  • 21. Data: 2005-07-15 13:55:52
    Temat: Re: 42.pl/pl/
    Od: Wojciech Myszka <m...@n...eu.org>

    Neas <n...@n...invalid> wrote:
    > XML jest dobry gdy mamy dane o różnych typach, powiązane ze sobą w
    > skomplikowanych, wielopoziomowych relacjach. Jego zaleta to właśnie
    [...]
    Czyli, w szczególności nadaje się i do spraw prostych :-)

    I kończmy dyskusję na ten temat. Choć...

    Pomysł to mi się wziął z tego powodu, że pewno jest na kopy narzędzi,
    które przepisują z XMLa do bazy danych, a napisanie parsera, który
    będzie jakieś takie wymyślne formaty parsował w środowisku (ludzkim i
    programistycznym) Windows[1] może być trudne. Stąd XML.

    [1] Nie żebym uważał że Windows jest najlepsze, ale jaki świat jest -
    każdy widzi...

    PS Na temat XMLa w Tclu
    > Z XML-em będzie znacznie trudniej. Podsumowując -- plik będzie większy,

    Eeee... Biblioteki do parsowania XMLa to są chyba do wszystkiego.
    Nawet ktoś gawk przerobił...

  • 22. Data: 2005-07-15 15:44:33
    Od: Borg <b...@b...lan>

    Wojciech Myszka <m...@n...eu.org> wrote in news:39oiq2-bha.ln1
    @norka.eu.org:

    > Tego0 o małościi - to nie rozumiem... XML jest jak majbardziej humen
    > readable...

    To ze 90% przetwazanych informacji to dane a nie markery co gdzie jak...

    > ...i jak najbardziej machne parseable (choć, oczywiście, to taki
    > parser będzie ciut bardziej skomplikowany od parsera CSV).

    On nie bedzie ciut bardziej skomplikowane... on bedzie znacznie bardziej zlozony..
    heh

    > Natomiast, dodatkowo, znacznie łatwiej przygotować dane źródłowe
    > (zwłaszcza jeżeli ma to robić human) - bo kolejność pól może być
    > dowolna :-)

    Tu akurat nie widze przewagi XMLa nad tym.. czlowiek popelnia bledy.. niedomyka
    tagow.. itp.
    w tak prostym formacie wystarczy spojrzec linijke wyzej.. i wiesz co gdzie masz
    wpisywac.

    > A jak iść na małość - to CSV, czy jeszcze lepiej, po prostu, pola
    > oddzielone za pomocą white space. Bo i tak wszystkich danych na raz
    > żaden człowiek nie będzie "czytał" w celu zdobycia informacji tylko
    > raczej zapakuje do bazy danych.

    bzzt... Z armaty jej.. ;)

  • 23. Data: 2005-07-15 18:24:52
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...net>

    Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl> napisał(a):
    > Witam,
    >
    > Jako dodatek do 42.pl/pl/ na serwerze listserv.sgh.waw.pl uruchomiłem
    > listę plip-announce. Moderowana, bez dyskusji, będą tam wysyłane nowe
    > polskie sieci v4.

    Czyli te, które mają country: PL w inetnum, PI i PA?

    --
    [ ŁT ]

  • 24. Data: 2005-07-15 18:56:29
    Od: "Awex" <a...@d...tnijto.pl>

    W artykule news:db8v1k$7b3$2@lt.wsisiz.edu.pl
    niejaki(a): Lukasz Trabinski z adresu l...@t...net napisał(a):

    > Czyli te, które mają country: PL w inetnum, PI i PA?

    i wieksze nic 1 x C

    --
    * L.G.
    * ASK Drama

  • 25. Data: 2005-07-15 20:49:00
    Od: Rafal Maszkowski <r...@i...edu.pl>

    On 15 Jul 2005 10:54:26 GMT Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl> wrote:
    > Ale to '4' to tylko wersja formatu, żeby klient mógł sobie wybrać któryś
    > i go przetwarzać. W listach z plip-announce nie będzie różnych adresów IP.
    > Może faktycznie to olać i zrobić tylko
    > 192.168.0.0/16 65432 SGH-PL
    > Netname w RIPE *chyba* nie może mieć spacji.

