  • 91. Data: 2014-12-29 00:28:59
    Temat: Re: 7 lat gwaracji z KIA a używany samochód
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "TM"

    Tak naprawdę, to wszystkie nowe są z góry skazane na użytkowanie w ciągu
    10 lat i ... potem na złom. I tak powinno być ze względu na postęp
    technologiczny. Śmieszą mnie opinie, że te stare, to dopiero są fury,
    nie do zdarcia i nigdy nie miały poważnej awarii. To może proponuję
    kawalerom wzięcie sobie starej, bo młoda panna nic nie warta.
    10 lat w technice motoryzacyjnej to przepaść, zwłaszcza w dziedzinie
    nowych technologii, ochrony środowiska i bezpieczeństwa. Każdy może
    mieć, to co lubi. Jeśli nie możecie obyć się bez starego japońca lub
    niemca to kupujcie i niech wam drenuje kieszeń.
    ---
    Pełny wiary i miłości, nie mogę oprzeć się wrażeniu, że 150 tysięcy wydane
    na nowy samochód wydrenuje moją kieszeń bardziej niż naprawy 18-letniego. Bo
    150/10 daje corocznie 15 tysięcy. To ja chyba jeszcze tyle przez te
    wszystkie lata co jeżdżę nie wydałem. By nie być gołosłownym podsumowałem
    właśnie arkusz w jakim przez te 7 lat wpisywałem naprawy i zebrało się ...
    11995,48zł :-) Są w tym takie naprawy jak remont silnika, potem jego
    wymiana, a także tak bzdetne koszty eksploatacji jak wymiana świec. Możesz
    mi jakoś pomóc uzasadnić wydanie tych 150 tysięcy ? Ja też chciałbym tak,
    jak Ty jeździć nowym samochodem a po 10 latach oddać go na złom :-) No i z
    kobietą to samo :-)

  • 92. Data: 2014-12-29 00:48:28
    Od: Alf/red/ <f...@u...waw.pl>

    On 29/12/14 00:28, re wrote:
    > No i z kobietą to samo

    No co Ty, też się psuje? I musisz jej świece (do kolacji) kupować, i
    różne płyny pachnące? I świecidełka? I nowe kapcie na zimę? Nopaczpan...

    --
    Alf/red/

  • 93. Data: 2014-12-29 01:52:31
    Temat: Re: 7 lat gwaracji ... historia pojazdu.
    Od: "Jankol" <b...@w...pl>

    > Naprawdę nie ma w Polsce jeszcze dokumentów do których się
    > przebieg wpisuje i datę aby dało się prześledzić prawdziwość licznika?

    Jest Historia Pojazdu
    https://historiapojazdu.gov.pl/web/guest/o-usludze

  • 94. Data: 2014-12-29 08:27:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-28 23:44, Pszemol wrote:

    > A każdym razie u mnie nic z tych rzeczy nie padło w 2004 i 170 tysięcy mil
    > (właściwie to już pykło mu na liczniku 180 tysięcy mil czyli 289
    > tysięcy km).

    Gratulować. Co do pompy i maglownicy, to z lektury forum HAKP, wynika ze
    sprawa jak najbardziej normalna - "ten typ tak ma"

  • 95. Data: 2014-12-29 08:35:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-28 21:17, Pszemol wrote:

    > Naprawdę nie ma w Polsce jeszcze dokumentów do których się
    > przebieg wpisuje i datę aby dało się prześledzić prawdziwość licznika?

    Teraz już teoretycznie są - przy przeglądach wpisują. Tylko raz, że
    przed pierwszą rejestracją w kraju cofną, dwa są w Polsce stacje, gdzie
    dowolny szrot przegląd przejdzie, więc i wpisane dowolnego przebiegu
    problemem nie jest, trzy mnie diagnosta na naprawdę solidnej i
    restrykcyjnej stacji po prostu zapytał o przebieg, po czwarte nie jest
    to chyba ogólnodostępne.

