  • 11. Data: 2005-07-14 20:51:59
    Temat: Re: 42.pl/pl/
    Od: Neas <n...@n...invalid>

    Wojciech Myszka pisze:

    > Tego0 o małościi - to nie rozumiem... XML jest jak majbardziej humen
    > readable...

    XML jest dobry gdy mamy dane o różnych typach, powiązane ze sobą w
    skomplikowanych, wielopoziomowych relacjach. Jego zaleta to właśnie
    możliwość oddania zależności pomiędzy różnymi rekordami, grupowania ich
    itd. W przypadku listy gdzie każdy rekord ma 3 elementy i zawsze są one
    podobne, zastosowanie XML-a nie ma najmniejszego sensu. Jego zalety nie
    będą widoczne, natomiast wady jak najbardziej -- wielkość wynikowego pliku
    wzrośnie pewnie mniej więcej 2-krotnie, w dodatku będzie to trudniej
    parsować zwykłym skryptem.

    Dla przykładu parsowanie '192.168.0.0/16:65432:SGH-PL' w Tcl-u będzie
    sprowadzało się (zakładając, że wczytaliśmy linię do $line) do:

    set line [split $line ":"]
    set ip [lindex $line 0]
    set as [lindex $line 1]
    set netname [lindex $line 2]

    Z XML-em będzie znacznie trudniej. Podsumowując -- plik będzie większy,
    trudniej parsowalny i wcale nie będzie bardziej human-readable przy tak
    małym zestawie danych.

    --
    Neas, ?eas@?eas.pl, http://www.neas.pl
    Nie widzisz polskich znaków? Zajrzyj na http://strony.biz/h/utf-8

  • 12. Data: 2005-07-14 21:51:44
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Wojciech Myszka <m...@n...eu.org> wrote:
    > Ty idź z postępem i wymyśl coś około XML...

    Jako kolejny format? Nie widzę przeszkód. :)

    netname>SGH-PL</netname>

    p.

    PS Tylko co z tym "4:"?

  • 13. Data: 2005-07-15 06:46:03
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on 14 Jul 2005 21:51:44 GMT,
    Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl> screamed:

    > Jako kolejny format? Nie widzę przeszkód. :)

    netname>SGH-PL</netname>

    > PS Tylko co z tym "4:"?

    Jesli juz musi byc, to np. tak:

    <entries>

    <entry id='4'>
    tname>SGH-PL</netname>
    </entry>

    (albo)

    <entry id='4' addr='192.168.0.0/16' asn='65432' name='SGH-PL'/>

    [...]

    </entries>

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:226B ]
    [ 08:43:57 user up 10673 days, 20:38, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Everything ends badly. Otherwise it wouldn't end.

  • 14. Data: 2005-07-15 08:38:21
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Ty idź z postępem i wymyśl coś około XML...

    Postęp nie zawsze upraszcza zycie.

  • 15. Data: 2005-07-15 10:54:26
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Artur M. Piwko <p...@p...kielce.pl> wrote:
    > Jesli juz musi byc, to np. tak:
    > <entry id='4' addr='192.168.0.0/16' asn='65432' name='SGH-PL'/>

    Ale to '4' to tylko wersja formatu, żeby klient mógł sobie wybrać któryś
    i go przetwarzać. W listach z plip-announce nie będzie różnych adresów IP.

    Może faktycznie to olać i zrobić tylko
    192.168.0.0/16 65432 SGH-PL

    Netname w RIPE *chyba* nie może mieć spacji.

    p.

  • 16. Data: 2005-07-15 11:08:40
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Może faktycznie to olać i zrobić tylko
    > 192.168.0.0/16 65432 SGH-PL
    >
    > Netname w RIPE *chyba* nie może mieć spacji.
    Spacje można quotować albo założyć po prostu,
    że wszystko po drugiej spacji jest netname.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 17. Data: 2005-07-15 11:26:39
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl> wrote:
    > można założyć po prostu,
    > że wszystko po drugiej spacji jest netname.

    I uniemożliwić w ten sposób rozszerzanie. Choć w sumie nie wiem, co tam
    można ew. rozszerzać...

    p.

  • 18. Data: 2005-07-15 11:30:28
    Od: Jakub Klama <j...@a...org>

    Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl> nabluzgał:

    > I uniemożliwić w ten sposób rozszerzanie. Choć w sumie nie wiem, co tam
    > można ew. rozszerzać...

    Rozszerzać można, tylko w ten sposób aby netname było zawsze na końcu. ;>

    --
    Jakub Klama, jceel, Częstochowa. 2:480/138.7 @ fidonet.
    For more info finger jceel at remotehell.visible.pl.

  • 19. Data: 2005-07-15 12:49:37
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Jakub Klama <j...@a...org> wrote:
    > Rozszerzać można, tylko w ten sposób aby netname było zawsze na końcu. ;>

    To by popsuło dotychczasowe parsery.

    p.

  • 20. Data: 2005-07-15 13:27:08
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl> wrote:

    > I uniemożliwić w ten sposób rozszerzanie. Choć w sumie nie wiem, co tam
    > można ew. rozszerzać...

    To może...

    Event: Nowa pula
    Verison: 1
    IP: 192.168.0.0/16
    AS: 65432
    netname: SGH-PL

    Pola wtedy można dodawać dowolnie, jak parser nie zrozumie jakiegoś, to zignoruje.

    Eventy mogą być różne, np. zmiana AS, zmiana IP (maski?), zmiana netname...

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki