  • 1. Data: 2010-02-02 09:34:21
    Temat: 20D czy D80?
    Od: "kucik" <k...@o...pl>

    Witam!

    Poszukuje uzywanej, taniej lustrzanki w budzecie ok 1,8-2kzl ze szklami.
    Aparat bedzie uzywany w duzej mierze do zdjec przyrody, glownie ptakow, wiec
    spora czesc z tego budzetu powinna pojsc na jakies tele 70-300mm.

    Przewertowalem archiwum, przerozne fora i wstepnie jestem zdecydowany na
    20D+ 75-300mm f4-5.6 Canona (wersja niskobudzetowa czyli bez USM)+jakis
    18-55 do kompletu. Na codzien uzywam Fuji S6500, ale inwestowanie w
    telekonwertery dla niego nie ma sensu.

    Bralem pod uwage jeszcze D80, no ale ten znacznie wiecej kosztuje i niestety
    mniej zostanie na szkla.

    Po drodze rodzi sie pytanie ktory system jest przystepniejszy cenowo do
    fotografii przyrody Canon czy Nikon?

  • 2. Data: 2010-02-02 10:20:23
    Temat: Re: 20D czy D80?
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 2 Feb., 10:34, "kucik" <k...@o...pl> wrote:
> [...]
    > mniej zostanie na szkla.
    >
    > Po drodze rodzi sie pytanie ktory system jest przystepniejszy cenowo do

    a moze pokazesz jakies zdjcia z tych ktore robics.
    bardziej doswiadczone kolezanki i koledzy byc moze beda mogli na ich
    podstwie ocenic czy zmiana sprzetu na ten ktory proponujesz przyniesie
    istotna poprawe.

  • 3. Data: 2010-02-02 10:22:04
    Od: "gr" <grafik(no spammm)@mbpress.pl>

> [...]
    > telekonwertery dla niego nie ma sensu.
    >
    > Bralem pod uwage jeszcze D80, no ale ten znacznie wiecej kosztuje i

    polecam Canona 20d + Sigma 70-200 F2,8 lub starszy Canon 70-210 F4.
    20d kupisz już za 700-800 zł w dobrym stanie, a starsza wersja sigmy (ale
    osobiście z puszką sprawdzaj jak działa)
    do dostania za ok. 1400 - 1500, lub Canona 70-210 - jeśli trafisz w dobrym
    stanie będziesz super zadowolony (ma
    ekstra plastykę) to koszt rzedu kolejnych 700 zł i do tego Canona 50 1,8 za
    ok. 400 i masz za 2000 fajny zestaw.
    pozdr.
    gr

  • 4. Data: 2010-02-02 10:57:06
    Od: "kucik" <k...@o...pl>

    Uzytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisal w wiadomosci
> [...]
    > bardziej doswiadczone kolezanki i koledzy byc moze beda mogli na ich
    > podstwie ocenic czy zmiana sprzetu na ten ktory proponujesz przyniesie
    Nie oczekuje ze aparat bedzie za mnie zdjecia robil. Do normalnej fotografii
    S6500 nie jest zly i z cala pewnoscia go zostawie, bo jest bardziej
    uniwersalny jako "przydupas", ale jak kazdy kompakt ma ograniczone
    mozliwosci rozwoju (przydala by sie dodatkowa lampa w pomieszczeniach,
    wieksze zblizenie, czy szybkostrzelnosc). Niestety do zdjec ptakow i
    jeleniowatych potrzeba wiekszych ogniskowych, a zabawa z konwerterami do
    kompakta nie wydaje mi sie sensowna.

    Od dluzszego czasu zastanawialem sie nad lustrzanka w tym wydaniu, ale kilka
    ladnych fotek ktore ostatnio mi uciekly - para walczacych myszolowow,
    jesienia bocian czarny 100m odemnie, piekne stado jeleni na otwartej
    przestrzeni, pozniej 2 piekne daniele na obrzerzach lasu i troche drobnych
    ptaków. Wszystko pieknie sie wspomina, ale z braku odpowiedniego sprzetu, na
    zdjeciach g...no widac.

    Kucik

  • 5. Data: 2010-02-02 10:58:14
    Od: "steel" <d...@K...wp.pl>

    > polecam Canona 20d + Sigma 70-200 F2,8 lub starszy Canon 70-210 F4.

    70-200 czy 210 bedzie za krotki na poczatek chyba ze bedzie mial dobra
    czatownie....
    lub telekonwerter.
    Wiem bo uzywalem tak... bywa ciezko....

    > 20d kupisz już za 700-800 zł w dobrym stanie, a starsza wersja sigmy
    > (ale osobiście z puszką sprawdzaj jak działa)
    > do dostania za ok. 1400 - 1500,

    za podobna cene kupi uzywke 70-200/4L bez wysokiego ryzyka jakie sigma ma w
    canonie :)
    choc w tym przypadku swiatlo byloby nie do przecenienia... ale i tak
    trzebaby miec TC bo to troche malo na ptaszory....
    Za podobna cene mozna kupic uzywke Canon 70-300/4-5.6 USM IS i to chyba
    bedzie najrozsadniejsze...
    choc cena za calosc bedzie jakies 2100-2400 z body (w zaleznosci jak ci sie
    uda kupic)