    To może
    192.168.0.0/16 65432 SGH-PL

    Wtedy mogą być spacje w nazwie.

    R.

  • 26. Data: 2005-07-15 22:29:50
    Od: Neas <n...@n...invalid>

    Wojciech Myszka pisze:

    > [...]
    > Czyli, w szczególności nadaje się i do spraw prostych :-)

    Nie nadaje się, bo wtedy nie ma żadnych zalet, a ~podwaja wielkość danych.

> [...]
    > będzie jakieś takie wymyślne formaty parsował w środowisku (ludzkim i
    > programistycznym) Windows[1] może być trudne. Stąd XML.

    Napisanie parsera do par1:par2:par3 jest trudne? Przecież to nastepna lekcja
    po 'hello world'! To już trudniej znaleźć i zastosować gotowy parser XML.

    > Eeee... Biblioteki do parsowania XMLa to są chyba do wszystkiego.
    > Nawet ktoś gawk przerobił...

    Ale po cholere stosować bibliotekę, skoro wybierając inny format zapisu
    można go przeprasować kilkoma linijkami kodu w czystym Tcl-u (i dowolnym
    innym języku tego typu)?

    --
    Neas, ?eas@?eas.pl, http://www.neas.pl
    Nie widzisz polskich znaków? Zajrzyj na http://strony.biz/h/utf-8

  • 27. Data: 2005-07-16 09:04:43
    Od: Marcin Jurczuk <m...@t...pl>

    On 2005-07-14, Neas <n...@n...invalid> wrote:

    > Dla przyk?adu parsowanie '192.168.0.0/16:65432:SGH-PL' w Tcl-u b?dzie
    > sprowadza?o si? (zak?adaj?c, ?e wczytali?my lini? do $line) do:
    >
    > set line [split $line ":"]
    > set ip [lindex $line 0]
    > set as [lindex $line 1]
    > set netname [lindex $line 2]

    Skoro juz zeszlismy z tematu to parsowanie tego co ja proponowalem :-):
    Python 2.3.2 (#3, Dec 5 2003, 10:38:43)
    [GCC 3.3.2] on sunos5
    Type "help", "copyright", "credits" or "license" for more information.
    >>> a="{'IP':'192.168.0.0/16','AS':'65432','netname':'SG
    H-PL'}"
    >>> x=eval(a)
    >>> print x['IP']
    192.168.0.0/16
    >>> print x['AS']
    65432

    Marcin Jurczuk, NIC-HDL: MJ1679-RIPE

  • 28. Data: 2005-07-16 10:12:41
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Rafal Maszkowski <r...@i...edu.pl> wrote:
    > 192.168.0.0/16 65432 SGH-PL

    TAB-delimited. Można.

    p.

  • 29. Data: 2005-07-16 10:13:49
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl> wrote:
    > Event: Nowa pula
    > Verison: 1
    > Eventy mogą być różne, np. zmiana AS, zmiana IP (maski?), zmiana netname...

    Hm... to wcale nie jest taki zły pomysł.

    Co prawda w zamyśle to miało tylko informować o nowych pulach, ale w sumie
    może ktoś by chciał wiedzieć, że się zmieniły jakieś dane.

    p.

  • 30. Data: 2005-07-16 10:29:55
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Lukasz Trabinski <l...@t...net> wrote:
    > Czyli te, które mają country: PL w inetnum, PI i PA?

    W zasadzie tak.

    Do tego dochodzą np. niektóre klasy Chello, które nie mają country:PL,
    ale są ogłaszane w BGP z Polski (tu: z UPC Poland/AS9141). Dodawanie
    jest ręczne, po zgłoszeniu lub zauważeniu, sprawdzamy nie tylko RIPE,
    ale też rozgłoszenia w BGP. (Takie Chello przez jakiś czas nie było
    dodawane, mimo że było w Polsce, bo nie mieli tu żadnych peeringów
    i cały ruch leciał przez jakieś satelity do Austrii.)

    W tle chodzi oczywiście o to, żeby użytkownicy z Polski mogli wchodzić
    na polskie serwery IRC. :) A przy okazji robi się spis wszystkich klas
    adresowych.

    p.