    Niestety - rynek jest zepsuty przez pajaców, którzy chcą mieć samochody
    z przebiegiem do 150 kkm, więc takie dostają...

    Shrek.

  • 96. Data: 2014-12-29 08:42:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-28 23:06, AL wrote:

    > napisalem odnosnie takiego auta (Accord serii VI) jakie opisujesz,
    > opierajac sie na czestych narzekaniach czlowieka z pracy - wlasciciela
    > od nowosci takiegoz modelu.

    No to spoko - a ja napisałem na podstawie swojego auta. Dziwne, że na
    podstawie opowiadań twojego kolegi lepiej wiesz ile olej ja leję do
    swojego, ale widocznie nie takie rzeczy amerykańscy uczeni odkryli;)

    > Zreszta z tego co pisales - nie jest tak wcale idealnie u Ciebie -
    > troche sporo tych wymian i napraw (pompa, maglownica, ...) przy
    > przebiegu ledwie ponad 100kkm.

    Przecież nie pisałem, że idealnie - to twój pomysł "że śmieszy cię moja
    bezkrytyczność wobec japońców". Ja wiem czy dla 14 letniego auta
    regeneracja pompy, maglownicy i wymiana sprzęgła to tak duże naprawy?
    Kolegę podwożiłem często do pracy, bo było po drodze i miał jakiegoś
    znacznie nowszego Opla (wtedy głównie w warsztacie:) - jak on klął, że
    ja zapierdalam po dziurach i krawężnika i nic się specjalnie nie psuje;)

    > Pisze - patrzac na to z doswiadczenia czleka posiadajacego ktores tam z
    > rzedu juz auto na 'f', ktore jak pisales to 'badziewie' :)

    Ja tak napisałem? Dawaj cytat:P
    Shrek.

  • 97. Data: 2014-12-29 09:03:42
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-12-29 08:35, Shrek pisze:

> [...]
    > problemem nie jest, trzy mnie diagnosta na naprawdę solidnej i
    > restrykcyjnej stacji po prostu zapytał o przebieg, po czwarte nie jest

    bo dodatkowo przebieg powinien być sprawdzany przy każdej kontroli
    drogowej, a zmianę przebiegu w aucie (np. wymianę licznika) powinno się
    zgłaszać. Konieczność korekty licznika powinno się zgłaszać, a korekta
    bez pozwolenia powinna dotykać karnie także przedsiębiorcę.

    > Niestety - rynek jest zepsuty przez pajaców, którzy chcą mieć samochody
    > z przebiegiem do 150 kkm, więc takie dostają...

    bo większość aut takie ma ;) (czy to 3-letnie czy 15-letnie)
    jak kupowałem 3-letniego diesla to od pierwszego właściciela miały
    średnio 140-150tys. km, a od drugiego właściciela albo sprowadzone
    poniżej 100.000...

    Łukasz

  • 98. Data: 2014-12-29 09:31:44
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > No co Ty, też się psuje? I musisz jej świece (do kolacji) kupować, i różne
    > płyny pachnące? I świecidełka? I nowe kapcie na zimę? Nopaczpan...

    Olej zbyt czesto trzeba juz wymieniac ;)

  • 99. Data: 2014-12-29 09:34:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-29 09:03, dddddddd wrote:

    > bo większość aut takie ma ;)

    A takie ma, bo tak im liczniki ustawiają przed sprzedażą:)

    > (czy to 3-letnie czy 15-letnie)
    > jak kupowałem 3-letniego diesla to od pierwszego właściciela miały
    > średnio 140-150tys. km, a od drugiego właściciela albo sprowadzone
    > poniżej 100.000...

    No - BTW sprawdzałem na motoallegro - można sobie filtrować po przebiegu
    - 200 000 jest maksymalną "domyślną" wartością w okienku od;)

    Shrek.

  • 100. Data: 2014-12-29 09:36:59
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    On 2014-12-29 09:03, dddddddd wrote:

    >A takie ma, bo tak im liczniki ustawiają przed sprzedażą:)

    Uwierzysz w poniżej 15kkm w trzyletnim aucie?