    > lub Canona 70-210 - jeśli trafisz w
    > dobrym stanie będziesz super zadowolony (ma
    > ekstra plastykę) to koszt rzedu kolejnych 700 zł i do tego Canona 50
    > 1,8 za ok. 400 i masz za 2000 fajny zestaw.

    no moze i fajny zestawik ale dosc krotki jak na poczatek przygodny z
    fotografia ptakow.

    na poczatek moze kupic jakas uzywke Canon 100-300/4.5-5.6 USM ktory jest
    nawet przyzwoity a w granicach 600zl za uzywke.
    Oczywiscie rysunek nie bedzie jak z Lki ale da przyzwoite rezultaty po
    lekkim przymknieciu.
    Z takiego sprzetu mozna osiagnac dobre wyniki. Lukasz Lukasik fotografowal
    Canonem75-300USM
    i dawal rade... a 75-300 jest troche gorszy optycznie od 100-300

    Tak ze dla mnie, jak juz na poczatek to 70-300/4-5.6 USM IS i do tego 20D

    Pozniej jakies 300/4 L IS (lub bez IS albo cos podobnego w stylu 400/5.6L -
    to najczestsze typy poczatkujacych ptasiarzy z niskim budzetem bo pozniej
    szkla juz sa od kolo 10tys w gore:)
    Ew. Sigmy 100-300/4 HSM ale tej ceny mocno skoczyly rok temu wiec ciezko
    teraz cos w dobrej cenie dostac.

    pozdrawiam
    --
    Steel

  • 6. Data: 2010-02-02 11:16:30
    Od: "Konrad L" <p...@o...pl>

    > polecam Canona 20d + Sigma 70-200 F2,8 lub starszy Canon 70-210 F4.
    > 20d kupisz już za 700-800 zł w dobrym stanie.

    Chyba ciezko bedzie, o ile juz ten 20d w "dobrym stanie" nie mial
    wymienionej migawki, trzeba sie liczyc ze w najblizszym czasie trzeba bedzie
    to zrobic. Niestety, to juz dosyc stary aparat, a migawki padaja w okolicach
    70-100 tysiecy zdjec i to nie jest kwestia czy, a raczej kiedy :)
    Kolejna sprawa to ekran... jak na dzisiejsze czasy to kosmos, naprawde malo
    co widac.
    Ale jezeli chodzi o kwestie obrazowania, to naprawde nie ustepuje nawet
    nowym modelom :)

    Pozdr.

  • 7. Data: 2010-02-02 11:19:42
    Od: John Smith <u...@e...net>

    kucik napisał(a):
> [...]
    > 20D+ 75-300mm f4-5.6 Canona (wersja niskobudzetowa czyli bez USM)+jakis
    > 18-55 do kompletu. Na codzien uzywam Fuji S6500, ale inwestowanie w

    Mam EF 75-300/4-5.6 USM i niestety, ale ten obiektyw na długim końcu
    wymaga przymykania, inaczej mydli. Dla mnie to nie jest obiektyw na
    ptaki, chyba że ktoś jest bardzo zdeterminowany.

    --
    Mirek

  • 8. Data: 2010-02-02 11:21:57
    Od: "kucik" <k...@o...pl>

    Użytkownik "gr" <grafik(no spammm)@mbpress.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > stanie będziesz super zadowolony (ma
    > ekstra plastykę) to koszt rzedu kolejnych 700 zł i do tego Canona 50 1,8

    http://www.allegro.pl/item908329533_canon_eos_20d_le
    ica_560mm_zestaw.html

    a taki zestaw warto brac? 560mm ogniskowej co w przypadku 20D 16,x560=
    896mm! a to juz sluszna wartosc, ale czy dam sobie rady na poczatek z taka
    stalka? Zna ktos to szklo?

    Kucik

  • 9. Data: 2010-02-02 11:43:44
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 2 Feb., 11:57, "kucik" <k...@o...pl> wrote:
> [...]
    > ptaków. Wszystko pieknie sie wspomina, ale z braku odpowiedniego sprzetu, na

    ja uzywam 400 mm na cropie to ekw 640 mm i na ptaszki tez za
    krotko .
    sadze ze cokolwiek byc podpial zawsze bedzie za krotko.
    moze jakas stalke np wspomniane 400 mm , albo jeszcze wiecej
    za mniejsze pienidze od zooma lepsza jakosc.
    nie wyobrazam sobie zeby byla to za dluga ogniskowa do tego rodzaju
    zdjec.
    z tymi ptakami to trudna sprawa - do tegop dochodzi koniecznosc
    dobrego ostrzenia.
    trudna sprawa zrobic dobrze ptaka.

  • 10. Data: 2010-02-02 11:49:58
    Od: "gr" <grafik(no spammm)@mbpress.pl>

> [...]
    >
    > a taki zestaw warto brac? 560mm ogniskowej co w przypadku 20D 16,x560=
    > 896mm! a to juz sluszna wartosc, ale czy dam sobie rady na poczatek z taka

    robienie zdjęć ogniskową powyżej 200 mm na cripie czyli 200 x 1,6 wymaga
    bardzo dużej wprawy.
    Bez stabilizacji lekki ruch (drganie) ręką i masz zdjęcie poruszone. 200 mm
    z TC na cropie daje 500 - 600 mm
    Bez stabilizacji i bez statywu - to trzeba być bardzo doświadczonym.
    Warto to wziąć pod uwagę...
    pozdr.
    gr