  • 1. Data: 2011-04-26 14:53:36
    Temat: 67 pijanych kierowców i tylko 47 zatrzymanych PJ
    Od: w_wi <s...@o...eu>

    Policja w ramach "Trzeźwego poranka" zatrzymała aż 61 pijanych kierowców
    a tylko zatrzymała 47 PJ + jeden kierowca już wcześniej stracił PJ.
    Gdzie się podziało 13 PJ
    Reszta chyba ma "śfagra" za komendanta bo innego wytłumaczenia nie widzę.
    O ile dobrze kojarzę to statystyki typu więcej pijanych kierowców niż
    zatrzymanych PJ pojawiają się częściej.

    http://www.tinyurl.pl/?u1uk8wjN

  • 2. Data: 2011-04-26 15:02:03
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Tue, 26 Apr 2011 14:53:36 +0200, w_wi napisał(a):

    > Policja w ramach "Trzeźwego poranka" zatrzymała aż 61 pijanych kierowców
    > a tylko zatrzymała 47 PJ + jeden kierowca już wcześniej stracił PJ.
    > Gdzie się podziało 13 PJ

    Dzisiaj rano usłyszałem (TVN24) jak Policjant komentujący wyniki akcji
    wielkanocnej się wygadał, że z ogólnej liczby pijanych kierowców
    "wyłapanych" podczas świątecznego weekendu rowerzyści stanowią prawie
    50% procent tej liczby. Ciekawe jak wyglądają dokładnie te liczby.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 3. Data: 2011-04-26 15:03:26
    Od: Mikołaj Tutak <"mtutak[a]nixz*net"@nospam.com>

    W dniu 2011-04-26 14:53, w_wi pisze:
> [...]
    > Reszta chyba ma "śfagra" za komendanta bo innego wytłumaczenia nie widzę.
    > O ile dobrze kojarzę to statystyki typu więcej pijanych kierowców niż

    A czytać umiesz? Zwłaszcza fragment "Funkcjonariusze zatrzymali 61
    kierowców, którzy pili wcześniej alkohol.". Tłumaczyć dalej czy się
    wysilisz?

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 4. Data: 2011-04-26 15:27:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "w_wi" <s...@o...eu> napisał w
> [...]
    > stracił PJ. Gdzie się podziało 13 PJ
    > Reszta chyba ma "śfagra" za komendanta bo innego wytłumaczenia

    Sie mylisz. Jak ma swagra komendanta to sie sie nie pojawia w
    statystyce.
    Trzezwy byl, po co ryzykowac ze ktos odkryje ?

    > O ile dobrze kojarzę to statystyki typu więcej pijanych kierowców
    > niż zatrzymanych PJ pojawiają się częściej.
    > http://www.tinyurl.pl/?u1uk8wjN

    Bo polowa jechala na rowerach.

    A prasowe notatki jak zwykle nieprecyzyjne - nie wiadomo co znaczy
    "zatrzymala PJ", nie wiadomo co znaczy "wczesniej stracil".
    Powiedzial ze nie ma przy sobie, albo jechal rowerem, zabrali mu
    PJ, teraz tez jechal rowerem, bo samochodu nie ma.

    J.

  • 5. Data: 2011-04-26 15:38:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Seba" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > prawie
    > 50% procent tej liczby. Ciekawe jak wyglądają dokładnie te

    Za cale lata 2009 i 2010 wyglada tak

    Art. 87.1 KW 19143 20431
    Art. 87.2 KW 8735 8715
    Art. 178a.1 KK 83524 79182
    Art. 178a.2 KK 61922 57557

    Par 1 to "z napedem mechanicznym", a par 2 to "inne pojazdy".
    Rowerzystow jak widac sporo.

    J.

  • 6. Data: 2011-04-26 15:46:44
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Reszta chyba ma "śfagra" za komendanta bo innego wytłumaczenia nie widzę.
    > O ile dobrze kojarzę to statystyki typu więcej pijanych kierowców niż
    > zatrzymanych PJ pojawiają się częściej.

    Tak jakby wszyscy za kierownicą posiadali prawo jazdy :] Znajomy najpierw 2
    lata się wprawiał za kierownicą, dopiero potem zrobił prawo jazdy. A ci co
    stracą za alkohol też przecież często jeżdżą dalej. Więc nie ma co zabrać.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 7. Data: 2011-04-26 16:06:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "w_wi" <s...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Policja w ramach "Trzeźwego poranka" zatrzymała aż 61 pijanych
    > kierowców a tylko zatrzymała 47 PJ + jeden kierowca już wcześniej
    > stracił PJ. Gdzie się podziało 13 PJ
    > http://www.tinyurl.pl/?u1uk8wjN

    A propos - informacja cenna pod innym wzgledem - wreszcie sie
    pojawia jakas statystyka - 61 nietrzezwych na 6000 sprawdzonych -
    1%.
    Choc ciagle mamy niepewnosc co do rowerzystow :-)

    i ten ~1% pijanych kierowcow powoduje okolo 8% wypadkow sposrod
    zawinionych przez kierujacych .. grupa sporego ryzyka jednak.

    No chyba ze to szczegolny dzien.

    J.

  • 8. Data: 2011-04-26 17:37:54
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-04-26 15:38, J.F. pisze:
> [...]
    > Art. 178a.1 KK 83524 79182
    > Art. 178a.2 KK 61922 57557
    >
    > Par 1 to "z napedem mechanicznym", a par 2 to "inne pojazdy".

    O ja pierdole... Już widać czym się policja zajmuje. Można wiedzieć
    jakie jest źródełko tych danych?

    Shrek.

  • 9. Data: 2011-04-26 17:47:10
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-04-26 16:06, J.F. pisze:

    > i ten ~1% pijanych kierowcow powoduje okolo 8% wypadkow sposrod
    > zawinionych przez kierujacych .. grupa sporego ryzyka jednak.
    >
    > No chyba ze to szczegolny dzien.

    Jest szczególny - to była akcja "trzeźwy poniedziałek" z konieczności
    przesunięta na wtorek. I nie chodzi o bezpieczeństwo tylko o zasilenie
    statystyk przez wyłapanie tych co mają 0,22 promila, po 3 piwach w
    niedzielę wieczorem. A że poniedziałek jest dniem szczególnym, to widać
    po samej nazwie akcji;)

    Shrek.

  • 10. Data: 2011-04-26 18:46:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Shrek" <lskorupka@wirtualna> napisał w
    >>> 50% procent tej liczby. Ciekawe jak wyglądają dokładnie te

    > O ja pierdole... Już widać czym się policja zajmuje.

    No wiesz - jedzie patrol przez wies, moze na miejsce suszenia, a tu
    mu sie narzuca jadacy zygzakiem rowerzysta.
    To co - ma nie zwrocic uwagi ?

    A potem "180 tys pijanych kierowcow", jak to ladnie w mediach brzmi
    ..

    > Można wiedzieć jakie jest źródełko tych danych?

    Oficjalny raport policji
    http://dlakierowcow.policja.pl/portal/dk/807/47493/W
    ypadki_drogowe__raporty_roczne.html

    J.