  • 1. Data: 2010-02-21 10:08:45
    Temat: 2G/3G - zużycie baterii
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    Witam,
    Czy używanie tylko sieci 2G skutkuje w znacznym zmniejszeniu zużycia baterii
    (Android). Czy jest sens włączenia trybu 3G w dużym mieście i czy to
    spowoduje znaczny wzrost zużycia bateri?
    Pozdrawiam,
    Jarek

  • 2. Data: 2010-02-21 10:15:45
    Temat: Re: 2G/3G - zużycie baterii
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Jarek" <w...@o...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > (Android). Czy jest sens wł?czenia trybu 3G w dużym mie?cie i czy to spowoduje

    Jeżeli nie korzystasz intensywnie z internetu to wyłącz. 3g znacznie skraca
    żywotność baterii.

  • 3. Data: 2010-02-21 10:19:11
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 21-02-2010 o 11:08:45 Jarek <w...@o...pl> napisał(a):

    > Czy używanie tylko sieci 2G skutkuje w znacznym zmniejszeniu zużycia
    > baterii
    > (Android). Czy jest sens włączenia trybu 3G w dużym mieście i czy to
    > spowoduje znaczny wzrost zużycia bateri?

    Przez tydzień używaj 2G
    Przez drugi tydzień używaj 3G
    I podziel się tu swoimi wynikami.

    Nie chce Ci się z google skorzystać?

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 4. Data: 2010-02-21 14:06:20
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    Przez tydzień używaj 2G
    Przez drugi tydzień używaj 3G
    I podziel się tu swoimi wynikami.

    Nie chce Ci się z google skorzystać?

    --
    pzdr, Piotr M

    Niby masz rację. Szukałem w googlach i wyczytałem, że 3G zmniejsza żywotność
    baterii. Chcę jednak poznać opinie innych użytkowników Androida. Sam używam
    HTC Hero i wydaje mi się, że przy 2G telefonpracuje trochę dłużej. Jednak
    dzień nie jest równy dniu i ciężko jest mi obiektywnie stwierdzić różnicę.
    Często korzystam z internetu i poróbuję znaleźć jakiś kompromis.
    Pozdrawiam,
    Jarek

  • 5. Data: 2010-02-21 17:09:58
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    Użytkownik "Jarek" <w...@o...pl> napisał
    > Niby masz rację. Szukałem w googlach i wyczytałem, że 3G zmniejsza
    > żywotność baterii.

    A ja spotkałem się z danymi producenta nie pamiętam którego, chyba SE) wg
    których _rozmowy_ prowadzone w 3G są mniej energochłonne niż te prowadzone w
    2G.

    > Chcę jednak poznać opinie innych użytkowników Androida. Sam używam HTC
    > Hero

    Ja używam HTC Magic i... Wszystko zależy, czy masz włączone oba pasma, czy
    tylko jedno z nich. Identycznie jak w każdych innym smartfonie.
    Jeśli często używasz Internetu i chcesz z Sieci korzystać jak "najszybciej"
    to zapewne masz włączony tryb "WCDMA Preffered", czyli 3G+2G. Jeśli
    większość czasu przebywasz w mieście, to mógłbyś przełączać na WCDMA Only
    ale wtedy też trzeba pamiętać, że cały czas pracuje modem i od zużycia
    baterii nie uciekniesz.
    Ogólnie to myślę, że nie ma co kombinować. Działasz tak jak chcesz a baterię
    ładujesz przy każdej okazji - do takiej pracy te urządzenia zostały
    stworzone.

    Nie wiem, czy w Hero to zadziała ale wpisz na klawiaturze Telefonu
    *#*#4636#*#* - wyświetlą się ciekawe rzeczy. Między innymi wybór trybu pracy
    radia, który nie wiedzieć czemu został ukryty w Androidzie powyżej wersji
    1.5 bez SenseUI - "standardowy" Magic ma te opcje normalnie w Ustawieniach.

    Forum android.com.pl przeglądałeś i tamtejsze Wiki?

    Maciek.

  • 6. Data: 2010-02-21 17:21:46
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

> [...]
    > Ustawieniach.
    >
    > Forum android.com.pl przeglądałeś i tamtejsze Wiki?

    Witaj,
    bardzo dziękuję Ci za te informacje. Podany przez Ciebie kod działa również
    na moim Hero (Android 1,5). Dopiero od kilku dni jestem szczęśliwym
    posiadaczem tego fona i stąd jeszcze moja niewielka wiedz o nim ;).
    Pozdrawiam,
    Jarek

  • 7. Data: 2010-02-21 17:27:19
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 21 Feb 2010 11:08:45 +0100, Jarek napisał(a):

> [...]
    > (Android). Czy jest sens włączenia trybu 3G w dużym mieście i czy to
    > spowoduje znaczny wzrost zużycia bateri?

    to zależy od sieci - są sieci w których mniejsze zużycie jest przy użyciu
    3G.
    Niestety, to nie są polskie sieci.

    "Oczywiscie ze nie mam iphona po co mi ?"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
    Strybyszewski

  • 8. Data: 2010-02-22 07:35:21
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Maciej Muran pisze:
    > Użytkownik "Jarek" <w...@o...pl> napisał
    >
    > A ja spotkałem się z danymi producenta nie pamiętam którego, chyba SE)
    > wg których _rozmowy_ prowadzone w 3G są mniej energochłonne niż te
    > prowadzone w 2G.

    W wypadku G1 jest tylko 2G to jest 30% wiecej czasu w czasie czuwania.
    Przy 3G jest na styk od 15-18h, przy 2G jest 24h spokojnie

  • 9. Data: 2010-02-22 07:40:14
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Waldek Godel pisze:

    > to zależy od sieci - są sieci w których mniejsze zużycie jest przy użyciu
    > 3G.
    > Niestety, to nie są polskie sieci.

    Jak zwykle bzdury, w sieci 3G wzgledem 2G jest trudniejsza obliczeniowo
    modulacja z rozpraszaniem. Do tego telefon 2G w stanby emituje sygnal
    radiowy co 3h przez niecala 1 sekunde. W trybie transmisji danych gdy
    mowimy o HSPA to bateria znika jak mały smok a moduł radiowy pracuje
    nonstop. W wypadku 2G pracuje maksymalnie przy burscie 1/2 czasu

  • 10. Data: 2010-02-22 08:23:53
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał w wiadomości grup
    ..
    > to zależy od sieci - są sieci w których mniejsze zużycie jest przy użyciu
    > 3G.
    > Niestety, to nie są polskie sieci.

    Głupoty pleciesz. Telefon w zasięgu 3G bez przerwy. Miejsce - mieszkanie.
    Praca:
    2G - bateria wystarcza na 2-3 dni
    3G - po niecałym dniu już na wyczerpaniu (rano następnego dnia bateria zdechła).