netykieta polskich grup dyskusyjnych
- 2024-07-01 Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- 2024-07-01 Re: Powtórne wezwanie na PO-komisję uzdrowi Ziobrę już w 10 dni
- 2024-07-01 CA -- problem z logowaniem